Wpis z mikrobloga

Mirki, zwracam się do właścicieli i kierowców DIESLI. Czy możecie napisać jakie poważniejsze awarie mieliście na przestrzeni lat użytkowania swojego klekota? Absolutnie bez żadnego hejtu, bez żadnego drugiego dna, po prostu zbieram fakty - jestem w trudnej sytuacji i trochę rozczarowany i zażenowany swoim 1.6TDI (ibiza 2011)

Chodzi mi szczególnie o sprzęgło i dwumas oraz turbinę (bo wtryski ostatnio poznałem na własnej skórze niestety).
Czy możecie napisać jaki rocznik, model i silnik (tdi, crdi, hdi, psa, cdti, d4d) oraz czy była to awaria która unieruchomiła samochód? Czy udało się usunąć i jakim kosztem?

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Pobierz
źródło: comment_kfhUYciWTL4GzgsOKNvbbs22RhCABh20.jpg
  • 66
Mondeo MK4 1.8TDCI 125KM - po 160kkm wymiana całego sprzęgła(~2000zł), dawno temu zaciął się egr, ale prócz świecącego checka nic się nie dzieje, zero spadków mocy. Raz rozklekotała się pompa wody, ale to raczej z dieselem nie ma zbyt wiele wspólnego.
@snwptest: Mazda5 2.0 143KM '06r. RF7J czyli diesel, który według internetu jest be, psuje się co 10tys km i zabija małe dzieci. Zakupiona w 2010r z przebiegiem 105tys, obecnie 220tys. Dwumas - ori, sprzęgło - ori, turbina - ori, DPF - ori. Choć ten ostatni juz wymaga uwagi (częste wypalanie, prawdopodobnie będę próbował chemicznego czyszczenia). Jedyna "awaria" to uszkodzony intercooler (rdza), który mógł się przyczynić do szybszego zmęczenia dpfa. Został zregenerowany
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@snwptest: moje doświadczenia z dieslem:
- Polo 2001r. 1.4 TDI - nie pamiętam przebiegu, zero awarii
-Scenic 2005r. 1.5 dCi, stary z jeszcze niby wadliwymi wtryskami i obracającymi panewkami - 300kkm bez awarii
-Navara 2.5dci 2007r. 140kkm przebiegu, zero awarii
-Trafic 2.0dci 2009r. 220kkm bez awarii
-BMW E36 1996r. 318tds 110kkm przebiegu, bez awarii, pompa wtryskowa lekko się poci ale to przez 'tuningi' w postaci zwiększania dawki itp.
-Astra H 1.7cdti