Wpis z mikrobloga

@n1cod3: no ale to prawda. Przynajmniej połowa mieszkańców Polski ma bliżej do Berlina niż do planowanej lokacji CPK. A tam mamy gotowe zaplecze obsługowe, parkingi, dobry dojazd i loty na cały świat. I to wszystko bez pisowskiej megalomanii i porywania się z motyką na słońce.
  • Odpowiedz
@n1cod3: Inwestycja w szybką kolej do Berlina miałby większy sens i byłoby to tańsze niż CPKa - w teorii, bo żaden Polski rząd nie był w stanie zbudować od zera w pełni funkcjonującą nową magistrale kolejową ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Bizancjum: jesteśmy częścią Europy siłą rzeczy. Zamiast wymyślać coś, co nie ma większego uzasadnienia ekonomicznego, powinniśmy budować kolej albo autostrady żeby stać się atrakcyjnym terenem dla inwestorów. A najlepiej jedno i drugie. Dopiero, kiedy w Polsce zaczną się pojawiać takie inwestycje, które będą wymagały budowy lotniska o takiej przepustowości jak największe lotniska na zachodzie, można myśleć o jego budowie.
  • Odpowiedz
@Bizancjum: was tez bo nie potrafisz przeczytać całej wypowiedzi, w której Trzaskowski mówi, ze zamiast budować tak ogromnego lotniska jakie jest w Berlinie wolałby rozwój istniejącego Chopina czy blokowanego przez PiS rozwoju lotniska modlin
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 49
@staryalkus: ale zdajesz sobie sprawę że cpk to inwestycja w infrastrukturę drogową i torową szczególnie do małych miejscowości? Punkt centralny w postaci lotniska odciąży już zapchane lotnisko szopena. Radzę poczytać o projekcie zamiast się wypowiadać bez znajomości tematu.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 34
@n1cod3: po co mam jechać na cpk jak z Wrocławia mogłem lecieć do Frankfurtu lub Monachium albo Amsterdam i miałem cały świat dostępny, z, cpk będzie latał lot który ma kijowe połączenia
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@baetky: plusem tej lokalizacji jest fakt że może być w nieskończoność modernizowane i powiększane bo nic tam nie ma, zadnych zabytków, parków krajobrazowych, architektury. Gołe pole idealne pod tą inwestycję.
  • Odpowiedz
@PortowySzczur: pewnie ze tak i tego nie neguje, cpk ma swoje zalety

Chore jest przedstawianie Trzaskowskiego tak jak tutaj kiedy w rzeczywiści mówi „jak dla mnie zły pomysł, wole rozbudowę istniejących lotnisk, Chopin modlin. Jak już mamy robić cpk to poczekajmy z rok dwa aż ogarniemy nadciągający kryzys gospodarczy”
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 51
@steemm: CPK ma być naszym Berlinem np. dla Ukrainy, Białorusi, Litwy. Ma stanowić okno na świat i przyciągać do nas te narody. CPK ma też ułatwić komunikację małych miejscowości z dużymi miastami przez rozbudowę torowisk i modernizację kolei.

Lotniska w Berlinie i Hamburgu są przeładowane, a nasza lokalizacja jest dużo bardziej ekonomiczna jako tranzyt na dalekie dystanse, np. do Azji.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 15
@baetky: no ale to jest takie gadanie na przeczekanie. Tak samo o mierzei wiślanej. Duża szansa dla Elbląga i małej przeprawy towarowej, a Trzaskowski hurr durr niepotrzebne. Przypominam że dynamiką rozwoju przeładunku nasze porty przewyższają Hamburg, a to kolejny ku temu bodziec. Gadanie w ten sposób to powtarzanie po Ruskich że to zagrożenie dla ekologii. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@baetky Nie rozumiesz że CPK to kompletnie inna klasa lotniska xD? To tak samo jak byś powiedział że potrzebujemy TIRa ale w sumie lepiej przerobić malucha na pickupa.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@PortowySzczur: Berlin nie ma lotniska bo to co tam jest aktualnie to żart a to nowe to największa porażka Niemców od wielu lat. Zdajesz sobie sprawę żeby, cpk miało sens oznacza że lot musiałby mocno zwiększyć liczbę połączeń do miejsc docelowych a nie do innych hubów?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@steemm: a co mnie lot? To ma być komercyjne lotnisko niech każdy tam walczy na wolnym rynku o klienta. Nie na doraźnym zarobku polega ten interes a na przyciąganiu inwestycji, rynków, zbytu.
  • Odpowiedz
@n1cod3: Budowa kolejnego lotniska w takim skansenie jak Polska nie ma najmniejszego sensu, bo te które już istnieją nie są w stanie na siebie zarobić. Inwestycje mają sens ekonomiczny tylko wtedy gdy można na nich coś zarobić. W dobie pandemii COVID-19 inwestowanie w kolejne lotnisko to dość ryzykowny krok biznesowy, bo nikt nie wie czy nie dojdzie do ogólnego spadku liczby lotów w najbliższych latach. To może doprowadzić do bankructwa wielu przewoźników i wiele portów lotniczych.

W trudnej sytuacji znajdzie się zwłaszcza Modlin, który od lat znajdował się w trudnej sytuacji ekonomicznej i trwale przynosił straty. Doszło już nawet do takiej sytuacji, że wartość spółki spadła do zera, co wykazało badanie due diligence wykonane przez renomowaną firmę audytorską Deloitte.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@PortowySzczur: co cię lot? Popatrz że każda duża linia lotnicza ma swój macierzysty port lotniczy do którego dowozi, ludzi by latali tam gdzie chcą, np ja w zeszłym roku latałem 4 razy z Frankfurtu korzystając z połączeń lufthansy z Poznania i Wrocławia. Tak działają huby lotnicze, cpk chce być takim hubem czyli chce konkurować z Amsterdamem, Londynem Moskwą czy właśnie Frankfurtem.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@steemm: no i co z tego że tak mają inne duże lotniska, dalej nie rozumiem argumentu. Lotnisko ma działać komercyjnie i nie obchodzi mnie kto nim zarządza, byle nie państwo tylko prywatny kapitał. Ma być sfinansowane najlepiej częściowo z kasy prywatnej, z tego co słyszałem są zainteresowani inwestorzy z Arabii Saudyjskiej i innych krajów jako akcjonariusze.
  • Odpowiedz