Wpis z mikrobloga

Kończę grzebanie w kodzie Half-Life 2, próbowałem stworzyć mod który nie zmieni gry (jestem purystą względem tej serii), a doda do niej kilka różnych rzeczy i mechanik które moim zdaniem zostały pominięte lub nie używane z uwagi na optymalizację w 2004 roku. Bawiłem się tym prawie rok, bez ŻADNEJ wcześniejszej znajomości Visual Studio i C++ ani innych języków. Mój kod jest pewnie tragedią, ale mam to gdzieś. Do wszystkiego doszedłem milionem prób i błędów, bo dokumentacja tego kodu w zasadzie nie istnieje, a jedyne słuszne podejście do niego to eksperymenty i testowanie czy działa.

Moje cele które mniej lub bardziej osiągnąłem:

- włączyć/zmienić system kolizji do poziomu wszystko-wszystko.
- wyłączyć zanikanie śmieci, żeby zostawały na mapie.
- ciała przeciwników pozostawić fizycznymi obiektami.
- dodać dynamiczne światło wystrzałów z broni oświetlające otoczenie.
- dodać dynamiczne światła płomieni oświetlające otoczenie.
- wyłączyć zanikanie wnętrz budynków po odejściu kilku metrów.
- maksymalnie zwiększyć dystans rysowania drobnicy typu beczki i inne propy.
- zmienić działanie systemu trawy, żeby nie znikała 5 metrów od Gordona.

W trakcie zabawy z kodem wpadłem na wiele fixów których Valve nigdy nie zaimplementowało, wszystkie one trafiły do mojego moda. To znaczy, że NPC znowu mrugają! A żołnierze Kombinatu wydają odgłosy bólu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zmieniłem też działanie lamp w pontonie, wygląda teraz jak żółta żarówka, a nie jak kopia latarki gracza. Nie wyłącza się też po wyjściu z pojazdu i rzuca realistyczne cienie! To z grubsza wszystko co zapamiętałem. Wrzucam screeny porównawcze.

http://www.framecompare.com/image-compare/screenshotcomparison/DLWZWNNX

https://imgur.com/a/QM6qOHd

Jeśli jest ktoś chętny przetestować moje dzieło, to później wrzucę tutaj jakiś zlepiony build. Nie planowałem tego upubliczniać, ale muszę się gdzieś pochwalić. xD

#gry #halflife #modding #hl2 #halflife2 #sourcesdk
  • 22
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@keyg: tak, od GTA, przez source aż do stalkera, ale nigdy nie było to grzebanie w kodzie. Nigdy nie wrzucałem swoich wyczynów, robiłem to dla siebie. Tylko kilka prostych rzeczy wrzuciłem na moddb. Modding jest prosty albo trudny, zależy co chcesz osiągnąć. Możesz zmienić tekstury, możesz logikę, nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy to trudne.
@androll33: podpowiem, half life 2 episode 3 fanowski mod oparty o scenariusz który został opublikowany juz jakis czas temu (przez scenarzyste HL2 + episodów, również niedoszłego trzeciego episodu). Silnik napisali swój(głównie dlatego że source jest bardzo stary i ogranicza to co chcą wprowadzić), fizyke i inne takie również staraja sie odwzorować tak by sprawiał wrażenie Sourca. Są już demo na YT i wygląda to całkiem całkiem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@androll33: doskonała robota. Ja swego czasu modowałem kod QuakeC i nawet opublikowałem swoją paczkę map, która gdzieś nawet recenzję dostała ("The Purgatory" - oceniono jako całkiem ok, choć bez logicznej ciągłości i coś tam jeszcze, ale ogólnie można zagrać ;-)). Kiedy pojawił się pierwszy HL... kod C++ zamiast uproszczonego do bólu QC mnie przerósł, nie było chyba wtedy darmowego visual studio, brakowało czasu też, no i olałem temat, a dziś żałuję,