Wpis z mikrobloga

#abcf1 Aktualności 22.09.2019
Krótkie podsumowanie GP Singapuru.

Witajcie serdecznie. Dzisiaj doświadczyliśmy piękny spektakl wyprzedzania, obron i strategii. Piękno F1 w pigułce. Wyścig interesujący, pełen walki i zaskakujących zdarzeń. Nie zabrakło Grosjeana, Torpedy, Grande Strategii.


==================
Początek rywalizacji

Start wyjątkowo bezkolizyjny jak na Singapur, jedynie Sainz miał poważny problem, ale jechał w wyścigu dalej. Leclerc, Hamilton, Vettel w pierwszej trójce. Bardzo dobre starty Giovinnaziego i Kubicy. W dodatku bardzo fajna walka Ricciardo i przebijanie się do przodu na pierwszych okrążeniach. Natomiast Daniił Kwiat w torpedowym tempie tracił kolejne pozycje. Mogliśmy ujrzeć obronę Roberta Kubicy przed Raikkonenem, Perezem, Kwiatem. Bardzo przyjemnie się to oglądało, bo Polak mimo ograniczeń sprzętowych radził sobie świetnie.
==================
Strategia Leclerca
Bolid Ferrari ma trochę więcej problemów z oponami niż Mercedes, dlatego bardzo mądrze zespół z Maranello rozegrał strategicznie ten etap rywalizacji. Monakijczyk jechał bardzo wolnym tempem, jak to tylko było możliwe. Możliwość ta była spowodowana bardzo dobrą prędkością na prostych i faktem, że wyścig jest rozgrywany na torze ulicznym. Pozwoliło to zaoszczędzić opony i wykonać korzystniejszy dla Ferrari pit-stop.
======================
Grande Strategia działa
Nadchodzi czas pit-stopu, i pierwszy zjeżdża Sebastian Vettel. Jego kółko wyjazdowe z pit-stopu było rewelacyjne. Jak zaraz potem Leclerc wyjechał z pit-stopu, to Niemiec objął ,,wirtualne” prowadzenie. Można zrozumieć smutek Charlsa, że nie wygrał wyścigu, zasłużył na to. Ale Vettel wykonał na tym okrążeniu bardzo dobrą robotę i utrzymał prowadzenie do mety.
===============
F1 vs F 1.5
Wolna jazda Leclerca spowodowała, że pierwszy kierowca Formuły 1.5, Lando Norris, jechał tylko około 3 sekundy za Albonem, a za nim inni. Spowodowało to sytuację, że kiedy czołówka zjechała na zmianę opon, to wyjechała za tymi bolidami ze środka stawki. Giovinazzi objął prowadzenie na kilka okrążeń. Pewnie w tej chwili myślał ,,Panie Turek, kończ pan ten wyścig”.

Dzięki temu, że tak ułożyła się stawka, przez kilkanaście okrążeń byliśmy świadkami wielu obron i manewrów wyprzedzania, gdzie środek stawki nie odstawał tak bardzo od czołówki. Pięknie oglądało się tą walkę. Ale potem wiadomo, co się dzieje, jak się jedzie długo bez zmiany opon- ich jakość staje się coraz gorsza. Giovinazzi zaczął stopniowo tracić kolejne pozycje. Przy tym wszystkim Riccardo zaatakował go bardzo ostro, a nawet za ostro, i doszło do przebicia opony w jego samochodzie.
=================
Grosjean (i Russel)
Grosjean zrobił tzw. manewr Grożanowy, a Russel ostro się bronił. Doprowadziło to do wypadku i Russel musiał zakończyć rywalizację. Sędziowie uznali, że obaj ponoszą winę i nikt nie został ukarany. Dla kierowcy Haasa to bardzo specyficzny weekend. Z jednej strony zakontraktowano go na sezon 2020. Decyzja ta była niemałym szokiem. Z drugiej strony ten weekend jest dla niego fatalny.

