Wpis z mikrobloga

Polska Żegluga Morska ma nowy statek - Karlino <<< znalezisko
Karlino taką nazwę ma nowy statek Polskiej Żeglugi Morskiej, który armator odebrał z chińskiej stoczni. To 62. jednostka tego największego polskiego armatora. Zbudowany przez stocznię Zhoushan ZJ Yard z grupy Yangfan Group Co Ltd (stoczniowy nr budowy BC38K-PZ07), nosi banderę liberyjską.

#polska #pzm #statki #przemyslstoczniowy #morze #ciekawostki
BaronAlvon_PuciPusia - Polska Żegluga Morska ma nowy statek - Karlino <<< znalezisko ...

źródło: comment_zTrLHJ6W6egm9xxMTMDJM77uxwawVxbZ.jpg

Pobierz
  • 26
@pdpacek: Skąd informacja że nie są w stanie wpłynąć na Bałtyk? Rejestrowanie na FOC to nic dziwnego w tanim cargo
@pablonzo: Flota jest dość nowa, ale masówka się szybko starzeje. Czy biznes idzie dobrze? Polemizowałbym. Cięcia, ludzie z łapanki, raczej standardowe cargo, ani dobre, ani złe.
@metaxy: 1) No i co z tego że zamawia w Chinach? po prostu jest tam najtaniej, a masówka w statkach to odpowiednik Dacii
@Baron_Al_von_PuciPusia: PŻM to straszna januszerka i nepotyzm, gdzie kucharz może mieć więcej do powiedzenia niż kapitan.

Pamiętam jak arogancko traktowali aplikujących studentów kreując się na wielkie korpo tylko dla wybrańców, a teraz na portalu morskim szukają szeregowej załogi i 3 oficerów, śmiech na sali, ale było to łatwe do przewidzenia. Nakupili szrotu od chinczyków i statki po kilku latach wyglądają jak 15 letnie.
@tygrysoffshorowy: tylko nazwanie ich POLSKA zegluga morska jest teoche smieszna xD bo poza siedziba to nic nie jest w polsce :p
jedynym prawdziwym Polskim armatorem jest Zegluga Gdanska ktora plywa pod Polska bandera.

i z gego co slysze ludzie w siedzibie maja sie super bo kupuja bielizne i drogie cygara z kont firmy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
marynarze chyba juz tak super nie maja..

mam na statku
@Baron_Al_von_PuciPusia: Plywam juz kilkanascie lat i zawsze pierwsze pytanie laika brzmi "pod jaka bandera?". A ja czasem nawet nie wiem bo na to nikt nie zwraca uwagi. Nawet dla naszego US wazne jest gdzie jest zlokalizowana siedziba armatora a flaga statku jest zwiazana tylko i wylacznie ze sprawami prawno-podatkowymi. To, ze setki statkow sa zarejestrowane na Antigua & Barbuda nie robi z nich potegi zeglugowej.
@pdpacek: z powodów czysto ekonomicznych. Pracuje w tej branży i mogę śmiało stwierdzić że zdecydowana większość masowców i tankowców są rejestowane pod tanimi banderami.

@metaxy: kolega sobie chyba nie zdaje sprawy, że chińskie stocznie są potęga na skalę światową. Chiny to nie tylko szajs za kilka centów. Zapłać uczciwe pieniądze to dostaniesz uczciwą jakość produktu.

Co do samego PŻM to ta firma to kiepski żart. Wspólpracujemy z nimi i jako
grudnia dostawaliśmy listę osób decyzyjnych oraz to ile mają dzeci i co te dzieci by chciały dostać jako "prezent od mikołaja" xD no #!$%@?, nawet się nie kryją z łapówkami.


@MirkobIog: art. 296a kk. Założę się, że tego nie zgłosiłeś. Pewnie popierasz?
@metaxy: Może śmieszki dla laika, bo dla każdego siedzącego w biznesie to są standardowe fakty i realia rynku.

@PozdroandPocwicz: siedziba jest najważniejsza w przypadku statku. Na statkach jest ponoć tragicznie - mój kolega ostatnio po tygodniu wracał na własny koszt

@karski: Właśnie statki są ponoć ich najmocniejszym punktem. A że to masówka, to ona po jednym kontrakcie potrafi wyglądać gorzej niż tanker po 5 latach
Słyszałem że w PZM taka lipa teraz, że pierwszy raz w historii zaczeli zatrudniać inne nacje niż Polaków bo nasi juz nie chcą za takie pieniądze pływać. Słyszałem o Rumunach na niektórych stanowiskach