Murki, mam mały problem z plopowaniem niektórych budynków. Przed plopem widać ładnie cały budynek (lekko szarawy), a po plopnięciu go nie ma (jest tylko podłoże). Gdy klikam na podłoże jest info, ze budynek w budowie. No ale się nie buduje. Używam moda RICO i plop the growables. Czy to problem może być w innym modzie? #citiesskylines
Ze względu na wydajność i stabilność warto ograniczać ilość subskrypcji w Warsztacie Steam do minimum. Jednak zbudowanie sprawnie działającego portu lotniczego z zachowaniem minimum realizmu wymaga, aby sięgnąć po kilka przedmiotów. Poniżej pierwsza część zbioru przydatnych uwag.
- Odblokowanie tworzenia pasów startowych i dróg taxiway wymaga użycia moda Airport Roads. - Aby samoloty korzystały z przygotowanego przez nas pasa, budynek terminala musi być kompatybilny
Długo planujecie układ ulic czy ogólnie jak rozwijacie swoje dzielnice? Ja z reguły nie mam na to pomysłu i rzucam mapką w #!$%@? zanim dorobię się drugiego kwadratu ziemi, a chciałbym zrobić coś więcej niż miasteczko ze szkołą średnią xD #citiesskylines
Kolejny mocno subiektywny wpis o tym jak grać, by czerpać z tego najwięcej przyjemności i satysfakcji. Gdy po długich poszukiwaniach zdecydujemy już gdzie będziemy budować i w końcu naciśniemy przycisk "New Game", stajemy przed pustym, sporych rozmiarów obszarem, którego zapełnienie może być nie lada wyzwaniem. Poniżej kilka uwag, zasad, które moim zdaniem warto znać i stosować.
- Polecam zabudowywać wiele miejsc na mapie. Duże miasto podzielone na dzielnice,
@Cerberlius: Wydaje mi się, że to kwestia tego, jak długo się gra w tę grę (albo inne city buildery). Na początku człowieka świerzbi ręka, żeby tylko jak najszybciej zbudować jak najwięcej; żeby zrobić jak największe miasto. Niektórzy tutaj nawet robią węzły autostradowe na środku rzeki ( ͡°͜ʖ͡°) Jak się jest graczem z dostatecznie długim stażem stawia się na wygląd i na realizm, i na trochę
Masz dość szalonych busiarzy, którzy kładą swoje samochody na bok podczas pokonywania zakrętów? Nie możesz patrzeć na pastelowe kolory ciągników siodłowych? Żal Ci podróżnych z ostatniego wagonu pociągu wpadających do maszynisty, gdy pociąg zatrzymuje się na stacji z przeciążeniami jak w sportowym samochodzie? Uważasz, że w autobusie da się upchać więcej pasażerów? Zastanawia Cię, jak to jest że wielki liniowiec przyśpiesza jak skuter wodny? Denerwują Cię cimy na wózkach
Ukształtowanie terenu i istniejące zabudowania wymagały odważnych rozwiązań, aby wyeliminować ruch tranzytowy z miasta. Efekt końcowy przerósł najśmielsze oczekiwania, gdy w podsumowaniu wyszło, że konieczne było ścięcie tylko 7 drzew.
Ktos poratuje informacja o maksymalnej pojemnosci budynkow mieszkalnych/gospodastw domowych w: Strefie mieszkalnej o niskiej gestosci (poziomy 1,2,3,4,5) Strefie mieszkalnej o wysokiej gestosci (1-5)
@marekrocki: Tyle, ile ustawisz. Od wczoraj mod Realistic Population umożliwia modyfikowanie ilości mieszkań i pracowników w budynkach bez konieczności przeładowania. We wcześniejszym wpisie krótko opisałem absurdy jakie występują w niezmodyfikowanej wersji gry.
Może nie jest to do końca odpowiedź, jakiej byś oczekiwał, jednak uznałem, że warto się podzielić.
Jako że mój pracodawca dał znać że nie wrócimy do pracy nie wcześniej jak pod koniec czerwca, to pomyślałem że zobaczę co tam się dzieje w świecie Cities Skylines. Ostatni raz kiedy grałem w CS to był listopad 2017 i z tego co widzę kilka dodatków wyszło w tym czasie. Czy moglibyście mi proszę doradzić, które z tych dodatków wydanych w przeciągu ostatnich dwóch lat jest wartych zakupu?
