Wpis z mikrobloga

Ciąg dalszy akcji #zbieramnatesle. Akcja polega na tym, że co miesiąc regularnie dokupuje troche akcji Tesli, licząc na wzrost kursu tych akcji, by na koniec wszystko sprzedać i kupić sobie Teslę Model Y. Kolejny miesiąc minął, dokupione 2 kolejne akcje. Dzisiaj złożyłem zlecenie za 335,64 USD za sztukę, dzięki czemu mam już 16 akcji Tesli.

Obecnie moja inwestycja w Teslę przedstawia się następująco

# Liczba posiadanych akcji TSLA: 16
# Wartość portfela: 5,400.27 USD / 20 820,73 PLN
# Średnia cena zakupu akcji: 254,94 USD (już po uwzględnieniu prowizji)
# Zysk/Strata: +32,39% (+ 5 093.87 PLN)

# Uzbierałem obecnie ~7,71% Tesli Model Y *


# Do uzbierania zostało 93,73% : 249 179,27 PLN
# By kupić swoją Tesle akcjami po obecnej cenie, musiałbym posiadać: 208 akcji (~13 razy więcej niż mam)

# Liczba osób obserwująca tag #zbieramnatesle: 371 (+275 nowych osób, co daje 286,46% wzrostu)

Poprzednie zestawienia:
- 2019-11-06
- 2019-10-25
- 2019-07-24
- 2019-07-03
- 2019-06-05
- 2019-05-24

Ciekaw jesteś jak to się skończy? Dopisz się do listy, jeżeli chcesz być wołany do kolejnych wpisów, badź zacznij śledzić tag #zbieramnatesle ( ͡ ͜ʖ ͡)

#tesla #samochody #elonmusk #modely #gielda #januszemotoryzacji #januszeinwestowania
Pobierz anonimowy_programista - Ciąg dalszy akcji #zbieramnatesle. Akcja polega na tym, że co...
źródło: comment_m4LpFEQfGuXjke6cXKHG8InCEtfSzlwp.jpg
  • 93
@mucher: jak to mówią?

past performance is not indicative of future results


Poczytaj trochę wiecej na temat tego w jakiej pozycji była Tesla w 2015 roku, a w jakiej jest teraz. Wówczas produkowała mało luksusowych aut, w niszowej dziedzinie, której mało kto wróżył przyszłość.

Dzisiaj produkuje w tempie ponad 400k sztuk na rok, z perspektywą do wzrostu tempa do 700k w przeciągu kolejnych 1-2 lat. Dzisiaj już nikt nie ma możliwości,
@anonimowy_programista: Czytałem - z mojego punktu widzenia Tesla jedzie w dużej części na "religii" i jest firmą źle zarządzaną. Tak naprawdę póki co jechała w warunkach cieplarnianych - praktycznie bez konkurencji na rynku i ze sporymi stanowymi dotacjami choćby w Kalifornii.

O, choćby pierwszy z brzegu link po wynikach za Q3 (i tak znacznie lepszych niż zakładane) - ze sporą łyżką dziegciu. Widać np. to co zakładali analitycy - model 3
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wqdqweff: pomyśl, że prawa ekonomii zawsze się sprawdzają. Akcje rosną, bo ludzie kierują się sentymentem i emocjami. Korekta będzie tak czy tak, zależy jak mocna. Coś, co przez długie lata rośnie nieproporcjonalnie do firmy i zysków, musi mieć korektę. Akcje tych spółek mają cechy bańki spekulacyjnej, a bańki zawsze pękają.

@anonimowy_programista: vag sprzedaje więcej aut elektrycznych od tesli. I racja, warto przeczytać o pozycji tesli na przestrzeni lat, chociażby po
@bartoof:

ehhhhhhh jak w lesie

No ale czym się martwisz? Opodatkowanie zysków na giełdzie, to norma. Nawet jakbyś teraz sprzedał akcje, to jesteś 4000 do przodu. Lepsze 4000, niż 0. Pracujesz i zarabiasz, to też z tego płacisz podatki. Masz założyć nogę na nogę i powiedzieć: mam to w dupie, bo nie będę płacił? Jeżeli chcesz wchodzić na giełdę i bolą Cię prowizje i podatki, to daj sobie spokój. To tak
@mucher:

https://www.greencarreports.com/news/1122230_tesla-autopilot-ranks-next-to-last-in-study-of-self-driving-systems


jeżeli ktoś wie, jak działa machine learning, to wie że to co robi Tesla to jedyne skuteczne podejście, którego z kolei nikt inny nie stosuje, bo nie posiada do tego floty. Firmy motoryzacyjnych, chciałby by tak jak zwykle kupić gotowe rozwiązanie "plug in", natomiast takiego rozwiazania nie da się rozwiazać bez floty prawdziwych pojazdów na drodzę, szkolących sieć neuronową.

Polecam obejrzeć Tesla Autonomy Day, który swoją drogą był miesiąc
anonimowyprogramista - @mucher: 

 https://www.greencarreports.com/news/1122230tesla...
@anonimowy_programista: Ale przecież wszyscy robią to w ten sposób, do floty potrzebne są jeszcze dane z telemetrii itp. (a tu akurat coś więcej wiem o konkurencji, ale nie mogę powiedzieć, bo NDA ( ͡° ͜ʖ ͡°)). Tesla dopiero w tym roku osiągnęła prawdziwy poziom 2 autonomii - coś co Waymo miało w 2014-15. I mimo wszystko nie doszli do poziomu 5 w 5 lat - a Tesla
coś co Waymo miało w 2014-15


@mucher: mogłoby sobie nawet mieć w 1950, i tak gówno z tym zrobią bo to Google a Google nie umie wykorzystywać swojej technologii dopóki ktoś nie przyjdzie i im nie wyjaśni jak. Ale wtedy jest już za późno. Udała im się jedna wyszukiwarka i zarabianie na reklamach, wszystkie inne biznesy to padaka.

Asystenta głosowego mieli od 10 lat, ale dopiero musiał przyjść Amazon z gorszą
@Criseq: @mucher: Odnośnie tego co napisałeś to chciałbym zobaczyć te systemy które można kupić dzisiaj tak jak to ma miejsce w przypadku tesli a nie coś co jest w fazie developmentu i nie jest gotowym produktem
by na koniec wszystko sprzedać i kupić sobie Teslę Model Y.


@anonimowy_programista: Ziom weź to #!$%@?, trzymaj te akcje z 10 lat i zostaniesz milionerem, takie szanse rzadko się zdarzają, chyba że już jesteś i to tylko taka twoja fanaberia ale i tak szkoda sprzedawać takiego rodzynka, praktycznie nie mają konkurencji bo ci wszyscy producenci samochodów to boomerowskie korporacje.
@UczesanyPedryl: mój cel to jest uzbierać na Tesle. To czy ją faktycznie kupie, to już inna sprawa. Prawda jest taka, że autem jeżdżę bardzo mało, więc wydać tyle na auto, to obecnie mało sensu by miało. biorę jednak pod uwagę, że jeżeli Tesla zrobi w końcu Full Self Driving, to auto może być inwestycją, która zarobi sama na siebie.