Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Na obrazku element oznaczony numerem 5 jest opisany jako Negative (-). A czy to nie jest tak, że zazwyczaj to jest plus? Sprawdzałem w samochodzie i masa jest na ściance gniazda. Błąd w instrukcji czy jak? Jest to transmiter FM z ładowarką Baseus

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanikasamochodowa #elektronika
Spofity - Na obrazku element oznaczony numerem 5 jest opisany jako Negative (-). A cz...

źródło: comment_1583253996t5FX2rZuPSZiHesgY177Ay.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Spofity: Nie koniecznie błąd w instrukcji, elektronika pewnie jest obojętna na polaryzację. Tzn że obojętnie gdzie dasz plus a gdzie minus i nic się nie spali, i może zrobili tam minus tak jak w instrukcji.
  • Odpowiedz
elektronika pewnie jest obojętna na polaryzację.


@r5678: to by było trochę bez sensu, gdyby tak robili, mostek prostowniczy to dodatkowe dziesięć centów do kosztów własnych, a to by chińczykowi budżet zawaliło. Też obstawiam pomyłkę w druku, bo choć były samochody z plusem na masie, to było to bardzo dawno temu i na tyle egzotycznie, że raczej do chin nie dotarło.
  • Odpowiedz
@Jarek_P: Nie ma z tym reguły, mam dużo elektroniki z chin przeróżniaste rzeczy wliczając w to sporo przetwornic takich po 1,40zł nawet i też część z nich była obojętna na polaryzację a część nie.
  • Odpowiedz
@Analityk: @r5678: panowie, w żarówkach, czy przetwornicach, gdzie faktycznie można je podłączyć odwrotnie - pełna zgoda i faktycznie mostki zwykle są wstawiane. Ale tu? Gdzie polaryzacja jest ustalona konstrukcyjnie i nie ma fizycznej możliwości odwrotnego podłączenia? Jeżeli nawet naprawdę chcieli dmuchać na zimne i zabezpieczyć urządzenie przed awarią, głupia dioda by wystarczyła.

Poza tym, wróćmy do meritum: dyskutujemy nie nad możliwością odwrotnego podłączenia tego dynksa, tylko nad zawartością
  • Odpowiedz