Niektóre budynki posiadają wewnętrzne ścieżki, których nie można zaznaczyć za pomocą Move It w trakcie gry. Przykładem są stacje kolejowe. Te ukryte ścieżki modyfikuje się na etapie przygotowania budynku używając
Drogi pod kątem prostym i zapełnienie strefą, czy budynki precyzyjnie do siebie przylegające i każdy krawężnik, kratka ściekowa, czy znak ręcznie postawiony? To pierwsze będzie mało atrakcyjnie wyglądać. Na drugie podejście trzeba mieć ogromne pokłady cierpliwości, dużo czasu i mocny komputer. Dlatego warto znaleźć złoty środek.
Dzisiaj nieco bardziej subiektywnie o wyborze mapy. W mojej kilkuletniej styczności z Cities Skylines nową grę rozpoczynałem kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset razy. Przechodziłem przez sytuacje, gdy na danej mapie spędzałem kilka minut i stwierdzałem, że to jednak nie to. Czasami budowałem kilka godzin i już nigdy więcej nie wracałem do zapisu gry. Innym razem zainteresowanie trwało kilka dni, po czym zapis gry uzyskiwał status "kiedyś do tego wrócę". Jednak znalazły się
@Cerberlius: ja gram zawsze do momentu aż mi komp pozwoli :) Stawiam miasto i często burzę dużo rzeczy tak jak w rzeczywistości też się robi żeby zbudować na przykład estakadę.
Gdy spojrzymy na okno Game Limits - Overview z moda Watch It! zobaczymy, że wartość przy Citizen Instances jest większa nić Vehicles. Różnica będzie w dużej mierze zależeć od rozmieszczania budynków w naszym mieście i komunikacji publicznej. Jednak zazwyczaj można wywnioskować, że znakomita większość cimów nie posiada bądź nie wykorzystuje swoich samochodów. Niestety w większości przypadków cimy będą maszerować tylko tam, gdzie im na to pozwolimy.
W podstawowej wersji gry ilość mieszkań w budynkach gęstej zabudowy potrafi zaskoczyć. W skrajnych przypadkach w wysokich wieżowcach mieszka tylko kilkanaście osób. Podobny problem jest jeśli chodzi o ilość pracowników w ogromnych biurowcach. Aby nadać nieco realizmu można skorzystać z moda Real Population. Mod ten, na podstawie rozmiaru modelu budynku, modyfikuje ilość lokali lub pracowników. W pliku konfiguracyjnym moda możemy zmieniać parametry używane do wyliczeń. Dobrze jest zmodyfikować domyślne ustawienie
@LewaRenkaBoga: Zasadniczo mod zwiększa ilość mieszkańców, a więcej mieszkańców oznacza ogólne spowolnienie gry. Dodatkowo zwiększa się zagęszczenie cimów, więc lokalnie też będą spowolnienia. Z drugiej strony, będziemy stawiać mniej budynków, a to znaczy mniej obiektów do wyświetlenie, czyli coś teoretycznie przyśpieszy.
Twórcy gry zdecydowali, że szlaki wodne dla dużych statków można modyfikować tylko w edytorze map. Nie jesteśmy jednak zmuszeni dostosowywać lokalizacji portów do tego jak autor mapy poprowadził trasy. Mod More Network Stuff pozwala modyfikować ścieżki statków podczas gry. Dzięki niemu możemy robić drobne zmiany jak np. łagodzenie łuków nadając realizmu skręcającym statkom, ale również tworzyć nowe ścieżki i np. podprowadzać statki do zatok.
Nie musimy godzić się na wbudowany w obiekty predefiniowany układ ścieżek i dróg. Wykorzystując mod Move It możemy chwycić węzły lub segmenty zintegrowane z budynkiem i je przesunąć według własnych upodobań czy też nawet usunąć. Należy jednak kontrolować, czy nasze akcje nie popsuły funkcjonowania budynku. Jeśli tak by się stało, można skorzystać z opcji Reset.
Naprawdę warto bardzo dobrze zapoznać się modem Move It, gdyż jego umiejętne stosowanie znacząco przyśpiesza
@piotreeek: Zakładając, że masz Move It, zaznaczasz segment przed budynkiem (klikasz z wciśniętym klawiszem "Alt") i usuwasz go. Obiekt traci dostęp do drogi co sygnalizowane jest ikoną nad obiektem. Standardową metodą tworzysz pożądaną drogę na tyle blisko, aby zniknęła ikona. Sprawdzasz, czy obiekt funkcjonuje poprawnie. Najwygodniej użyć widoku "Traffic Routes", gdyż wtedy od razu widać, czy cimy z niego korzystają.
