Wpis z mikrobloga

@anonim1133: czekałem az pojawi sie tak iczy inny glupi komentarz, ulice zostaly stworzone do transportu zaprzegow, czyli kilka koni i jakis towar. Odpowiednikiem jest teraz ciezarowka dostawcza 3,5 tony i podobne wagowo. W tym transport ludzi autobusy i samochody, motocykle, rowery. Pieszy jak debil i wlazi pod kola to sam sobie winien.

Natomiast wpuszczane pomiedzy tych wszystkich cos co jest (czytaj ze zrozumieniem) kilka razy ciezsze i do kwadratu zwieksza masę
Nawet tego nie ma potrzeby liczyć, zbyt oczywiste. Ile kosztuje tir z naczepą?, a ile dostawczak? a ile czesci? a ile tir pali na 100 a ile dostawczak? a ile ktory jakie rodzaju spaliny produkuje? a ktoremu latwiej w miiscie? a jakie szanse przezycia w zderzeniu z jednym i drugim? a pociag na co jezdzi? a ile spala? oczywiscie ze sie oplaca, tylko po wała coś w tym kierunku robic.
@loopack:

A jaki problem wozic caly ten szajs linia kolejowymi i na stacjach zrobic rozladunek i malymi dowiezc reszte gdzie trzeba.


Brak infrastruktury rozładunkowej/załadunkowej przede wszystkim. Po drugie nie wszystko da się przewieźć samochodami dostawczymi - ciężarówkę samochodów będziesz rozwoził 20 lawetami? Przecież to wyjdzie kilka razy drożej.

Poza tym kierowcy ciężarówek nie powodują aż tak wielu wypadków - w 2011 roku ~4,6% przez ciężarówki bez przyczepy, 2,7% z przyczepą. Już
@anonim1133: @loopack: Prawdą jest to, że transport kolejowy jest tańszy, bezpieczniejszy i bardziej ekologiczny, a Polska infrastruktura kolejowa wcale nie jest zła, wymaga jedynie modernizacji która jest dużo tańsza od kosztów budowy autostrad. Infrastruktura punktowa ( z prawdziwego zdarzenia) której w Polsce nie ma poza jednym wyjątkiem, euroterminal w Sławkowie, też musiałaby zostać stworzona. To dla mnie jest nie do pojęcia czemu nasz kraj nie inwestuje w kolej, transport intermodalny
@loopack: Poza tym tir ładuje 20 ton towaru(powiedzmy owoce), jedzie z jednego terminala w Hiszpanii do drugiego w Polsce, owoce są w terminalu pakowane do mniejszych pojazdów(ciężarówek) skąd rozwożone do hurtowni w miastach. Gdyby to zastąpić dostawczakami to byśmy mieli zakorkowane drogi w całej europie.

Poza tym "TIR" ma więcej systemów bezpieczeństwa niż sobie wyobrażasz.
@jesper: Inwestujemy w kolej, tylko wszystko trafia do zarządców kolei. Poza tym, potrzebna byłaby prywatyzacja kolei i wprowadzenie ułatwień dla firm kolejowych, nie stać Polski na stworzenie dobrej sieci kolei - mamy za dużo starych torów.
@jesper: A te samochody jak już dostaną się do kraju to jak są rozwożone do salonów? Też koleją, gdy niektóre salony i komisy są oddalone od najbliższej linii kolejowej kilkadziesiąt kilometrów? Czy pojedynczo na lawetach? ;]
@Malixx: Nie wiem skąd masz te informacje, że nas nie stać na stworzenie dobrej sieci kolejowej, sieć kolejowa to bardzo względne pojęcie bo pociągi cargo nie muszą się poruszać z taką prędkością jak pociągi osobowe i argument o starych torach tutaj średnio pasuje, większą przeszkodą jest brak infrastruktury punktowej. Jak już wcześniej pisałem sieć połączeń torowych w PL nie jest zła, jedyne czym się wyróżniamy na tle innych państw sąsiadujących, to
@jesper:

transport odbędzie się przy wykorzystaniu samochodów ciężarowych.


I o to chodzi, że nie da się wyeliminować ciężarówek z transportu drogowego.
@jesper: Autor wpisu forsował i na ten temat toczy się dyskusja :P

Natomiast wpuszczane pomiedzy tych wszystkich cos co jest (czytaj ze zrozumieniem) kilka razy ciezsze i do kwadratu zwieksza masę kinetyczna wraz z predkoscia, to szczyt debilizmu i kretynizmu


A jaki problem wozic caly ten szajs linia kolejowymi i na stacjach zrobic rozladunek i malymi dowiezc reszte gdzie trzeba.