Wpis z mikrobloga

Mirki, zwracam się do właścicieli i kierowców DIESLI. Czy możecie napisać jakie poważniejsze awarie mieliście na przestrzeni lat użytkowania swojego klekota? Absolutnie bez żadnego hejtu, bez żadnego drugiego dna, po prostu zbieram fakty - jestem w trudnej sytuacji i trochę rozczarowany i zażenowany swoim 1.6TDI (ibiza 2011)

Chodzi mi szczególnie o sprzęgło i dwumas oraz turbinę (bo wtryski ostatnio poznałem na własnej skórze niestety).
Czy możecie napisać jaki rocznik, model i silnik (tdi, crdi, hdi, psa, cdti, d4d) oraz czy była to awaria która unieruchomiła samochód? Czy udało się usunąć i jakim kosztem?

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Pobierz
źródło: comment_kfhUYciWTL4GzgsOKNvbbs22RhCABh20.jpg
  • 66
@fotograf_warszawiak: trzeba wiedzieć, że (tak jak w przypadku mojej) jak cena spada z 350-400k do 35k po 10 latach to ceny serwisu nie spadają proporcjonalnie i dalej utrzymanie takiego auta jest drogie. Przy wcześniejszej Mazdzie 6, którą kupiłem za 6 tysięcy to brakowało mi kilku stów do podwojenia jej wartości serwisem przez te wszystkie lata. Ale fakt OP zdecydowanie nie wie ile kosztuje utrzymanie "pechowych" samochodów, a załamka zaczyna się dopiero
@snwptest: Mój jedyny turbodiesel - Passat B5 1,9 TDI PD 115km - kupiony przeze mnie z przebiegiem 260k, sprzedany przy 320k (zgaduję, że faktycznie - 360 i 420, nie sprawdzałem) - pod koniec mojego użytkowania mechanik zgłaszał mi zaolejoną turbinę, poza tym pierdoły typu pęknięty wąż od intercoolera, czy uszkodzony właśnie sam intercooler.

Jedyna usterka, która powodowała mi faktyczny problem to problem z wysprzęglikiem (auto nie rozłączało napędu do końca) -
@snwptest: 1.9 TDI 90km rok 98 ,wymiana sprzęgła i koła dwumasowego ,koszt około 1000zl części ,robota we własnym zakresie .Poza tym przez 6lat nic się nie działo z silnikiem ,między innymi dlatego dalej tym samochodem jeżdżę i pewnie jeszcze trochę mi posłuży
@snwptest: Golf VI 1.6 TDI i Rapid 1.6 TDI - nieustanna walka, praktycznie nigdy nie jeździły dobrze, bez przerwy jak nie DPF to EGR albo wtryski albo inne gówno. Przebiegi jeden 160 tys., drugi trochę więcej. Nigdy więcej tego gówna.

E39 530d, przebieg 360 tys., przez 8 lat jazdy raz padła turbina i zregenerowałem dwa wtryski, chociaż to drugie nie unieruchomiło silnika. Poza tym brak poważniejszych problemów. Polecam tego allegrowicza (
@snwptest
#!$%@?łbym tego kaszlaka. W tym obsranym chlewie i tak nie ma gdzie butować chyba że od świateł do świateł, a skoro wacha kosztuje tyle samo to sensu najmniejszego brak.

Sam mam 4B10 i nie narzekam. Nie ma turbin, egrów, pompowtrysków, dwumas, dpfów, a zmienne fazy pozwalają na dawkowanie paliwa stopą (plus piec zachowuje się jak na turbinie - przy 4k obr. jest momentalny kop).

I nie zamienię go na wibracje, hałas,
@snwptest: Alfa Romeo 159 JTDm 150KM - sprzedana 2 tygodnie temu przy przebiegu 258 tys. km.

Przy 205 tys. zaczęło coś klekotać, od razu zajechałem do warsztatu - okazało się, że zaczęło się rozwalać łożysko oporowe, a że skrzynia już zdjęta, dwumas był OK, ale za 10-15 tys. już nie, to zrobiłem całość za ~3500 zł. Auto normalnie jeździło, nie unieruchomiło mi to samochodu.

Wtryski od nowości te same. DPF od
@snwptest

VW Jetta 1.6 TDI 105 KM 2011r,
-przebieg 100 000 - padl wtrysk na autostradzie w Niemczech, auto unieruchomione, naprawa ASO VW 800 euro
-przebieg 115 000 - EGR do wymiany, auto wskakiwalo w tryb awaryjny, wymiana ok.1000 zl

Po tej drugiej awarii auta sie pozbylem, jestem rozczarowany VW przy tym przebiegu (realny, udokumentowany). Teraz przesiadka na Honde Civic sedan z benzyna, spalanie o 1l wiecej na 100km, zobaczymy jak sie
@Pangia jeździłem 5 lat vento 1.9tdi wcześniej moi rodzice jeździli nim 7 lat b auto z 95r jedyne awarie w tym czasie to alternator chyba z 6 razy padł ale zawsze dawałem do regeneracji i moze to był błąd. Oprocz tego raz jak byłem świadkiem wypadku zajmowałem ze 130 do 0 awaryjnie z przyczepą to na następny dzień sie okazało ze rozszczelnily się cylinderki hamulców bo pewbie było ik za gorąco. Później
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@snwptest:
Mam polo 1.6 z 2012. Gówno jakich mało. Wyleczył mnie skutecznie z niemieckich marek. Wtryski klepią, choć były sprawdzane i są sprawne. 85.000 przejechane a kultura pracy jak w bizonie. Ps naprawa DSG - 3500zl.
@snwptest: Kurde mirki jak czytam te wasze wszystkie komentarze o wadliwościach silników to chyba pozostanę przy swojej starej skodzie 1.9 z 2004 r.... Też myślę nad zmianą samochodu ale szczerze jak ją przejechałem ponad 80 tyś km i jedyny jaki mi silnik padł to silniczek to otwierania szyby xd...