Wpis z mikrobloga

42 lata temu oddano do użytku obwodnicę Trójmiasta. Drogę o przepustowości do 60k samochodów na dobę, w czasach, gdy liczba wszystkich samochodów w Polsce nie wynosiła więcej niż 500k.

Dziś ta obwodnica stała się drogą dojazdową do developerskich osiedli, która z racji natężenia na poziomie 80-100k aut dziennie, nonstop się korkuje z racji ograniczonej przepustowości zjazdów, no i wypadków oczywiście.

Co wybudowano przez te 42 lata w Trójmieście? Od upadku komuny wszystkie działania infrastrukturalne wyglądają bardziej na leczenie objawów niż przyczyny.

BYĆ MOŻE do 2025 ujrzymy obwodnicę metropolii trójmiejskiej. Być może, bo warunki na których ma być stawiana są absurdalne. Niedługo wyjdzie przetarg i zobaczycie, że nikt nie będzie chciał tego budować z własnej kieszeni.

#trojmiasto to komunikacyjne dno, w którym brakuje takich wizji jak blisko 50 lat temu, gdzie budowano z zapasem na lata.

Bierze mnie letarg gdy wbijam na obwodnicę w godzinach szczytu. Ilu ludzi utopiło tutaj swoje oszczędności życia by dotknąć swojego kawałka nieba o czystym powietrzu.

Prawda jest taka, że każdego dnia nerwowo przeglądają raport na trojmiasto.pl, czy jakiś kolejny debil się nie rozpieprzył na S6, albo inne zdarzenie nie spowoduje, że do swojego Lawendowego Wzgórza będzie jechał dwie godziny z pracy na Oliwie xD.

#polskiedrogi #gdansk #gdynia
  • 59
@Iskaryota: żebyś się #!$%@? nie zdziwił jak pobudują te wszystkie obwodnice i tysiąciom inteligentnym inaczej odezwą się barczewskie geny i wyprowadzą się do domku "tylko 15 minut jazdy ekspresówką". I potem zobaczysz ich wszystkich na tych dojazdach bo przecież intelignentny inaczej uważa że ekspresówka z założenia się nie zatyka a on nie będzie dłużej niż pół godziny jechał do roboty, #!$%@? że z Szemuda.

Do kogo tak naprawdę masz pretensje? Nie
Czy jest aż tak źle?. Mieszkam w Gdańsku od 20 lat od 10 codziennie jeżdżę obwodnicą na trasie Wrzeszcz - Gdynia Karwiny. Moim skromnym zdaniem nie ma tragedii, a miasto rozwija się pod wzdlędem komunikacji. Pamiętam jeszcze korki na jednospasmowej Łostowickiej, starym Słowackim czy na dziwnym skrzyżowaniu Rakoczego Bulońska. Obwodnuca fakt mało sie działo. Najgorzej jest latem, poza sezonem mozna przerzyć. Jeżdżę codziennie start Suchanino 8.00 meta Gdyania Dąbrowa 8.30. Powrót ok
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Trójmiasto jest tragiczne i nie ma porównania z żadnym innym miastem. Życia nie znacie tam w Warszawie serio. Do Gdańska zjechało masakrycznie dużo ludzi, nie wiem co ich tak przyciąga ale tam się nie da żyć.
Najlepsze rozwiązanie to praca zdalna i mniejsze miasto ok. 100k mieszkańców, życie jest tańsze i nie spędzasz pół dnia w korku jak chcesz coś kupić.
To co zrobiono z Przymorzem i Oliwą to jest totalna katastrofa, za którą powinni wieszać. Piękne miejsce, z takimi możliwościami. Mogli tam zbudować nowoczesne miasto, a oni zbudowali tam Mordor.


