Wpis z mikrobloga

Mirki, jestem tu zupełnie zielony ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale chciałbym o coś spytać, może doradzicie. Przyjmowałem pensję pod stołem u pracodawcy który jest ajentem Orlenu. Pracodawca mnie zwolnił dając mi wypowiedzenie, nie zapłacił mi całej pensji(zapewnił że drugiej też nie zapłaci w całości a na dodatek spóźnił się z pensją dwa miechy pod rząd.) Z facetem miałem umowę o pracę. Sprawę komplikuje fakt że jest to ich lokal w Warszawskim budynku, tam gdzie biuro Daniela Obajtka i reszty tej sfory Orlenowskiej. Myślicie że mam jakieś szanse w sądzie pracy? Resztę zespołu też zatrudnia na minimum krajowe a reszta pod stołem, w tym ukraińca na czarno od ponad roku. #orlen #pracbaza #praca #januszebiznesu #januszex
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pracodawca mnie zwolnił dając mi wypowiedzenie, nie zapłacił mi całej pensji(zapewnił że drugiej też nie zapłaci w całości a na dodatek spóźnił się z pensją dwa miechy pod rząd.)


@mclovinn: Nie zapłacił Ci całej pensji czyli co? Nie zapłacił Ci pensji którą masz na umowie?
  • Odpowiedz
@mclovinn: pensja pod stołem ale miałeś umowę ? masz kilka możliwości to co na papierze musisz dostać to co pod stołem sprawa w sądzie i twoje słowo przeciw jego słowu, no chyba że masz dobrych świadków lub jakieś papiery. Na początek to proponuję do kancelarii adwokackiej za parę groszy napiszą pisemko na firmowym papierze wzywające do zapłaty, postraszą PIPem i Sądem Pracy i czekać co z tego będzie. Jeśli kwota
  • Odpowiedz
Zapłacił to co mam na umowie. Reszty nie. Kontrolę z PIPu już wysłałem bo tam naruszeń było więcej. Liczę że coś znajdą, skarga była dość szczegółowa.
  • Odpowiedz
@mclovinn: Jeżeli dostawałeś część pensji pod stołem to zapraszam do PIPu :) Zapłacisz od tego zaległy podatek + składki + ustawowe odsetki :)
  • Odpowiedz