Słabe tempo, wypadek w wyścigu. W dodatku po obrocie w trakcie kwalifikacji (albo 3 treningu, nie pamiętam dokładnie) na łatwym zakręcie, obwinił nie siebie, a inżyniera, który się do niego się w tej chwili odezwał. Bardzo marnie wygląda w tym sezonie kierowca z Francji a kontrakt świętuje w swoim stylu.
=====================
Występ Roberta Kubicy
Robert Kubica dzisiaj przejechał bardzo dobry wyścig. Genialny start, który był palce lizać. Instynkt i doświadczenie robi swoje. Bardzo dobrze wyglądała jego obrona przed innymi bolidami, robił tak naprawdę wszystko, na co maszyna mu pozwalała. Genialny Manewr na Kevinie Magnussenie i ostatecznie bardzo dobre 16 miejsce. Nie możemy zapomnieć, że Magnussen miał poważne problemy z oponami i nie miał dobrego tempa, więc nawet z FW42 wyprzedzenie to była kwestia czasu, co potwierdzała po wyprzedzeniu rosnąca strata Duńczyka do Roberta. Ale manewr sam w sobie był bardzo dobry.
======================================================
Fenomenalny wyścig Giovinazziego, zwieńczony tylko jednym punktem

Antonio Giovinazzi przejechał dzisiaj wyścig życia. Genialny start, bardzo dobre przebijanie się do przodu na pierwszych okrążeniach. W dodatku lider na kilka okrążeń. Za ten występ powinien dostać ocenę minimum 9/10. Jechał do samego końca żywotności swoich opon i dlatego po pit-stopie wyjechał na dość odległej pozycji. Skończył wyścig ostatecznie na 10 miejscu, ale z karą 10 sekund. Karny czas został dołączony włoskiemu kierowcy do jego finałowego rezultatu, jednak ze względu na fakt, że przewaga Giovinazziego nad kolejnym kierowcą wynosiła ponad 17 sekund, zachował on dziesiąte miejsce, a tym samym jeden punkt.
=======================
Twitter tagu #abcf1: https://twitter.com/AbcF1PL
Mój twitter: https://twitter.com/jaxonxst
===========================
Tradycyjne Tagi dla zasięgów:
#f1 #motoryzacja #sport #merytorycznywpis #wiedza #formula1 #kubica #f1pro #gruparatowaniapoziomu #historia #wyscigi
===============
Dajcie znać w komentarzach czy podsumowanie się podoba, to moje 1 podsumowanie i jestem ciekaw waszej opinii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wołam Mireczki i Mirabelki

Pobierz jaxonxst - #abcf1 Aktualności 22.09.2019
Krótkie podsumowanie GP Singapuru.

Witaj...
źródło: comment_Hr5SVSy9E4W15RsEs1y4TXhh5MoPrH3W.jpg
  • 8
Chcesz być wołany do następnych wpisów z tagu #abcf1 ? Daj w tym komentarzu plusa by zapisać się na listę (jeżeli już jesteś wołany na listę, nie plusuj tego komentarza)

Spis poprzednich artykułów
Rozdziały:
1- Projektowanie, Produkcja bolidu, Przedsezonowe testy, Okno pracy, Czasy na testach
2- Sylwetki Zespołów, Historia i Współczesność cz. 1
Sylwetki Zespołów, Historia i Współczesność cz. 2
3- Rozdział 3 Kierowcy i Bezpieczeństwo w F1 w latach 1950-1999
4-
@jaxonxst: Lubię Seba więc nie będę obiektywny ale nie uważam, że Leclerc zasłużył na zwycięstwo i został obrabowany przez zespół. Poniekąd sam sprowokował tego undercuta - gdyby tempo pierwszego stintu miał nieco lepsze to te 3,9 sekundy okrążenia nie wystarczyło by, aby podciąć i Hamiltona i jego. Tak jak piszesz, wolne tempo miało swój cel ale też niespodziewane konsekwencje. O wszystkim zadecydował trochę przypadek, trochę okoliczności na torze - to, że