Wpis z mikrobloga

Mała ankieta.
Sądząc po czasie, w jakim moje wypociny zostały zakopane, na Wykopie jest sporo amatorów części, powiedzmy że niezbyt pewnych.
http://www.wykop.pl/artykul/5289853/pomocy-chce-sie-zabic/

Jestem ciekaw, jak wiele osób zdaje sobie sprawę, że te klamki nie posiadają homologacji i poruszanie się z nimi po drogach publicznych jest nielegalne. Wylewał się tu hejt na Najsztuba a tymczasem wygląda na to, że nie jeden Mirek może mu przybić piątkę, przynajmniej jeśli chodzi o nieważny przegląd :)
Różnica polega na tym, że brak pieczątki sam w sobie krzywdy zrobić nie może.

#motocykle #motoryzacja #bezpieczenstwo #motomirko #prawo

Czy Twój motocykl ma ważne badania techniczne i polisę OC?

  • TAK. Wszystkie istotne części mam homologowane. 73.1% (38)
  • NIE. Świadomie kupuję podróbki i łamię prawo. 7.7% (4)
  • Hogolomo co? Pierwsze słysze... 19.2% (10)

Oddanych głosów: 52

  • 25
@Z_dupy_strzelec: a ja mam torówkę której niepotrzebnie zapłaciłem OC :p przeglądu nie ma i nie będzie, ale co miesiąc marnuje po 160 zł na ubezpeiczenie :p jak żyć :p

Tenkraj nie przewiduje tego że motocykl można kupić typowo na tor i nie potrzebuje on ani OC ani przeglądu
()

To państwo robi z ludzi bandytów swoimi głupimi przepisami.
@Z_dupy_strzelec szczerze to nie wiem do czego Ty pijesz w tym momencie, gadasz jakieś głupoty o homologacji części i klamkach z chin wątpliwej jakości a nie masz zielonego pojęcia jak to wygląda w praktyce. Myślisz ze oryginalne części nie maja wad? Myślisz, że oryginalne łańcuchy się nie zrywają, że opony po 1500zl nie maja szansy na wystrzał tylko dlatego, że maja homologacje itd? Masz Ty w ogóle motocykl? Nie znam statystyk ale
@Z_dupy_strzelec: OK. To teraz pokaż mi klamki Wometa, R&G, Puig-a, Rizomy, czy nawet zamienniki oryginałów JMT, z którymi dostajesz świadectwo homologacji xD.

Brak przeglądu? Człowieku, nikt nawet nie patrzy na takie rzeczy...zobacz ile motocykli jeździ na wydechach Dominatora, który nawet o homologację się nie stara, nie wspominając o tym, że na stacji diagnostycznej nie ma odważnego, żeby sprawdzić sprawność zawieszenia czy układu hamulcowego, a Ty chcesz, żeby się o akcesoryjne części
@Z_dupy_strzelec: W swoim pierwszym wpisie jak i w kolejnym nie napisałeś nic o tym, w jaki sposób taka niehomologowana klamka może zabić. Czy chodzi o to że odpadnie od kierownicy, roztopi się na trasie, złamie w trzech miejscach podczas awaryjnego hamowania? Jak miałem szlif to klamka od chińczyka rysowała po asfalcie i obróciła uchwyt a nie złamała się.
@dratev:

Myślisz ze oryginalne części nie maja wad? Myślisz, że oryginalne łańcuchy się nie zrywają, że opony po 1500zl nie maja szansy na wystrzał tylko dlatego, że maja homologacje itd?

To łańcuch i opony też masz podróby za 50 złotych? No skoro szansa awarii jest porównywalna, to po co przepłacać :)
.

Nie znam statystyk ale 90% motocyklistów których znam ma jakieś części akcesoryjne które pewnie nie mają homologacji.

Zatem zwyczajnie
@Glenroy:

OK. To teraz pokaż mi klamki Wometa, R&G, Puig-a, Rizomy, czy nawet zamienniki oryginałów JMT, z którymi dostajesz świadectwo homologacji xD.

TRW mają. Hepco&Becker też. Co mnie obchodzą części NIE DOPUSZCZONE do ruchu ulicznego?
.

Brak przeglądu? Człowieku, nikt nawet nie patrzy na takie rzeczy

Kolejny Najsztub? Jakoś to będzie? Przegląd, prawko. Jeden ch*j.
.

Rozumiem, że interkomu na kask też byś nigdy nie zamontował, bo przecież kask wtedy swoją
@uvs:

W swoim pierwszym wpisie jak i w kolejnym nie napisałeś nic o tym, w jaki sposób taka niehomologowana klamka może zabić.