@orro: Co masz na myśli mówiąc "nowoczesne miasto"? Ten mordor przyciąga zajebiście $ (zarówno firmy jak i pracowników) a co za tym idzie rozwój. Jak inaczej byś chciał zrobić to lepiej? Biurowce na Kaszuby wyrzucić a w centrum wielki trawnik?
@Iskaryota: smutna prawda jest taka że w Polsce obecnie buduje się drogi które powinny być już od 10 lat przynajmbiej a nie buduje się infrastruktury która będzie potrzebna w przyszłości. To też powstają takie cudowne autostrady dwupasmowe zamiast 3-4. Był czas gdy pracowałem jako kierowca i miałem tą cudowną nieprzyjemność bujania się odcinkiem A2 między łodzią a wawa. W godzinach popołudniowych to istny dramat bo leci samochód za samochodem i zamiast
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@boskakaratralalala: nie jest źle? Codziennie na S8 jest po kilka stluczek i ta trasa stoi w godzinach szczytu, dojazd z dzielnic okalajacych miasto i nie skomunikowanych dobrym tramwajem do centrum zajmuje dluzej niż dojazd z miejscowości podmiejskich (np. lepiej mieszkac w Piastowie czy Grodzisku niz na Bemowie!), w godzinach szczytu glowne arterie zamieniają się w parkingi, a autobusy zaczynają jeździć grupami w trzy razy dłuższych odstępach. no i wisienką na torcie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@brat_drwala: przejedź się kiedyś odwrotnie z Karwin do suchanina o 8 rano to zobaczysz co to korki, szczególnie na Słowackiego, które stoi zawsze od 7 do 9 rano (jak każda trasa z obwodnicy w dół do Gdańska). Sam mieszkam poza Gdańskiem i np z rana do pracy jade 1-2h, ale jak o tej samej porze wracam z nocki to jade 35-50 minut ta samą trasę. Wszystko zależy o jakiej porze, w
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@hydroksymoron: tak dokładnie, nie jest źle. S8 jeżdżę od kilkunastu lat i pomimo tego, że są korki, to i tak są znacznie mniejsze niż choćby 10 lat temu. Co do reszty, oczywiście, że wiele da się poprawić i co najważniejsze, stale jest to poprawiane. Nie powiesz mi chyba, że obecna Warszawa jest gorsza niż ta powiedzmy 5 lat temu. Stale coś powstaje, stale są realizowane nowe inwestycje. Nie można powiedzieć, że
@Iskaryota: "Wybuduję się za miastem" nie pomyślał nigdy nikt i nikt nie kupił samochodu, aby dojeżdżać do miasta przynajmniej 2 razy dziennie. "Kupię drugi samochód dla żonki" ta sama sytuacja. Zwróć uwagę, że większość samochodów w godzinach szczytów jest "pusta", a jedyną osobą jest sam kierowca. Problem zatem nie leży w liczbie samochodów lub dróg, tylko w zrozumieniu pewnych zależności na drogach czy w ogóle w życiu. ( ͡º ͜
@junx Krakow jest wolniejszy od Gdańska ale nie ma aż tak kiepskich nawierzchni. W Gdańsku za to zdecydowanie lepsze powietrze.
Mało popularna opinia na wykopie ale na dzisiaj Łódź wydaje się sensownym wyborem. Wyraźnie się rozwija , drogi nienajgorsze, sporo pracy. To po prostu już nie ta farma żuli i bezrobotnych co 20 lat temu.
No i nieruchomości w miarę tanie a zdrożeją na pewno (inwestycje itd).
@Iskaryota: mieszkam w 3m od 6 lat i od tego czasu jeżdżę po nim samochodem. Moim zdaniem Twoje przemyślenia mógłby mieć każdy mieszkający w wojewódzkim w Polsce. Są korki bo są, takie same jak w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu whatever. Fakt, ze SKM jest mocno niedoinwestowana, potrzeba nowych składów i kursów w godzinach szczytu ale np PKM jeździ praktycznie pusta, do Kartuz pociąg jeździ co godzinę(!!!).

Przez te 6 lat poczyniono tyle
@junx: Czy biurowce muszą być zawsze w grupie po 6? Co to boją się domów mieszkalnych? To mogło być miasto, ze wszystkimi jego funkcjami. Miasto a nie Mordor. Takie skupiania w jednym miejscu dużej ilości biurowców musi wywołać efekt falowania. I takiego falowania nie da się dobrze zorganizować. To niemożliwe. Zrobiono to dla pieniędzy. Zyski z tego są prywatne, a oczywiście koszty publiczne.
@the_alf: Żabianka jest ok, Przymorze z falowcami chyba trochę gorzej, ale te niskie bloki wydają się ok. Na Zaspie zawsze wieje. Bloki kolo Jelitkowa i areny - 5 minut do zatoki na piechotę, całkiem fajne miejsce. Chełm? Teraz jest tramwaj, blisko do centrum. Ci komunistyczni plannerzy chyba nie byli tacy straszni.
@qualin: Pełna zgoda, że drogi dojazdowe do Gdańska stoją w korkach. Tylko, że ja nie widzę w tym winy miasta. Masa ludzi kupiła mieszkania/domy w okolicach miasta (Banino, Straszyn czy nawet Osowa) bo takniej, a teraz smuteczek i opinia, że miasto się nie rozwija komunikacyjnie a oni muszą stać korkach. Kupując nieruchomość za 500k wybrałem mieszkanie w bloku na Suchaninie niż domek z ogrodem w Baninie z pełną świadomością.
Czy biurowce muszą być zawsze w grupie po 6? Co to boją się domów mieszkalnych? To mogło być miasto, ze wszystkimi jego funkcjami. Miasto a nie Mordor. Takie skupiania w jednym miejscu dużej ilości biurowców musi wywołać efekt falowania. I takiego falowania nie da się dobrze zorganizować. To niemożliwe. Zrobiono to dla pieniędzy. Zyski z tego są prywatne, a oczywiście koszty publiczne.


@orro: Niestety ale właśnie musza być tak skupione i