Wpis z mikrobloga

MAPA

Dzisiaj nieco bardziej subiektywnie o wyborze mapy. W mojej kilkuletniej styczności z Cities Skylines nową grę rozpoczynałem kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset razy. Przechodziłem przez sytuacje, gdy na danej mapie spędzałem kilka minut i stwierdzałem, że to jednak nie to. Czasami budowałem kilka godzin i już nigdy więcej nie wracałem do zapisu gry. Innym razem zainteresowanie trwało kilka dni, po czym zapis gry uzyskiwał status "kiedyś do tego wrócę". Jednak znalazły się perełki, przy których spędziłem kilkaset godzin i które wspominam z pewną satysfakcją. Poniżej kilka sugestii, które moim zdaniem zwiększają szanse na pozostanie z jedną mapą na dłużej:

- Ukształtowanie terenu powinno być realistyczne. Najlepiej jeśli bitmapa jest przygotowane w serwisie terrain.party i poprawiona w programie graficznym na 16 bit.
- Dobrze jest, gdy na mapie jest różnorodność krajobrazu, tzn. są morza, jeziora, rzeki, strumienie, góry, doliny, równiny, lasy, bagna itp. Krajobraz powinien w dość dużym stopniu ograniczać miejsce do budowy, gdyż prędzej porzucimy mapę z powodu osiągnięcia wewnętrznych limitów w grze lub spadku wydajności, niż zapełnimy dostępne obszary. A to właśnie zapełnienie mapy przynosi najwięcej satysfakcji.
- Mapa powinna być skończona przez autora na całym obszarze. Akceptowalny jest spadek detali poza obszarem środkowych, jednak nie warto akceptować pustki lub bylejakości na krańcach mapy.
- Szlaki komunikacyjne powinny być poprowadzone w sposób realistyczny i dostosowane do krajobrazu. Drogi i torowiska mają łagodne łuki i nachylenia, mosty, wiadukty i tunele są "uzasadnione ekonomicznie". Dobrze jest gdy przygotował to autor mapy, ale należy pamiętać, że wszystko możemy edytować w trakcie gry używając mod 81 tiles lub Cross The Line.
- Dobrze, żeby na mapie były przewidziane miejsca na takie obiekty jak lotnisko z pasem co najmniej półtora kilometra, obszar portowy, kopalnię odkrywkową, zaporę wodną.
- Najlepiej gdy mapa ma niewielkie wymagania jeśli chodzi o dodatkowe przedmioty z Warsztatu. Jednak nawet jeśli coś jest na liście wymagań podane przez autora, to nie znaczy, że musimy z tego korzystać. Za pomocą Move It możemy usunąć dany obiekt z całej mapy lub jej części. Modem Prop it Up! możemy próbować podmienić drzewa, chociaż ten mod coś szwankuje po ostatnich aktualizacjach gry.
- Nie trzeba korzystać z wybranego przez autora mapy stylu. Można go zmienić przed wczytaniem gry mając mod Environment Changer lub w trakcie używając mod Theme Mixer.
- Mapę dobrze jest szukać w Warsztacie Steam sortując od najpopularniejszych. Jeśli strona mapy w Warsztacie, a w szczególności zdjęcia, nas nie urzekła, to sama mapa prawdopodobnie też nas nie zachwyci.
- Po pierwszym uruchomieniu mapy warto zrobić wstępny plan. Jeżeli nie kreuje nam się wizja co gdzie będzie, to prawdopodobnie szybko daną mapę porzucimy.

Przykłady ode mnie:
Owl's Merchants Bay
Skagun
Two Lakes

#citiesskylines
  • 2
@Cerberlius: ja gram zawsze do momentu aż mi komp pozwoli :)
Stawiam miasto i często burzę dużo rzeczy tak jak w rzeczywistości też się robi żeby zbudować na przykład estakadę.