Przyglądając się maszerującym cimom, poruszającym się pojazdom, czy też powstającym budynkom, można odnieść wrażenie, że wszystko odbywa się za szybko. Efekt ten widoczny jest szczególnie w pierwszych etapach budowania miasta gdy liczba mieszkańców jest stosunkowo niewielka. Można temu zaradzić wykorzystując mod Speed Slider. Ustawiając parametr Speed na około 50% tempo zwalnia i całość staje się bardziej realna.
Zastosowanie powyższego rozwiązania ma efekt uboczny, który jest jednocześnie jego
@vateras131: Nie, nie trzeba. W momencie zapełnienia strefy gra w sposób losowy generuje drzewa, elementy małej architektury (piaskownice, zjeżdżalnie, huśtawki, ławki) lub właśnie miejsca parkingowe na obszarze niezajętym przez model budynku.
Cimy chodzące po plaży? Nie ma problemu. Wystarczy zrobić ścieżkę przy brzegu. Aby wizualnie poprawić takie rozwiązanie, można ukryć ścieżkę używając Surface Painter. Mod ten wydawałoby się pełni niezbyt wyszukaną funkcję. Ot co, zamalowuje powierzchnie. Jednak jego umiejętne stosowanie w ogromnym stopniu wpływa na odbiór wizualny miasta. Innymi przykładami zastosowania są: - zamalowywanie "chodnikiem" szpar pomiędzy budynkami, - usuwanie chodnika wewnątrz rond, - obustronne usuwanie chodnika zmieniające wizualnie drogę na pozamiastową,
Część budynków posiada wewnętrzne ścieżki. Jednak nie zawsze piesi korzystają z nich w sposób jaki by nam odpowiadał. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu wyznaczyć trasy, po których cimy mogą się przemieszczać. Korzystając z Fine Road Anarchy stawiamy ścieżki według własnego uznania. Aktywując wbudowany w grę widok Traffic Routes i wybierając segment, sprawdzamy czy cimy przemieszczają się zgodnie z zamierzeniem. Aktywnie używając Move It, wbudowane filtry zaznaczania i skróty klawiszowe
@Umeraczyk: Wydaje mi się, że Cities Skylines w takiej postaci w jakiej dostarcza ją wydawca jest ograniczona, brzydka i raczej nudna. Oczywiście jest możliwość pobrania dodatkowej zawartości z Warsztatu Steam. Ilość dostępnych tam rzeczy jest jednak przytłaczająca i łatwo można wpakować się w kłopoty ze stabilnością i wydajnością gry. Staram się przedstawić skrótowo zagadnienia, które w stosunkowo łatwy sposób pozwolą usprawnić, rozszerzyć i uprzyjemnić rozrywkę. Chętnie przyjmę wszelkie uwagi co do
Jeśli potrzebna jest droga, która stylem wpasuje się w obszar pozamiejski, a jednocześnie umożliwi umieszczanie wzdłuż niej budynków, to wydawałoby się, że trzeba skorzystać z edytora dróg lub sięgnąć do Warsztatu Steam po drogę wcześniej przez kogoś przygotowaną. Otóż niekoniecznie.
Wyłączenie możliwości przejścia pieszym i aktywowanie zielonej strzałki znacząco usprawnia ruch na skrzyżowaniu. Do tego sygnalizacja świetlna, której sekwencja najpierw wypuszcza na główną arterie pojazdy z buspasa, a później pozostałe. Na tych odcinkach buspasów konieczne było zablokowanie innych pojazdów niż autobusy. Domyślnie inne pojazdy też korzystają z buspasów, jeśli buspas jest np. pasem do skrętu w prawo.
Przesunięte nieco dalej od skrzyżowania przejście dla pieszych jest praktycznie tylko dla cimów udających się
@Jarek: Zielone strzałki pojawiły w się TMPE stosunkowo dawno, bo 10.02.2019. Jednak aby wejść do wersji STABLE to, jeśli dobrze patrzę, potrzebny był prawie rok 03.02.2020.
Twórcy TMPE odwalają kawał dobrej, bardzo potrzebnej roboty. Nie wyobrażam sobie tworzenia miast bez TMPE.
PS: Słuszna uwaga z karetkami. Puściłem pojazdy SOS na buspasy. Na tym odcinku są 3 węzły, więc będą miały gdzie zmieniać pas, gdyby się autobusy stłoczyły. Już miałem
Używam moda RICO i plop the growables. Czy to problem może być w innym modzie?
#citiesskylines