Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 21
@Bodzias1844: nawet jak podłużnice nie są pogięte to już połączenia, zgrzewy nie są tak wytrzymałe jak fabryczne.
Samochód nie jest z jednego kawałka stali. Teraz różne elementy karoserii są wykonane z różnych stopów posiadających różne parametry.
Dla przykładu weź gwóźdź zegnij go w pół, później wyprostuj, za drugim razem zegniesz go 2x łatwiej.

Polacy śmieją się z amerykańców, że oni za takie coś dają całkę. Wiesz dlaczego?
Bo jakby nie dali
via Wykop Mobilny (Android)
  • 90
@wonsztibijski: Zgrzewy czego? Zderzak, błotniki, wzmocnienie, maska etc.sa przykręcane na śruby. Jak elementy nośne są całe to niby co ma tu wpłynąć na wytrzymałość konstrukcji? Może jeszcze jak kolor będzie źle dobrany, to samochód stwarza zagrożenie na drodze? XD W USA nikt tego nie naprawia bo koszty napraw są tak wysokie a samochody na tyle tanie, że się po prostu nie opłaca a nie, że się nie da.
nawet jak podłużnice nie są pogięte to już połączenia, zgrzewy nie są tak wytrzymałe jak fabryczne.

Dla przykładu weź gwóźdź zegnij go w pół, później wyprostuj, za drugim razem zegniesz go 2x łatwiej.


@wonsztibijski: Buahaha tak myślałem, zero wiedzy i się wypowiada jako ekspert. Poczytaj sobie co to jest naprawa zgodnie z technologią producenta. Dodatkowo możesz rzucić okiem na stawki roboczogodzin w US jak już pijesz coś do tego kraju gdzie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@justanotherdude: koszty napraw są drogie bo robią to porzadnie i biorą odpowiedzialność.
W stanach sądy działają sprawniej niż w Polsce zwłaszcza jeśli chodzi o ochronę konsumenta.
Nadwozia są teraz tak budowane aby rozpraszały energię po całej karoserii.
Zdarzają się sytuację, że po takim strzale nagle ci do bagażnika woda leci, albo uszczelki nie dolegają, nie da się ustawić geometrii albo opony się zużywają 2x szybciej.
Zdarzają się sytuację, że po takim strzale nagle ci do bagażnika woda leci, albo uszczelki nie dolegają, nie da się ustawić geometrii albo opony się zużywają 2x szybciej.


@wonsztibijski: Buahahah mój mocniej #!$%@?ęty Hyunda i30N miał robioną geometrię do oceny szkody i wyszło, że była lepsza niż normy przewiduja. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@mateusz-bogacki: nie miały prawa puścić?
Nawet jeśli z wierzchu nie ma pęknięcia to skąd masz pewność, że zgrzew jest cały, nie spękany pod lakierem.
Tego nie ogląda się na oko, tego czy jest proste też. Są urządzenia, którymi można sprawdzić czy auto jest rzeczywiście proste w punktach bazowych. Dziwi tylko to, że większość warsztatow blacharskich zajmuje się kosmetyką, aby ładnie wyglądało i będzie OK.
Pogięta podłużnice prostują, szpachlują, lakierują bo i
@wonsztibijski: bo samochód jest tak zaprojektowany i pozgrzewany, żeby żadna zgrzeina nie puściła niezależnie od siły kolizji, cała energia powinna się rozłożyć na blachy nośne które się wyginają bo mają mniejszą wytrzymałość na odkształcenie niż wytrzymałość zgrzein na ścinanie. Jeżeli po wypadku udowodnisz, że jakieś zgrzeiny puściły czy optycznie czy jak to mówisz specjalnymi urządzeniami czyli np. ultradzwiękami to można się domagać #!$%@? odszkodowania bo to znaczy, że w fabryce były