Wpis z mikrobloga

Kończę grzebanie w kodzie Half-Life 2, próbowałem stworzyć mod który nie zmieni gry (jestem purystą względem tej serii), a doda do niej kilka różnych rzeczy i mechanik które moim zdaniem zostały pominięte lub nie używane z uwagi na optymalizację w 2004 roku. Bawiłem się tym prawie rok, bez ŻADNEJ wcześniejszej znajomości Visual Studio i C++ ani innych języków. Mój kod jest pewnie tragedią, ale mam to gdzieś. Do wszystkiego doszedłem milionem prób i błędów, bo dokumentacja tego kodu w zasadzie nie istnieje, a jedyne słuszne podejście do niego to eksperymenty i testowanie czy działa.

Moje cele które mniej lub bardziej osiągnąłem:

- włączyć/zmienić system kolizji do poziomu wszystko-wszystko.
- wyłączyć zanikanie śmieci, żeby zostawały na mapie.
- ciała przeciwników pozostawić fizycznymi obiektami.
- dodać dynamiczne światło wystrzałów z broni oświetlające otoczenie.
- dodać dynamiczne światła płomieni oświetlające otoczenie.
- wyłączyć zanikanie wnętrz budynków po odejściu kilku metrów.
- maksymalnie zwiększyć dystans rysowania drobnicy typu beczki i inne propy.
- zmienić działanie systemu trawy, żeby nie znikała 5 metrów od Gordona.

W trakcie zabawy z kodem wpadłem na wiele fixów których Valve nigdy nie zaimplementowało, wszystkie one trafiły do mojego moda. To znaczy, że NPC znowu mrugają! A żołnierze Kombinatu wydają odgłosy bólu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zmieniłem też działanie lamp w pontonie, wygląda teraz jak żółta żarówka, a nie jak kopia latarki gracza. Nie wyłącza się też po wyjściu z pojazdu i rzuca realistyczne cienie! To z grubsza wszystko co zapamiętałem. Wrzucam screeny porównawcze.

http://www.framecompare.com/image-compare/screenshotcomparison/DLWZWNNX

https://imgur.com/a/QM6qOHd

Jeśli jest ktoś chętny przetestować moje dzieło, to później wrzucę tutaj jakiś zlepiony build. Nie planowałem tego upubliczniać, ale muszę się gdzieś pochwalić. xD

#gry #halflife #modding #hl2 #halflife2 #sourcesdk
  • 22