Fatalny ruch Mozilli. Wyłącz tę funkcję w najnowszej wersji Firefoxa (PPA).
![Fatalny ruch Mozilli. Wyłącz tę funkcję w najnowszej wersji Firefoxa (PPA).](https://wykop.pl/cdn/c3397993/959b0aac970fd678bf44c7cdb172b0c9adff577c3ae662a3403d1ba37afe9472,w300h194.png)
O co chodzi? O PPA, czyli atrybucję z zachowaniem prywatności, jak nazywa to Mozilla. W największym skrócie i uproszczeniu, jest to alternatywa dla cookies i innych form śledzenia użytkownika, działająca tak, aby reklamodawcy dostawali interesujące ich informacje, przy jednoczesnym zachowaniu...
- #
- #
- #
- #
- #
- 62
- Odpowiedz
Komentarze (62)
najlepsze
źródło: screenshot_20240714_225957
PobierzAle opowi nie chiało się zgłębić tematu i wrzucić drugiego sposobu wyłączenia tego (dom.private-attribution.submission.enabled w about:config).
źródło: image
PobierzŚledzenie - źle.
Atrybucja - źle.
Nie dogodzisz ludziom.
Poza tym Mozilla mówi prost, że funkcja jest domyślnie włączona w wersji 128
@krytyk__wartosciujacy: Nie interesują mnie żadne reklamy, w tym te "targetowane" i myślę ze większość użytkowników ma podobne odczucia i najzwyczajniej w świecie wolałaby w ogóle nie być śledzona, ani jednym ani drugim mechanizmem.
Hurrdurr powinni mnie poinformować, że nie będą mnie firmy reklamowe śledzić.
A poza tym, po aktualizacji otwiera się karta "co nowego w wydaniu" czy jakoś tak, więc ból dupy OPa jest kompletnie niezrozumiały.
Tak widzę tę aferkę
#ublockorigin
Tym samym cały post autora jest fałszywym oskarżeniem. Afera bez afery. Nowe, tego jeszcze w ciągu ostatnich 2 minut nie było
W folderze gdzie jest zainstalowany Firefox tworzysz folder o nazwie: distribution
a w nim plik tekstowy.txt i wklejasz to:
{
Dane sa przetwarzane calkowicie na poziomie platformy reklamowej, i reklamodawcy nie maja do nich dostepu, moga co najwyzej okreslic kryteria jakim uzytkownikom ma sie pokazywac reklama, ale sami tych danych nie zobacza.
To nie reklamodawcy zbieraja dane o
@An-Dagda: Oczywiście że mają, właśnie poprzez platformę reklamową. Po to zresztą te platformy istnieją, zeby klient mógł sobie sprawdzić gdzie i na kogo dana reklama mu "działa". Jasne, może nie dostaniesz tego w postaci listy wszystkich impresji, ale to i tak by było mało użyteczne, zamiast tego możesz sobie wyświetlić statystyki, ale zapewniam cię że