Wpis z mikrobloga

Mireczki, jakie najlepsze środowisko programistyczne do szeroko pojętego webdevu? W tym semestrze na studiach na dobre zaczynamy tworzenie stron internetowych, a jestem w tym kompletnie zielony (do tej pory programowaliśmy tylko w C++ i Javie). Moje doświadczenie z webdevem jest obecnie praktycznie zerowe, więc zacznę pewnie od html, css, potem javascript, php, mysql i na końcu jakieś frameworki.
Słyszałem, że Visual Studioe code jest dobre, to prawda?

#programowanie #naukaprogramowania #webdev #php #javascript #css #html
  • 15
@maciorqa: VSCode jest świetne do frontendu (HTML, CSS, JS), co do PHP to lepszym wyborem jest IMHO PhpStorm od JetBrains, jest płatny ale ma studenckie licencje za darmo (przynajmniej można było załatwić jak ja byłem na studiach)
@ECMAlover: IMHO wszystko zależy do czego chcesz go używać. W moim odczuciu JetBrains ma taką wadę, że szybko robi się "ociężały", ma oczywiście dużo fajnych funkcji, ale tak jak pisałem wyżej, dla mnie praca w node/frontend jest dużo przyjemniejsza w VSCode który wydaje się być dużo sprawniejszy, mimo, że jest to praktycznie nieco inny electron :)
@maciorqa do szeroko pojętego webdevu dziś, naucz się angulara albo innego jsowego frameworka. Jeżeli masz background z javie i c++ to już masz dwa języki w którym zrobisz sobie backend. Dodatkowo wszelkiej maści Framework jsowe otwierają Ci drzwi do najszerzej ilości ofert, od front developera po programistę salesforce i mobilnego w PWA.
@maciorqa: Aaa i Evernote do notatek, list, procedur, materiałów. Dashlane do haseł, dostępów, przekazywanych szyfrowanych notatek, szyfrowanych współdzielonych danych wrażliwych, Affinity Designer+Photo do prac graficznych zamiast bulwa wiecznego monopolu Adobe :F