Wpis z mikrobloga

@Rocky_Zuma_Skye: ale dlaczego pilot dostaje zezwolenie na lądowanie przy minimum poniżej ILS? Często lotnisko było całkiem zamknięte i samoloty krążymy wokół, jak jeszcze dziś rano, a teraz dostają zgodę na podejście chociaż warunki są bardzo kiepskie. Jak to może wyglądać ta procedura?
Często lotnisko było całkiem zamknięte


@yetix: W cywilu zamyka się lotniska tylko w skrajnych przypadkach, decyzja o lądowaniu zależy tylko od pilota.Nie dostają zgody na lądowanie tylko zgodę na podejście, a to dwie rózne sprawy.
@raadaar: ale cały dzień jest poniżej warunków do ILS, nie ma 250 metrów. To jak rozumiem approach może dać pozwolenie na podejście ils nawet jak nie ma warunków ale Tower później ta zgodę cofa? Czy np mówi że podejście możliwe ale tylko jako visual?
jest poniżej warunków do ILS, nie ma 250 metrów. To jak rozumiem approach może dać pozwolenie na podejście ils nawet jak nie ma warunków ale Tower później ta zgodę cofa


@yetix: Ale to są minima ILSa. A pilot ma mniejsze. A skąd wiesz, że są takie minima na tym lotnisku?
@yetix: Jak by nie było to by nic nie wylądowało, a parę samolót siadło. Warunki są ale zmienne, tak ja pisałem METAR jest generowany co 30 minut, wystarczy że nagle raz powieje i robi się sensownie do podejścia. Approach mówi, jest okienko, siadajcie. W każdym etapie czy to approach czy tower mogą powiedzieć, że cancel approach nie ma warunków, dodatkowo tak jak pisał mirek wyżej, wystarczy że pilot stwierdzi, że dla
@raadaar: @krzysiek_pl: ale jak rozumiem nie ma żadnej możliwości żeby zszedł poniżej minimum ils tak? Czyli jak nie zobaczy progu pasa w odpowiedniej odległości to musi odejść?
Jakie są dokładne minima w Krakowie?
@Rocky_Zuma_Skye: to dlaczego samoloty krążą wokół lotniska zamiast próbować podejść jak to zależy od pilota? To kontroler przecież wydaje zezwolenie a pilot ewentualnie może zrezygnować jeżeli uzna że nie ma wystarczających warunków..
Sory ze mecze :)