Wpis z mikrobloga

Silnik do okrętów typu Victory (masowo produkowane w USA podczas wojny). Około 140 ton wagi, 6,4 m wysokości, 5,8 m wysokości, 20,4 km/h albo 11 węzłów

140-ton – also described as 135-ton – vertical triple-expansion engine of the type used to power WWar II Liberty ships. The engine is 21 feet (6.4 meters) long and 19 feet (5.8 meters) tall and was designed to operate at 76 rpm and propel a Liberty ship at about 11 knots (12.7 mph; 20.4 km/h).

Galeria i mnóstwo fotografii z budowy

#starszezwoje - tag ze starymi grafikami, miedziorytami, rysunkami z muzeów oraz fotografiami

#historia #ciekawostkihistoryczne #fotohistoria #usa #statki #iiwojnaswiatowa #myrmekochoria
myrmekochoria - Silnik do okrętów typu Victory (masowo produkowane w USA podczas wojn...

źródło: comment_1585732561WoYwSt69o5RxHQ1QCEPIN4.jpg

Pobierz
  • 9
11 knotów :) dlatego na Atlantyku były łatwym łupem dla wilczych stad


@sailor_73: Nie do końca dlatego. Łodzie podwodne miały maksymalną prędkość rzędu 15-17 węzłów na powierzchni, dużo mniej pod (poza późnymi modelami). Raczej chodziło o niedociągnięcia w doktrynie, taktyce i technologii po stronie aliantów, które poprawione przeważyły zdecydowanie szalę zwycięstwa w Bitwie o Atlantyk na ich stronę.
@myzael: przy 11 węzłach ciężko wymanewrować torpedę która #!$%@? 40 węzłów i więcej :)
"Raczej chodziło o niedociągnięcia w doktrynie, taktyce i technologii po stronie aliantów, które poprawione przeważyły zdecydowanie szalę zwycięstwa w Bitwie o Atlantyk na ich stronę"
a to skomentuję tylko tak - dzięki kapitanie oczywisty :)
przy 11 węzłach ciężko wymanewrować torpedę która #!$%@? 40 węzłów i więcej :)


@sailor_73: Prędkości pozwalające na manewrowanie przeciw torpedom były w oczywisty sposób nieekonomiczne dla transportowców :)

a to skomentuję tylko tak - dzięki kapitanie oczywisty :)


@sailor_73: Do usług ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale na serio, to mam wrażenie, że sporo ludzi tego nie wie i warto zaznaczyć.
@myzael: tak naprawdę udoskonalenie ASDIC pozwoliło tropić i przetrzebiać wilcze stada i praktycznie to przechyliło szalę na stronę aliantów
a poza tym statki transportowe typu LIBERTY to była masowa produkcja i to niezbyt udana ale zadanie spełniła
@myrmekochoria:

Naming nearly 3,000 ships turned out to be harder than people thought

By 1944, the average time to build a ship was 42 days. In all, 2,751 Liberties were built between 1941 and 1945, making them the largest class of ships built worldwide.

#!$%@?, oni natłukli tego prawie 3 tys sztuk! A jak się rozkręcili z produkcją to złożenie jednego zajmowało 42 dni. Aż trudno mi sobie wyobrazić tak potężny
@sailor_73:

Też tak zrozumiałem, ale sam fakt, że prezydent powiedział pewnego dnia - zróbcie mi tu migusiem od cholery statków. I szast prast - projekt gotowy, surowiec pozyskany, przetworzony, poskładany i już wojna toczy się dalej.