Wpis z mikrobloga

@WuDwaKa powiedz mi, po co kibel w lokomotywie? Jak używasz w czasie jazdy to kto patrzy na tory? A jak pociąg stoi na stacji, to korzystanie jest zabronione. Czy są równi i równiejsi?
  • Odpowiedz
@mrczeslaw: tylko, że w pasażerskim to zazwyczaj masz już kible próżniowe i maszynista jak potrzebuje, to sobie na stacji pójdzie do próżniówki. Albo ma w------e.

A na cargo.... cóż, w polsce dużo tych kibli w lokomotywach po prostu nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@WuDwaKa: jak będę miał okazję być na lok. 111ed to wam pokaże jaki ładny kibel jest zabudowany w przedziale maszynowym ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@Wsciekle_piesci_meza @mistejk Brałem to pod uwage. Ile to razy jechałem polskim poczciwy PKP i zawsze mi się wydawało że czasem jest tylko 1 maszynista. Dlatego trochę poszukalem http://kolej.krb.com.pl/r1/rozdz5.htm Jest tam napisane że może obsada być jednoosobowa. Pogłębiając temat, w USA muszla jest po prostu przenośna i można korzystać w trakcie prowadzenia składu a w PL do zrobienia nr 2, w takim przypadku , jakby to nie zabrzmiało, potrzebna jest druga
  • Odpowiedz
@Wsciekle_piesci_meza takiej odpowiedzi oczekiwałem. Teraz, jak pociąg zatrzyma się gdzieś w środku pola, bez przyczyny, albo dłużej nam stacji postoji to zanim wypowiem słowa "dlaczego nie jedziemy" dwa razy się zastanowie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mistejk: wydaje mi się że w jeździe pasażerskiej jest obowiązek obsady dwuosobowej. W towarowej może być obsada jednosobowa
  • Odpowiedz
@mistejk: @immil: Nie ma takiego podziału. Jest on trochę inny. Na pewno obsada dwuosobowa obowiązuje, gdy prędkość rozkładowa przekracza 130 km/h. Ale jest to uproszczenie.

I wydaje mi się, że pomocnik nie może opuszczać kabiny w czasie jazdy, co wynika z tego, że musi powtarzać maszyniście sygnały na semaforach. No i w razie czego zastąpić go. Ale przepisy a praktyka to różne rzeczy. Może dlatego nie montuje się
  • Odpowiedz