Wpis z mikrobloga

Jak dostać rzetelny feedback swoich produkcji w gatunku techno?

Istnieją grupy skupione wokół platform prowadzących kursy, ale prawie nikt tam nie siedzi w techno
i traktują je po macoszemu.

Wysyłanie demówek Youtuberom, którzy oceniają tracki na swoich live'ach też mało daje, bo cały feedback
sprowadza się do krótkich stwierdzeń typu "cool track bro.."

Ciężko słać bezpośrednio do wytwórni nie mając pewności czy utwór jest dostatecznie dobry.
Taki A&R, który siedzi po drugiej stronie też nie będzie się pochylać nad niedociągnięciami i po prostu
wyrzuci tracka do kosza, a my pozostaniemy dalej w niewiedzy.

Wrzucać wszystko jak leci na Soundclouda?
Słyszałem, że labele preferują content na wyłączność więc moglibyśmy w ten sposób "spalić" wszystkie
swoje pomysły do których można by wrócić później mając lepszego skilla.

W jaki sposób udaje Wam się dostawać feedback na temat Waszych produkcji?

#tworczoscwlasna #tworzeniemuzyki #produkcjamuzyki #muzyka #muzykaelektroniczna #techno
  • 13
  • Odpowiedz
@frytaa: @czandler_bing: @Mroczul: Sporo opcji, dzięki.

Breslau Techno to label, wolałbym żeby mój materiał przeszedł jakieś sito wcześniej żeby nie robić sobie złej reklamy niedociągnięciami, a z powodów, które opisałem wyżej mogę się nawet o nich nie dowiedzieć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co sądzicie o platformach typu audiu.net ?
  • Odpowiedz
@KorzuhowyWidelec: Kojarzę ją za sprawą Donny'ego Carra, taki tech housowy producent, robi tutoriale na jutube. Wydaje się spoko, tylko trzeba dobrać odpowiedniego pro, żeby to miało sens. (edit: widzę właśnie, że zalinkowałeś akurat do jego recenzji)

Jest też stream z feedbackiem na kanale You Suck at Producing, tylko żeby tam się dostać trzeba, na tamtejszym Discordzie zroastować czyjś kawałek, i chyba ktoś ze społeczności musi 'zaplusować' twój track w odpowiednim
  • Odpowiedz
@KorzuhowyWidelec: znajdź na FB takiego ziomka co się NASTY nazywa albo MISTIC, zagadaj do nich, oni obaj z BT są. to są spoko chłopaki, pewnie pomogą. BT to nie tylko label, kręcą imprezki. jak robisz fajną muzę to cię pewnie chętnie gdzieś na live wkręcą.
  • Odpowiedz
@czandler_bing: You Suck znam i niestety mało tam techno, a sam feedback jest częściowo kręceniem beki. Chociaż fajnie się to ogląda. Jest jeszcze Zen World i Julien Earle, ale to są własnie kolesie od obszernych feedbacków typu "cool track bro.." ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szkoda, że koleś prowadzący All You Need Is Live tego nie robi, bo prezentuje mega content na kanale.

@Mroczul: Dzięki
  • Odpowiedz
@KorzuhowyWidelec: You suck robi głównie bekę z kawałków, które nie powinny się tam znależć - rzeczy które brzmią jak pierwsze dzieło nastolatka po odkryciu FL Studio (ja 15 lat temu ( ͡° ͜ʖ ͡°) ). Stać go na konstruktywną opinię, gość jest dość uzdolniony. Co do Zena i Earla to zgoda.

Szkoda, że koleś prowadzący All You Need Is Live tego nie robi


@KorzuhowyWidelec:
  • Odpowiedz
@czandler_bing: Niemieckiego niestety nie znam, a szkoda, bo jest jeszcze jeden ciekawy kanał - SINEE
Ciekawy jest też kanał "Ableton Techno VLog", typ wrzuca 1-2 godzinne sesje bez komentowania. Można się na szybko czymś zainspirować.

Tutoriale od Toma Hadesa też cenię, pokazują kompletnie inne podejście do pewnych spraw. Np. korzystanie z sekwencerów randomizujących patterny.

No coż, opcji co nie miara. Muszę tylko zrobić research gdzie jest najwięcej muzyki podobnej do
  • Odpowiedz
@czandler_bing:

Ale też swojego czasu zbyt często oglądanie takich video odciągało mnie od robienia czegokolwiek.


O to to to ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Z czasem chyba ta proporcja się zmienia, bo człowiek zaczyna więcej rozumieć. Mi osobiście dużo pomógł zakup template z audioreakta. Dobra nauka na zasadzie reverse engineering. Aczkolwiek też śmieszna sytuacja, ostatnio natrafiłem na czyjś release w którym ktoś sobie po prostu dodał pare
  • Odpowiedz