Wpis z mikrobloga

#programowanie #cplusplus

Mirki uczę się trochę teraz obiektowego C++ i mam problem a google za bardzo nie podpowiada do końca z wynikami tak jakbym chciał.

Potrzebuję zrobić dużo obiektów, które będą "przeszkodami" w gierce. I jedyne co się będzie zmieniać to koordynaty w konstruktorze, dałoby się to jakoś wrzucić w funkcję, która najpierw by owe obiekty tworzyła i potem zwracała jakiś wskaźnik na tablicę z tymi obiektami? Czy jest to możliwe czy raczej nie bardzo i trzeba wszystkie te obiekty tworzyć "z ręki"?
  • 12
@kakuter:

Domyślam się, ale jestem chyba za głupi, żeby wymyśleć jakieś rozwiązanie, bo moja wiedza jeżeli chodzi o obiektowe programowanie jest dość niska, a w c++ to już w ogóle.
@StrzelbaAndrzej:

A zapomniałem wspomnieć, nie mogę używać STLa bo takie mam wymagania ¯\_(ツ)_/¯ Nie pytajcie czemu, bo też nie wiem.

Co do wektora to ok, mógłbym go ewentualnie sam zaimplementować.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Need: to w takim wypadku zostaje Ci jakaś tablica ze wskaźnikami na obiekty, można sobie może to zrobić dodając obiekty po malloc/realloc, ale nie robiłem tego w ten sposób bo łatwo o wycieki pamięci itp itd ((oo))
@Need: jak najbardziej możliwe, tylko zauważ, że jak zrobisz tablicę to między funkcjami przekazujesz ją jako wskaźnik i tracisz informację o tym ile było w niej obiektów. Więc jeśli przed wywołaniem funkcji na zewnątrz nie wiesz ile obiektów dostaniesz z funkcji - to musisz to jakoś inaczej przekazywać (np. jako parametr wyjściowe), albo utworzyć sobie klasę, która ci opakuje tablicę i będzie miała pola tablica oraz zapamiętaną liczbą elementów.