Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#e39 #lpg #bmw #e46 #m52tub28

Mirki, od jakiegoś czasu mam problem ze spalaniem benzyny na lpg, problem ostatnio zaczął się powiększać. W tym momencie 10 litrów benzyny wystarcza mi na około tydzień czasu odpalania i jazdy na lpg. Brak jest jakichkolwiek wycieków. Gdy w baku nie ma benzyny auto zaczyna się dławić i szarpać, pomaga jedynie awaryjne odpalenie na lpg. Gdzie szukać problemu, czy bez interfejsu nie ma co kombinować?
  • 11
  • Odpowiedz
@Reynald: Trzeba zobaczyć czy w sterowniku lpg nie jest zaznaczona opcja podpierania spadków ciśnienia przez przełączanie kilku cylindrów na benzynę (w stagu nazywa się to "przełącz przy pierwszym spadku ciśnienia"). Zwykle aktywacja tej funkcji objawia się miganiem kontrolki przy przyspieszaniu.
Ewentualnie zobacz czy regulator ciśnienia benzyny nie leje jej przez wężyk podciśnieniowy.
  • Odpowiedz
@modzelem: @sorek: @biskup2k:
Filtry, świece wymieniane kilka miesięcy temu. Na pierwszy rzut oka, nigdzie benzyna się nie leje. jestem prawie pewien, że motor ją spala. Tak jak pisze @biskup2k: przy przyśpieszaniu dość często miga kropka na centralce i silnik nie przyśpiesza idealnie. Sprawdzę jeszcze ten regulator ciśnienia, ale pozostaje chyba raczej wizyta u kogoś. Mam interfejs do staga, ale coś mi nie działa.
  • Odpowiedz
przy przyśpieszaniu dość często miga kropka na centralce i silnik nie przyśpiesza idealnie.


@Reynald: To pewnie masz włączoną tą funkcję o której wyżej pisałem jeśli po zakończeniu przyspieszania sama przestaje migać. Tylko jej wyłączenie spowoduje że będzie się przełączać na benzynę tak jak przy końcu lpg w zbiorniku, bo pewnie masz zapchane filtry od lpg (najprawdopodobniej filtr fazy ciekłej) albo parownik.
  • Odpowiedz
@Reynald: Jak najbardziej. Szczególnie jeśli masz parownik Zavoli Zeta bo one lubią się zapchać. Najlepiej by było zobaczyć co pokazuje program od lpg bo też podobne objawy może dawać źle łączący czujnik temperatury parownika (ale wtedy by było słychać jak zawory otwiera i zamyka w momencie gdy przełącza na benzynę).
  • Odpowiedz
@biskup2k: Ten reduktor zavoli miałem w poprzednim aucie i oczywiście wymieniałem go bo się zapchał, lub uszkodziły się membrany, nie wiem. Tutaj mam STAG R01. Dzięki za pomoc, podjadę do kogoś i dam znać co było :)
  • Odpowiedz