Wpis z mikrobloga

Powiedzcie mi Mirki i Mirabelki, czy kurła w innych branżach też panuje takie wszędobylskie cwaniactwo i chamstwo? O czym mówię- przykładowo biorę zlecenie od klienta, w którym jest sto podpunktów i drobnym maczkiem zapisane przykładowo "jeśli nie doślesz nam certyfikatu ubezpieczenia, to upiehdolimy Ci 5% stawki celem doubezpieczenia", albo "jeśli w ciągu godziny po rozładunku nie poinformujesz nas o tym fakcie, potrącimy Ci 2% przewoźnego", albo "płatność w ciągu 14 dni - skonto 5%, chyba, że pisemnie zostanie potwierdzone inaczej".

No kurła nie wyobrażam sobie na przykład iść do sklepu, naładować jabłek, zważyć, a na etykiecie z wagi (cena 2,99 obowiązuje w ciągu 15 minut od momentu zważenia, potem cena to 4,99 za kilogram). Już pomijam kwestię podejścia zdecydowanej większości ludzi z zachodu do nas, zwłaszcza teraz w lutym, kiedy ewidentnie brakuje ładunków. "fuck off", "du bist arschloch" to są autentyczne cytaty z maili, które dostaję ja czy moi koledzy.

Czy TSL to jedyna branża, w której każdy chce zrobić kogoś w uja? Na wszystko trzeba mieć "papier" i potem sobie odbijać piłeczki "ale Pan powiedział to i to tego i tego dnia o tej godzinie", "tak, tak, ale potem Pani powiedziała to i to", "a proszę udowodnić".

P.S. Zdaję sobie sprawę, że wiele z tych klauzul można sobie wsadzić między buty i nie mają mocy prawnej, ale zazwyczaj o fakcie niedotrzymania którejś z nich dowiaduję się przy płatności, kiedy to przelew przychodzi pomniejszony o taką karę, a nie wyobrażam sobie kłócić czy nawet sądzić się z każdą firmą o 10-20 EUR...

#pracbaza #bekaztransa #transport
  • 10
@Bakys: Nawet dzisiaj o tym myślałem. Jedyne co może uratować tą #!$%@?ą branżę, to napływ świeżej krwi. Musieliby się pojawić ludzie z zewnątrz, którzy nie wiedzą jak dzikie obyczaje panują w transporcie. Tylko pytanie - skąd ich wziąć i jak pozbyć się pracujących tu teraz XD
@Bakys:
Prócz tego co wymieniłeś dodałbym :

-Towar bez wymiany palet, ale kierowca musi na rozładunku poprosić o dokumenty w którym podpisze,że wszystkie palety oddał (a jak ich miał nie oddać jak na nich był towar). Oczywiście informacja o tym jest w 125 punkcie zlecenia.

-3 godziny po ustaleniu wszystkiego i czekania na zlecenie - "jednak nie aktualne"

- kierowca o 12.05 dojechał na rozładunek FIX12 - cyk 50€ obciążenia za