Aktywne Wpisy
Pieskor +381
Moja ulobiona piccernia
Capricioza 2018 - 21,50zl
Capricioza 2022 - 32,00zl
Capricioza 2023 - 41,00zl
Capricioza dzisiaj - 52,00zl
Czesc, nie jemy
#inflacja #rynek #pizza #gastronomia
Capricioza 2018 - 21,50zl
Capricioza 2022 - 32,00zl
Capricioza 2023 - 41,00zl
Capricioza dzisiaj - 52,00zl
Czesc, nie jemy
#inflacja #rynek #pizza #gastronomia
Nie mogę uwierzyć, że ruchy antynatalistyczne na świecie są wciąż tak mało słyszalne i obecne. To jest absurd, że w czasach, kiedy tak głośno mówi się o dobru jednostki, jej prawach i wolności do samodecydowania, kiedy teoretycznie jest tak powszechne zrozumienie działania świata - wciąż dopuszcza się i, wręcz promuje, płodzenie nowych jednostek. David Benatar tak pięknie i klarownie tłumaczy jak to jest złe - to jest nieobalalne. To jest chore. Życie
140-ton – also described as 135-ton – vertical triple-expansion engine of the type used to power WWar II Liberty ships. The engine is 21 feet (6.4 meters) long and 19 feet (5.8 meters) tall and was designed to operate at 76 rpm and propel a Liberty ship at about 11 knots (12.7 mph; 20.4 km/h).
Galeria i mnóstwo fotografii z budowy
#starszezwoje - tag ze starymi grafikami, miedziorytami, rysunkami z muzeów oraz fotografiami
#historia #ciekawostkihistoryczne #fotohistoria #usa #statki #iiwojnaswiatowa #myrmekochoria
@sailor_73: Nie do końca dlatego. Łodzie podwodne miały maksymalną prędkość rzędu 15-17 węzłów na powierzchni, dużo mniej pod (poza późnymi modelami). Raczej chodziło o niedociągnięcia w doktrynie, taktyce i technologii po stronie aliantów, które poprawione przeważyły zdecydowanie szalę zwycięstwa w Bitwie o Atlantyk na ich stronę.
"Raczej chodziło o niedociągnięcia w doktrynie, taktyce i technologii po stronie aliantów, które poprawione przeważyły zdecydowanie szalę zwycięstwa w Bitwie o Atlantyk na ich stronę"
a to skomentuję tylko tak - dzięki kapitanie oczywisty :)
@sailor_73: Prędkości pozwalające na manewrowanie przeciw torpedom były w oczywisty sposób nieekonomiczne dla transportowców :)
@sailor_73: Do usług ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale na serio, to mam wrażenie, że sporo ludzi tego nie wie i warto zaznaczyć.
a poza tym statki transportowe typu LIBERTY to była masowa produkcja i to niezbyt udana ale zadanie spełniła
Naming nearly 3,000 ships turned out to be harder than people thought
By 1944, the average time to build a ship was 42 days. In all, 2,751 Liberties were built between 1941 and 1945, making them the largest class of ships built worldwide.
#!$%@?, oni natłukli tego prawie 3 tys sztuk! A jak się rozkręcili z produkcją to złożenie jednego zajmowało 42 dni. Aż trudno mi sobie wyobrazić tak potężny
Też tak zrozumiałem, ale sam fakt, że prezydent powiedział pewnego dnia - zróbcie mi tu migusiem od cholery statków. I szast prast - projekt gotowy, surowiec pozyskany, przetworzony, poskładany i już wojna toczy się dalej.