Wpis z mikrobloga

Zdecydowałem się. Szukam sobie autka!
Mam jednak problem z wyborem... za komuny było lepiej - ni było z czego wybierać. ( ͡º ͜ʖ͡º) Potrzebuję opinii ekspertów, dlatego piszę na mirko. ( )
Moje niewygórowane preferencje to cena do 30k PLNów, benzyna (diesel mnie się przejadł, ale rozważę), fajnie jakby były te ~140 kuce i rocznik 2008+. Samochód zdecydowanie nie rodzinny, nie kombi, najlepiej jakiś sedan lub hatchback, 5-drzwiowe. Mój roczny przebieg to 15~20tys. km, często jeżdżę do rodziny na drugi koniec Polszy. Tak więc tempomat byłby ogromnym plusem, a automat fajnym dodatkiem, chociaż za te cebuliony nie oczekuję wiele.

Co mi wpadło w oko:
- łOpel Insignia 2010-2012 - dużo osób nie poleca, ale dalej nie wiem czemu...?
- łOpel Astra J, 2010, benzyna 1.6T 180KM - dzisiaj faworyt. Nie wiem czy warto przy tym aucie brać pod uwagę silnik 1.4T?
- Peugeot 508, 2012, benzyna 1.6 156 KM

I tyle. Lubię japońce, fajne i niezawodne są Toyoty, ale nie porywają mnie wyglądem i wnętrzem (wyjątkiem jest chyba Avensis III, ale ciężko do 30k o fajny model).

Czy moglibyście rozwiać moje wątpliwości związane z przedstawionymi modelami i ew. dodać coś od siebie? Jestem otwarty na propozycje i chętnie dowiem się jakie Wy macie doświadczenia związane z samochodami.

#samochody #motoryzacja #opel #astra #insignia #peugeot #toyota #zakupauta #autohandel
  • 20
@zulimazuli: 1.4 T w astrze całkiem dobrze się zbiera i fajnie zestopniowana skrzynia biegów. Wady to sprzęgło, które bierze bardzo nisko i podgrzewane siedzenia, które psują się rok po wymianie mat grzewczych. Mam takiego w domu i całkiem przyjemny samochód. Mi jeszcze przeszkadza szeroki słupek A.
Peugeot ma dziwne silniki, problemy z głowicą i łańcuchem rozrządu.
@GeDox: Głównie miasto, weekendowe wypady 100-300km, średnio raz na miesiąc/dwa wyjazd 600km w jedną stronę. Dlatego jestem w stanie rozważyć Diesla, jeśli elektronika i silnik będzie mało awaryjny.

Słyszałem, że pierwsze wersje Insigni felerne, ale tyle widzę ich na drodze, że aż dziw. Wydawałoby się dobrym autem po roczniku 2010...
@zulimazuli: A co cię obchodzi rocznik? W Niemczech mieszkasz że jakieś euro 5 cię obchodzi? Napisałeś że chcesz fajne autko to ci zaproponowałem auto dające największy fun z jazdy.
@cwlmod: A obchodzi, całe życie jeździłem starszymi autami, chciałbym chociaż o połowę odmłodzić ten stan. Następny krok - auto z salonu ||
Mimo wszystko dzięki, wezmę ten model pod uwagę!
@zulimazuli: I dalej będziesz. Czy 12 letnie auto to jakiś powiew świeżości? E46 skończyło się gdzieś koło 2007 roku. Fakt, że tłukli to od 1999. Ja sam mam e36, które mimo że jest w świetnym stanie to jak zobaczę wnętrze zadbanego e46 to jestem w szoku. Ten wygląd jest rewelacyjny i ponadczasowy.

Ja kupiłem ostatnio Hyundaia i30N o którym było głośno na wykopie. Między rozbiciem, a go a kupnem nowego jeździłem
@rimimis: Bardzo dobrze. Wszystko co opisują w różnych testach w necie jest prawda. Auto jest bardzo zwinne ale przy tym nie jedzie jak taczka jesli tego nie chcesz. Capplay/AA w pakiecie. Oprocz paru bajerow jak automat, 4x4, hud, szyberdach czy większej liczby asystentóW to auto ma wszystko co trzeba.

W czerwcu kończą produkcje przedlifta. Od okolo marca bedzie dostępny poliftowy i30N i bedziesz tam miał juz dwusprzeglowke, opcjonalne lepsze fotele, wiekszy
@rimimis: Ja też tak zrobiłem przed kupnem. Zawieszenie możesz regulować. Jest tryb normal w którym auto jest po prostu sztywne i jazda na pewno nie jest komfortowa ale nie jest też nieprzyjemna. Na tym nastawie mógłbym mieć nieregulowane zawieszenie w dowolnym sportowym aucie.

Masz jeszcze tryb N w którym zawieszenie znacząco się utwardza, wręcz do tego stopnia, że samochód na małych nierównościach zaczyna podskakiwać. Jazda w tym trybie jest zdecydowanie nieprzyjemna.