Wpis z mikrobloga

#allegro znowu podnosi prowizje i usuwa limity prowizji xDDD #januszebiznesu

Zmiany prowizji od sprzedaży w kategoriach z obuwiem oraz w Motoryzacji

We wszystkich kategoriach Obuwie w dziale Sport i turystyka oraz w kategoriach Obuwie sportowe Damskie i Męskie zmienimy wysokość prowizji od sprzedaży z 10% na:

12% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 100 zł,
12 zł + 6% od nadwyżki ponad 100 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
W kategorii Obuwie w dziale Dziecko zmienimy wysokość prowizji od sprzedaży z 10% na 11%.

W poniższych podkategoriach z obuwiem w różnych działach:

Dom i Ogród - Narzędzia - Odzież ochronna i robocza - Obuwie
Motoryzacja - Narzędzia i sprzęt warsztatowy - Odzież i obuwie robocze - Obuwie
Firma - Przemysł - Odzież robocza i BHP - Odzież - Obuwie
Moda - Odzież, Obuwie, Dodatki - Obuwie
Moda - Odzież, Obuwie, Dodatki - Ślub i wesele - Obuwie ślubne
Zdrowie - E-----a - Obuwie e-------e
Zdrowie - Wyposażenie szpitali i gabinetów - Odzież i obuwie medyczne - Obuwie medyczne
zmienimy wysokość prowizji od sprzedaży z 9% lub 10% na:

12% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 100 zł,
12 zł + 8% od nadwyżki ponad 100 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
W całym dziale Motoryzacja zmienimy maksymalną kwotę prowizji od sprzedaży z 50 na 70 zł (z wyjątkiem wszystkich kategorii o nazwie Pozostałe).
We wszystkich kategoriach o nazwie Pozostałe w dziale Motoryzacja zmienimy prowizję na 10% i usuniemy maksymalną kwotę prowizji, która obecnie wynosi 50 zł.
W kategorii Akcesoria samochodowe (z wyjątkiem: Elektronika samochodowa; Dywaniki; Pióra wycieraczek; Pokrowce; Żarówki) zmienimy stawkę prowizji na 9% (nie więcej niż 70 zł). Obecnie w kategorii Akcesoria samochodowe, poza powyższymi wyjątkami, stawka prowizji wynosi najczęściej 8% (nie więcej niż 50 zł).
W kategoriach: Części samochodowe; Części do maszyn; Części do innych pojazdów; Części motocyklowe, zmienimy wysokość prowizji od sprzedaży na:

9% dla przedmiotów, których wartość wynosi do 50 zł,
4,50 zł + 8% od nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
Prowizja w tych kategoriach nie wyniesie więcej niż 70 zł. Obecnie prowizja w tych kategoriach najczęściej wynosi 8% (nie więcej niż 50 zł).
C.....x - #allegro znowu podnosi prowizje i usuwa limity prowizji xDDD #januszebiznes...

źródło: comment_AQ8dls5T8rrK4nTdt5jyEbkNJF0w4hIu.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Wychwalany: kupujący nie płacą prowizji, ten ciężar został przeniesiony na barki sprzedawców. Zwyczajnie chcemy, aby sprzedający podzielili się z nami zyskiem, czyli prowizją. Nie ma też żadnego problemu z jej zwrotem, jeśli np. klient zrezygnuje z zakupu.
  • Odpowiedz
@Chudzinx: rozumiemy, że zwiększenie prowizji w cenniku nie jest informacją pozytywną. Niemniej jednak, od czasu do czasu są one konieczne, ponieważ są podyktowane chęcią rozwoju portalu i dostosowania się do dynamicznie zmieniających się realiów rynku e-commerce.. Pomimo tej niewielkiej zmiany w cenniku jesteśmy przekonani, że sprzedaż na Allegro bardzo się opłaca. Proszę weźcie pod uwagę, że my z kolei bierzemy na siebie pozostałe koszty, za które Wy już nie płacicie
  • Odpowiedz
@allegro_pl:

1.
Proponuję dla próby wystawić ofertę sprzedaży czegokolwiek i poczekać na osobę która dokona zakupu, wybierze przelew tradycyjny i nigdy nie dokończy płatności (bo jest z konkurencji/ dla jaj itp) olewa powiadomienia o potwierdzeniu zwrotu prowizji i unika kontaktu. Powodzenia.

2.
Dlaczego właściwie system płatności nie jest rozwiązany jak w Amazonie/Ali i podobnych. Nie dokonasz płatności to do zakupu nie dochodzi. W Allegro można klikać bezkarnie i tylko sprzedawca
  • Odpowiedz
@Forex2015:

1. Wiemy, że takie sytuacje się zdarzają, narażają na stratę czasu, nerwy itp. Jeśli kupujący nie potwierdzi wniosku o zwrot prowizji, składaj odwołanie przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym + czarna lista. Niestety straty czasu i straconych nerwów nie jesteśmy Ci w stanie zrekompensować i tu ubolewamy, że przez takie sytuacje możemy Cię stracić jako klienta :(

2. W Allegro jest tak, że z koszyka przechodzisz do 2 kroku, jakim jest określenie
  • Odpowiedz
@allegro_pl:

Dziękuję za życzenia.
Nadal uważam, że pobieranie prowizji od pieniędzy które nigdy się nie pojawiły jest zwyczajnie nieuczciwe. Problem rozwiązało by automatyczne anulowanie zakupu z tytułu braku wpłaty. Z tego powodu już jakiś czas temu zrezygnowałem z pobraniowej formy sprzedaży, oraz zakupu z odbiorem osobistym i płatnością przy odbiorze( paczki wracały nieodebrane, klient nie pojawiał się) Chętnie wyłączył bym też niektóre formy płatności(przelew tradycyjny)

Czy kupujący który nie płaci/nie
  • Odpowiedz