Wpis z mikrobloga

Dzień dobry, czy są tu jacyś posiadacze Passata B8? Planuje zakup owego modelu w skrzyni manualnej z silnikiem 1.8 TSI ale zastanawiam sie nad jego bolaczkami i tym czym pozytwnym lub negatywnym moze mnie zaskoczyc :) Poki co jeszcze nie umawialem sie na ogladanie ani jazdy probne, na razie zbieram informacje na co mialbym zwrocic uwage przy ewetualnych ogledzinach. #motoryzacja #volkswagen #motowarszawa #motomirko
  • 20
@wxx71: Jakies argumenty przemawiajace za tym ze ten silnik jest taki sobie? Bo czytalem raczej pozytywne opinie. A co do manuala to boje sie skrzyni DSG z powodu jej trwalosci i ew kosztow napraw, ponadto w 1.8 tsi manual ma wiecej momentu :) A diesel odpada bo nie bede sie bujac co 200-250 km z wypalaniem sie DPF - jezdze glownie po miescie.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Szlasio: 1.8tsi jest teraz bardzo rzadki, ten passat to 99% diesle po flotach. Trwałość DSG to mit. Te skrzynie walą po 500tys kilometrów bez problemu. Są praktycznie bezobsługowe oprócz wymiany oleju co 60k. No i nieporównywalny komfort. Co ci da te kilka NM więcej momentu, jak DSG zmienia biegi w ułamku sekundy i wtedy ta różnica jest niwelowana, a nie musisz wajhowac. Naprawdę, zastanów się. Raz przejedziesz się automatem i nigdy
@wxx71: Czyli w takim razie mozna sie rozgladac jeszcze za automatem i od razu wymienic olej w skrzyni po zakupie. A co do rzadkosci 1.8 tsi to troche tego na aukcjach jest, wiec tutaj mozna sie spierac. Ofc wolal bym 2.0 tdi 190km ale odstraszal mnie ciagle ten DPF z kolei w 2.0 tsi spalanie stad te 1.8 w mojej glowie.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Szlasio: 1.8 i 2.0 mają spalanie na podobnym poziomie, ale 2.0 jest bardziej dynamiczny i ma więcej siły z dołu żeby tą budę pchać do przodu. DSG nie ma się czego bać, naprawdę. Nie czytaj mitów;) te pierwsze DSG z 2002 roku były dość słabe ale od ~~2009 są bezpieczne.
@Szlasio ja mam 2.0tsi Dsg w Tiguanie, spalanie do 9l mieszana trasa, w mieście 12-14l (korki, jazda po wwie).
Sprawdz tylko żebyś miał nowa generację 2.0tsi ea888 3b czy coś takiego, wcześniejsza miała problem z tłokami i pierścieniami.
@Account_executive: No wlasnie 12l troche za duzo jak dla mnie stad ten 1.8. On powinien 8-9 wciagac po waw. Z tego co pamietam i sprawdzalem to te silniki awaryjne o ktorych mowisz to do 2011 roku ale poszukam jeszcze dokladnie. Dziekuje za odpowiedz :)
@Szlasio tylko spójrz na to iż jeżdżę Tiguanem który jest większy od Passata. Odejmij od tego z litr, półtora i masz spalanie w pasacie. Obecnie jedne litr to tylko 4 złote więcej na sto kilometrów ;) jak znowu jedzisz tylko po mieście pomysł o golfie mk7 w 1.4tsi (na pasku) albo 1.5 tsi 150km. Spalanie śmieszne mają.
@Szlasio: Ogólnie to bardzo fajne autko, zrobiłem B8'ką ojca (jako kierowca) jakieś 8-10 tys. km. Dużo przyjemniejszy w jeździe niż zachwalany przez wiele osób Peugeot 508. Na miarę innych aut w manualu to tam skrzynia chodziła miodzo 10/10. Tamten Passacik był w 2.0 TDI 150 KM. Miałem okazję kilka razy jeździć po parkingu 1.8 TSI i jego największą zaletą była kompletna cisza na postoju, czego niestety nie można powiedzieć o dieselku.
@Szlasio: Autohold, który czasami nie chciał puścić automatycznie. Ja i tak go zawsze wyłączałem, bo mnie denerwuje nawet sprawnie działający.
Poza tym zero problemów. Mi w tym samochodzie najbardziej się podobało audio, wygłuszenie i przednia szyba dźwiękochłonna, która niesamowicie tłumiła hałas podczas szybciej jazdy w deszczu. Jak szukasz to polecam brać wersję ze skrętnymi LED, bajka.
Samochód skończył swój żywot leasingowy przez rozerwanie paska rozrządu i kolizję zaworów. Aczkolwiek nie pamiętam