Wpis z mikrobloga

@Prusti: Nie, to jest normalny przepis robiący porządek z januszami, którzy wozili ze sobą 15 różnych umów a potem policja musiała ustalać po całej polsce kto jest właścicielem.
  • Odpowiedz
@Prusti: głupi to jest obowiązek każdorazowej wymiany tablic, ale w wymogu przerejestrowania nie widzę nic głupiego. No ale skoro obowiązek niepodparty sankcją nic dla Polaków nie znaczy, to trzeba było widocznie wprowadzić karę.
  • Odpowiedz
@Prusti: I bardzo dobrze. Stać na auto a nie stać na Tablice za 200zł? Janusze. Ale faktem jest to że mogło by być jak na zachodzie, jedno auto jedne tablice.
  • Odpowiedz
@chemik_kieszyk: @Kezcliw @Jordas jestem jak najbardziej za tym, zeby ukrocic proceder 15 umow, ale chodzi mi o to co zostalo ujete w artykule. Czyli przepis martwy dla handlarzy, poza tym obowiazuje tylko dla pojazdow sprowadzonych z Unii. Druga sprawa brak mozliwosci zarejestrowania pojazdu bez waznych badan technicznych co jest smieszne i jak tu dopelnic obowiazku, jezeli kupilem uszkodzone auto z zagranicy i nie wyrobie sie z naprawa w
  • Odpowiedz
@kipowrot: zapewnie wydzial komunikacji przy przerejestrowaniu, lub policja przy kontroli. Moze jeszcze diagnosta bedzie mial mozliwosc gdzies to zglosic? Mozliwosci byloby sporo. Nawet obligatoryjnie, 30 dni po zgloszeniu sprzedazy przez Sprzedajacego (przedstawia swoj egzemplarz umowy kupna sprzedazy z data zawarcia)
  • Odpowiedz
@RupturaPerinei: jesli mozesz to podaj podstawe prawna. Wiem, ze iles lat wstecz mialem mozliwosc okazyjnie zakupic motocykl sciagniety z zagranicy, ale nie na chodzie i pamietam, ze zrezygnowalem wlasnie przez to
  • Odpowiedz
@Prusti: Podstawe prawna do czegos, czego nie ma? No nie, tak to nie dziala. Owszrm, mialy byc zmiany, jeszcze w 2017, ale od nich odstapiono i nie ma obowiazku ciaglosci przegladu (oczywiscie jesli nie jezdzimy po drogach publicznych). Co do zrezygnowania z zakupu: mozna i tak, ale wiekszosc sprowadzonych sprzetow nie ma przegladu...
  • Odpowiedz
@RupturaPerinei: tak, podstawe prawna, czyli przepisy, jakie dokumenty sa wymagane. Nie wertowalem ustaw, ale zacytuje pierwszy artykul na ten temat. Rejestracja pojazdu z zagranicy: "Urzędnik musi otrzymać przetłumaczoną umowę kupna-sprzedaży, dowód rejestracyjny lub kartę pojazdu, zagraniczne tablice rejestracyjne, potwierdzenie uiszczenia akcyzy, zaświadczenie o pozytywnym przejściu badania technicznego, a także dowód tożsamości do wglądu (dowód osobisty lub paszport)." W przypadku przerejestrowywania na siebie pojazdu kupionego i zarejestrowanego w Polsce rowniez sa
  • Odpowiedz
@Bachal: tak, OC trzeba miec zawsze, nawet za sama rame motocykla, tak jak napisalem wczesniej. Wszystko co jest zarejestrowane musi posiadac OC. Zeby wykupic OC nie trzeba miec aktualnego przegladu technicznego.
  • Odpowiedz
@Prusti: wydaje mi się, że się mogłem cię nie zrozumieć wcześniej i trochę wyrwać to z kontekstu. Tak, do zarejestrowania potrzebujesz PT. Nie, do trzymania pojazdu w garażu nie potrzebujesz PT. I tylko to chciałem powiedzieć.

@Bachal: co do samego OC: nie, do wykupienia ubezpieczenia OC nie musisz mieć aktualnego PT. Owszem, ubezpieczyciel może kwestionować wypłatę ubezpieczenia jeśli wtedy pojazd "wyrządzi szkodę", ale z punktu widzenia UFG, to
  • Odpowiedz
@Bachal: tak, to ZUPEŁNIE inna kwestia. Jeśli jeździsz po drogach publicznych to musisz mieć OC i PT. Jeśli samochód stoi w garażu, to z punktu widzenia prawa musi mieć tylko OC. Tak, jeśli to noworejestrowany pojazd, to bez PT może być trudno o OC. Mam nadzieję, że to podsumowuje całość ;)
  • Odpowiedz
ciagu 30 dni to kolejny przyklad absurdu i niekompetencji rzadzacych? Juz wczesniej przepis byl glupi, ale teraz to juz chyba przegieli. Mamy tu jakiegos eksperta?


@Prusti: Ja nie jestem ekspertem ale sprzedałem jeden motorower 2 lata temu i jeden motocykl 4 lata temu i oby dwa są nadal na mnie zarejestrowane.
A teraz pytanie.
JAK MYŚLISZ KTO PRZEZ 4 LATA MUSI MARNOWAĆ WŁASNY CZAS I PIENIĄDZE ABY SIĘ TŁUMACZYĆ ŻE
  • Odpowiedz