Czy jakiś specjalista lub pilot wyjaśni co to za dziwna procedura podejścia do lądowania w Krakowie EPKK? Samoloty robią podejście do lądowania ale większości się nie udaje i odlatują do Katowic. Co 4 samolot udaje się wylądować. To jest legalne? Wg METAR widocznosc to 100m a do ils cat II potrzeba chyba min 250...
@Rocky_Zuma_Skye: ale dlaczego pilot dostaje zezwolenie na lądowanie przy minimum poniżej ILS? Często lotnisko było całkiem zamknięte i samoloty krążymy wokół, jak jeszcze dziś rano, a teraz dostają zgodę na podejście chociaż warunki są bardzo kiepskie. Jak to może wyglądać ta procedura?
@yetix: W cywilu zamyka się lotniska tylko w skrajnych przypadkach, decyzja o lądowaniu zależy tylko od pilota.Nie dostają zgody na lądowanie tylko zgodę na podejście, a to dwie rózne sprawy.
@yetix: METAR jest generowany co 30 min. Warunki dzisiaj są bardzo zmienne, wieża podaje aktualne dane z ATIS, uwierz mi nikt nie siada poniżej minimów
@Rocky_Zuma_Skye: jak ma zgodę na podejście to w którym momencie dostaje zgodę na lądowanie? I jak rozumiem nie może podchodzić wtedy z ILS to jak podchodzi, z widocznością?
@Rocky_Zuma_Skye: jak ma zgodę na podejście to w którym momencie dostaje zgodę na lądowanie? I jak rozumiem nie może podchodzić wtedy z ILS to jak podchodzi, z widocznością?
@yetix: Approach daje zdgodę na podejście z ILS, potem po ustabilizowaniu na ILS przełącza się na tower, które dopiero wydaję zgodę na lądowanie według aktualnych warunków
@raadaar: ale cały dzień jest poniżej warunków do ILS, nie ma 250 metrów. To jak rozumiem approach może dać pozwolenie na podejście ils nawet jak nie ma warunków ale Tower później ta zgodę cofa? Czy np mówi że podejście możliwe ale tylko jako visual?
jest poniżej warunków do ILS, nie ma 250 metrów. To jak rozumiem approach może dać pozwolenie na podejście ils nawet jak nie ma warunków ale Tower później ta zgodę cofa
@yetix: Ale to są minima ILSa. A pilot ma mniejsze. A skąd wiesz, że są takie minima na tym lotnisku?
Dostaje zgodne na podejście i lądowanie. Jak dojdzie do minimum i nie zobaczy świateł podejścia to odchodzi na drugi krąg. Wiec tym którym się udało zobaczyć to wylądowali
@yetix: Jak by nie było to by nic nie wylądowało, a parę samolót siadło. Warunki są ale zmienne, tak ja pisałem METAR jest generowany co 30 minut, wystarczy że nagle raz powieje i robi się sensownie do podejścia. Approach mówi, jest okienko, siadajcie. W każdym etapie czy to approach czy tower mogą powiedzieć, że cancel approach nie ma warunków, dodatkowo tak jak pisał mirek wyżej, wystarczy że pilot stwierdzi, że
@raadaar: @krzysiek_pl: ale jak rozumiem nie ma żadnej możliwości żeby zszedł poniżej minimum ils tak? Czyli jak nie zobaczy progu pasa w odpowiedniej odległości to musi odejść? Jakie są dokładne minima w Krakowie?
@yetix: Poza tym znajdź jakie jest minimum lotniska. Z minimami to w ogóle jest śmiesznie, bo jest ich w c--j: Lotniska, sprzętu, statku powietrznego, pilota.
I tak się kręci :)
Najbardziej restrykcyjna jest obowiązująca, ALE....I tu można już pisac doktoraty ;)
@yetix: W zależności od podejścia, no ale ogólnie musi odejść w takiej sytuacji poniżej minimów. Na EPKK jest CAT I, osobiście nie wiem jakie jest, to jest mocno zakręcona sprawa, trzeba by w charty popatrzyc
Aż tak tego nie znam, niech ktoś poprawi ale tu RVR (Runway Visiblity Range) jest 550m - dane z 2016
@Rocky_Zuma_Skye: to dlaczego samoloty krążą wokół lotniska zamiast próbować podejść jak to zależy od pilota? To kontroler przecież wydaje zezwolenie a pilot ewentualnie może zrezygnować jeżeli uzna że nie ma wystarczających warunków.. Sory ze mecze :)
To jest legalne? Wg METAR widocznosc to 100m a do ils cat II potrzeba chyba min 250...
#lotnictwo #samoloty
@yetix: Odchodzą? Odchodzą. Nie robią Smoleńska. Próbują, jest c-----o, odchodzą. Normal.
I nie myl minimum pilota i minimum ILSa
@yetix: W cywilu zamyka się lotniska tylko w skrajnych przypadkach, decyzja o lądowaniu zależy tylko od pilota.Nie dostają zgody na lądowanie tylko zgodę na podejście, a to dwie rózne sprawy.
@yetix: Ale to są minima ILSa. A pilot ma mniejsze. A skąd wiesz, że są takie minima na tym lotnisku?
Jakie są dokładne minima w Krakowie?
Lotniska, sprzętu, statku powietrznego, pilota.
I tak się kręci :)
Najbardziej restrykcyjna jest obowiązująca, ALE....I tu można już pisac doktoraty ;)
@yetix: Lol, jest. Pilot schodzi do różnych wysokości - OCA, OCH, MCA, MOCA. To nie jest takie proste jak ci się wydaje.
Aż tak tego nie znam, niech ktoś poprawi ale tu RVR (Runway Visiblity Range) jest 550m - dane z 2016
DECYZJA O LĄDOWANIU BĄDŹ NIE NALEŻY DO PILOTA!
Sory ze mecze :)
@yetix: A nie pomyślałeś o tym, że nie każdy pilot ma takie same minima? No gościu xD