To nie tak. Nie klamka "niehomologowana". Klamka wykonana bez jakichkolwiek standardów produkcji, w nieznanym zakładzie, z nieznanych surowców. Od producenta, który za swoje wyroby w żaden sposób nie odpowiada. Z kraju, gdzie nie ma przepisów BHP i powszechne jest zatrudnianie dzieci. Gdzie wypadki przy pracy są codziennością.

Myślisz, że
@yetix:

a masz jakąś podstawę prawną tych obowiązkowych homologacji?

Kodeks Drogowy, Dział III, Rozdział 1, par. 3, punkt 3

.
Przepisy szczegółowe znajdziesz między innymi tutaj:
.
-Kodeks Drogowy, Dział III, Rozdział 1a - Homologacja
-Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7 października 1999 r. w sprawie homologacji pojazdów.
-Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i
@Z_dupy_strzelec: Klamka jaką miałem to jakiś zwykły chińczyk jakich pełno na aukcjach. Porysowała się i wytarła ale nie pękła. Powodem szlifu był zablokowany przód, ale z powodu mojego braku doświadczenia.
Przeczytałem podane w linkach tematy, trochę stare bo z 2011-12r., zaciekawiło mnie i poczytałem też trochę opinii na polskich forach. Piszą w nich że chińskie klamki to zło, a później okazuje się że: zaciski hamulcowe nie czyszczone od X lat, płyn
O! To kask masz z homologacją?


@Z_dupy_strzelec: O nie nie, kask homologację ma, ale nieważną bo mam na nim kamerę i interkom a w słoneczne dni jeżdżę z przyciemnianą szybą.

Co mnie obchodzą części NIE DOPUSZCZONE do ruchu ulicznego? .


@Z_dupy_strzelec: Nic, poza tym, że to w większości renomowane marki o globalnym zasięgu.

Kolejny Najsztub? Jakoś to będzie? Przegląd, prawko. Jeden ch*j. .


@Z_dupy_strzelec: Gdzieś coś takiego napisałem? Stwierdziłem
@uvs: Chodziło mi raczej o to, że trafiły Ci się dobre klamki, których tak na prawdę nie możesz polecić. Bo niby jak?
Jak polecić właściwie anonimowy produkt?
Na chińskich serwisach są dziesiątki takich firm i każda oferuje identyczne klamki. Oni już od siebie nawzajem kopiują ;)

I w tym linku bardziej chodziło mi o ten fragment:

But they're still chinese crap... the aluminum might have voids or god knows what else.
@Glenroy:

Co z tego, że w motocyklu mam wszystkie elementy fabryczne i nie oszczędzam nigdy na serwisie, skoro jestem tak okropnie nieodpowiedzialną osobą i postanowiłem zamontować na kasku interkom ;).

Nie, nie, nie. Nie zrozumieliśmy się ale w sumie podałeś dobry przykład. O tutaj:

kask homologację ma


Bo widzisz, z jakiegoś powodu zdecydowałeś się kupić kask, który od nowości posiadał homologację. Ta samą homologację, która według Ciebie w żaden sposób nie
Najwyraźniej nie tylko ja. To ile certyfikatów ma Twój kask?

Chiński mogłeś mieć za jakieś 10% ceny, skoro te wszystkie papierki są zbędne.


@Z_dupy_strzelec: I widzisz, znowu źle na to patrzysz wyłącznie przez pryzmat atestów. Widzisz, kask kosztował ówczesną minimalną krajową, ale SNELL-a nie mam, w śmiesznym teście Sharp-a też jakoś rewelacyjnie nie wypadł, raptem całe 3 gwiazdki, a normę ECE dostają nawet chińskie kaski za czapkę drobnych.

Kask, przede wszystkim
@Glenroy: @uvs: @yetix: @MrFroyo: @dratev: @Kotniepies: @kalboy92:

Oświadczam wszem i wobec, że odwołuję wszystko, co wyżej napisałem.
Posiedziałem trochę na chińskich serwisach bo chciałem się nieco więcej dowiedzieć w ogóle o częściach, jakie tam można kupić. I teraz mam za swoje bo wyświetlają mi się takie reklamy.

Nie wiem, żyłem w nieświadomości i tak było ok.
Teraz czekam aż się u nas pojawią klocki za
Pobierz Zdupystrzelec - @Glenroy: @uvs: @yetix: @MrFroyo: @dratev: @Kotniepies: @kalboy92: 
...
źródło: comment_3roTjYWRJJ25zrTnr4bN469aIrjhBM0z.jpg