Wpis z mikrobloga

Czy jakiś specjalista lub pilot wyjaśni co to za dziwna procedura podejścia do lądowania w Krakowie EPKK? Samoloty robią podejście do lądowania ale większości się nie udaje i odlatują do Katowic. Co 4 samolot udaje się wylądować.
To jest legalne? Wg METAR widocznosc to 100m a do ils cat II potrzeba chyba min 250...

#lotnictwo #samoloty
yetix - Czy jakiś specjalista lub pilot wyjaśni co to za dziwna procedura podejścia d...

źródło: comment_l3JcZD2ySNottTBHtPJl9RpUFTEDgmqi.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Rocky_Zuma_Skye: ale dlaczego pilot dostaje zezwolenie na lądowanie przy minimum poniżej ILS? Często lotnisko było całkiem zamknięte i samoloty krążymy wokół, jak jeszcze dziś rano, a teraz dostają zgodę na podejście chociaż warunki są bardzo kiepskie. Jak to może wyglądać ta procedura?
  • Odpowiedz
Często lotnisko było całkiem zamknięte


@yetix: W cywilu zamyka się lotniska tylko w skrajnych przypadkach, decyzja o lądowaniu zależy tylko od pilota.Nie dostają zgody na lądowanie tylko zgodę na podejście, a to dwie rózne sprawy.
  • Odpowiedz
@Rocky_Zuma_Skye: jak ma zgodę na podejście to w którym momencie dostaje zgodę na lądowanie? I jak rozumiem nie może podchodzić wtedy z ILS to jak podchodzi, z widocznością?
  • Odpowiedz
@Rocky_Zuma_Skye: jak ma zgodę na podejście to w którym momencie dostaje zgodę na lądowanie? I jak rozumiem nie może podchodzić wtedy z ILS to jak podchodzi, z widocznością?
  • Odpowiedz
@raadaar: ale cały dzień jest poniżej warunków do ILS, nie ma 250 metrów. To jak rozumiem approach może dać pozwolenie na podejście ils nawet jak nie ma warunków ale Tower później ta zgodę cofa? Czy np mówi że podejście możliwe ale tylko jako visual?
  • Odpowiedz
jest poniżej warunków do ILS, nie ma 250 metrów. To jak rozumiem approach może dać pozwolenie na podejście ils nawet jak nie ma warunków ale Tower później ta zgodę cofa


@yetix: Ale to są minima ILSa. A pilot ma mniejsze. A skąd wiesz, że są takie minima na tym lotnisku?
  • Odpowiedz
Dostaje zgodne na podejście i lądowanie. Jak dojdzie do minimum i nie zobaczy świateł podejścia to odchodzi na drugi krąg. Wiec tym którym się udało zobaczyć to wylądowali
  • Odpowiedz
@yetix: Jak by nie było to by nic nie wylądowało, a parę samolót siadło. Warunki są ale zmienne, tak ja pisałem METAR jest generowany co 30 minut, wystarczy że nagle raz powieje i robi się sensownie do podejścia. Approach mówi, jest okienko, siadajcie. W każdym etapie czy to approach czy tower mogą powiedzieć, że cancel approach nie ma warunków, dodatkowo tak jak pisał mirek wyżej, wystarczy że pilot stwierdzi, że
  • Odpowiedz
@raadaar: @krzysiek_pl: ale jak rozumiem nie ma żadnej możliwości żeby zszedł poniżej minimum ils tak? Czyli jak nie zobaczy progu pasa w odpowiedniej odległości to musi odejść?
Jakie są dokładne minima w Krakowie?
  • Odpowiedz
@yetix: Poza tym znajdź jakie jest minimum lotniska. Z minimami to w ogóle jest śmiesznie, bo jest ich w c--j:
Lotniska, sprzętu, statku powietrznego, pilota.

I tak się kręci :)

Najbardziej restrykcyjna jest obowiązująca, ALE....I tu można już pisac doktoraty ;)
  • Odpowiedz
@Rocky_Zuma_Skye: to dlaczego samoloty krążą wokół lotniska zamiast próbować podejść jak to zależy od pilota? To kontroler przecież wydaje zezwolenie a pilot ewentualnie może zrezygnować jeżeli uzna że nie ma wystarczających warunków..
Sory ze mecze :)
  • Odpowiedz