Wpis z mikrobloga

Co najlepsze do Fallout 2? Czy Wiedźmin 3 najlepszy? Nie! Economy and Combat Rebalance!

Wczoraj pisałem o ciekawej modyfikacji, która przenosi Fallout 1 na silnik Fallout 2. Za najlepszy mod do Fallout 2 powszechnie uznaje się Restoration Project od Killapa... a jaki jest najlepszy mod do tego moda? To już trochę incepcja, ale odpowiedzią jest bez wątpienia Economy and Combat Rebalance od użytkownika phobos2077.

Tak, to jest mod, który instaluje się NA Restoration Project. Tak, to mod do moda. Czyli instalujecie Fallout 2, potem RP, potem EaCR (albo EcCo). Ale i RP i EcCo mają instalatory, więc sprawa jest dość prosta.

Sam autor opisał swoje dzieło jako ,,konserwatywny gameplayowy overhaul'' całej gry. W istocie EcCo - w moim odczuciu - rozwija grę tam, gdzie sami twórcy zostawili ją nie dość rozwiniętą. Jak dobrze wiadomo, w podstawowej grze nie wszystkie umiejętności są tak samo przydatne. Są tu jacyś fani rzucania, pułapek albo naprawy? Co też ważne, nie każda broń jest dobrze zbalansowana, a walka pod koniec gry w ogóle jest dość groteskową licytacją na uderzenia krytyczne z przeciwnikami (kto komu pierwszy strzeli za 100 czy 200). ''A w ogóle to najlepiej dać w retorykę (gra się sama przechodzi), broń palną i kradzież kieszonkową''. Znamy to. Gra jest świetna, ale ma wiele wad i nawet Restoration Project tutaj nie pomoże.

EcCo właśnie tutaj pomaga. Na przykład teraz każdy punkt umiejętności dany w Rzucanie (Throwing) przekłada się na dodatkowe obrażenia. A *zwykły* granat zadaje obrażenia rzędu 35-60. Dobre, prawda? Japońskie ostrze Wakizashi, jak na katanę przystało, jest naprawdę mordercze. Naprawa nie jest bez sensu, bo odpowiada za crafting, który wytwarza przydatne przedmioty. Można teraz tworzyć i rozkładać różne pułapki, można też wabić do nich przeciwników (a mięso przyciąga gekony). Są, cholera jasna, miny z sensorami, które eksplodują po wykryciu przeciwnika! W zasadzie każda broń została zmieniona tak, by miała swoją funkcję i odpowiadała prawdziwemu działaniu (np. magnum 44 jest potężne, ale desert eagle ma większy zasięg i lepszą celność). Skradanie jest również bardzo przydatne i dodano nawet dwa nowe typy ataku oparte o tę umiejętność. Można by wymieniać dalej - nawet handel został ulepszony, bo teraz możecie zostać prawdziwym kupcem, to znaczy kupować towar w miejscowości X taniej po to, by w miejscowości Y sprzedać go drożej.

Nie brzmi dobrze?

Gangi są mocniejsze. Amunicji jest mniej i dużą rolę odgrywa jej rodzaj. Dodano m.in granatniki (i są super). Power Armor jest wrażliwy na granaty EMP. Można znaleźć książki zwiększające naszą wiedzę o pułapkach i handlu. Nie można już bez większych problemów wszystkich okradać... Jest też kilka (sensownych) nowych questów. Ech, już nie wiem co napisać.

Fallout 2 z RP oraz EcCo to dla mnie w zasadzie gra ostateczna. Czy może być lepsza rekomendacja? Kiedyś nagrywałem let's play i o EcCo mówię od drugiej minuty, jeżeli wolicie posłuchać.

I szkoda tylko, że phobos2077 wycofał się z dalszego modowania. To największa strata chyba zaraz po samym Killapie. Ale tak już jest, za to zawsze możecie zagrać i napisać coś miłego, bo chyba o to w tym całym moddingu chodzi - że za darmo dają tak nam tak wiele.

Zainteresowanych podobnymi wpisami tradycyjnie zachęcam do obserwowania tagu #falloutmod

PS. Chciałbym kiedyś wrócić do nagrywania jak będę miał chwilę czasu i przyzwoity internet. Nagram wtedy Fallout 2 z RP oraz Economy and Combat Rebalance. To będzie dobra zabawa.

PPS. Notka dedykowana użytkownikowi @Neurohaox , który chyba zagra znów w Fallout 2 niedługo :)

#fallout #falloutmod #crpg #rpg #postapokalipsa #staregry
Sagez - Co najlepsze do Fallout 2? Czy Wiedźmin 3 najlepszy? Nie! Economy and Combat ...
  • 27
  • Odpowiedz
@Sagez: nie umiem into dłuższe wpisy, ale do jakiejś krótkiej notki zawołam, o ile przyjdzie mi do głowy jakaś sensowna myśl. Tylko jeśli to nastąpi to najwcześniej gdzieś pod koniec tego albo w przyszłym roku, bo u mnie kupka wstydu tylko rośnie, a do takiego f2 z modami to ładnych paredziesći/paredziesiąt godzin trzeba. U mnie na 1. jest underrail z dodatkiem expedition, potem atom, i jeszcze ten mod od lexxa o
  • Odpowiedz
@Sagez: Z rzucaniem był problem ,bo jest mało granatów, w okolicach San Francisco często walczyli centrolodzy i jakiś gang i oni mieli zawsze sporo granatów plazmowych.
  • Odpowiedz
@Sagez: Ogólnie jak się łaziło po pustyni expić, to do zabijania stworów najbardziej wydajny był miotacz ognia, tylko trzeba było się dobrze ustawić (oprócz ognistych gekonów), a żeby go ulepszyć (sam miotacz oraz paliwo ) to wystarczyło w Nowym Reno zakraść się do podziemi sklepu z bronią i tam za darmo robił to upośledzony koleś którego właściciel trzymał w piwnicy.
  • Odpowiedz
@Sagez: mi się marzy przeniesienie obu części na silnik FOnline... inaczej ciężko już wrócić. Kiedyś F1 i F2 ogrywałem co roku, nawet częściej
  • Odpowiedz
@erol17: zainstaluj Restoration Project. To zdecydowanie więcej niż mod, bo killap odwalił mega dużo roboty i właściwie dokończył grę, umieszczając kilka niedokończonych przez twórców wątków i naprawiając praktycznie wszystkie znane bugi. Lista zmian jest na prawdę ogromna. Polecam ogólnie wrzucić w google i doczytać dokładnie jak to zainstalować bo już teraz nie pamiętam czy nie trzeba instalować jakiejś nakładki graficznej (chyba fallout fix it się nazywała) czy jest już wbudowana w
  • Odpowiedz
@erol17: Trudno mi powiedzieć. Zawsze możesz w instalatorze RP zaznaczyć tylko te opcje, które usuwają bugi. Z dodatkową zawartością jest ten problem, że w przypadku RP często widać, że coś zostało dodane (np. coś graficznie wygląda trochę gorzej) - jeżeli nie przeszkadza Ci to, że pewnie zauważysz dodane lokacje i przedmioty, to ok.
  • Odpowiedz