Wpis z mikrobloga

Mirki, zwracam się do właścicieli i kierowców DIESLI. Czy możecie napisać jakie poważniejsze awarie mieliście na przestrzeni lat użytkowania swojego klekota? Absolutnie bez żadnego hejtu, bez żadnego drugiego dna, po prostu zbieram fakty - jestem w trudnej sytuacji i trochę rozczarowany i zażenowany swoim 1.6TDI (ibiza 2011)

Chodzi mi szczególnie o sprzęgło i dwumas oraz turbinę (bo wtryski ostatnio poznałem na własnej skórze niestety).
Czy możecie napisać jaki rocznik, model i silnik (tdi, crdi, hdi, psa, cdti, d4d) oraz czy była to awaria która unieruchomiła samochód? Czy udało się usunąć i jakim kosztem?

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
snwptest - Mirki, zwracam się do właścicieli i kierowców DIESLI. Czy możecie napisać ...

źródło: comment_kfhUYciWTL4GzgsOKNvbbs22RhCABh20.jpg

Pobierz
  • 66
@snwptest: Firmowym Masterem 2.5 dCi przez półtora roku tylko raz nie wróciłem do domu – bo położyłem go do rowu. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale po odleżeniu 3 godzin na boku i postawieniu go na koła odpalił od kopa, tylko że błoto zablokowało jedno z kół pasowych i i tak nie było mowy wrócić nim na kołach. I raz zaczął mi szarpać 100 km od bazy i
@snwptest: 1.6 e-HDI 112KM, 2011r. Okres użytkowania 3 lata od 205000 do 273000. Rzeczy, które zrobiłem:
1. 206000 regeneracja FAP - 750 zł
2. ok. 220000 wymiana rury od intercoolera - ok. 300 zł oryginał
3. ok. 250000 sprzęgło, docisk, wysprzęglik, dwumasa (części oryginalne) - 3500 z robocizną
Żadnych innych problemów. Poza tymi rzeczami robiłem w tym okresie hamulce, pojedyncze gumy w zawieszeniu i wymieniłem jedno łożysko koła. Nie miałem żadnej
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@snwptest: 3 lata jezdzilem peugeotem 2.0hdi, zero problemów z silnikiem. Teraz mam fiata z 2.0jtd i odpukać od roku też się nic nie dzieje. Ale dbam o auto: jezdzi zazwyczaj na ropie premium z dodatkami, raz w roku sprcyfik na czyszczenie wtryskow, olej zmieniam co 10kkm z filtrem oczywiście, reszta filtrow raz w roku. Nie scigam sie na swiatlach, nie piluje do odcinki, po ostrzejszej i dluzszej jezdzie zawsze chlodze turbo
@snwptest: e60 3.0d od 120 kkm do 255kkm brak awarii poza padnietym aku
Passat 3bg 1.9 tdi 131 PD 120 kkm do 202 kkm - zacinajaca się geometria w turbo po ok pół roku stania i raz złapał ręczny i nie odbił ale to już nie silnik
a3 8pa 2.0 cr tdi 23 kkm do 233kkm brak awarii
passat b7 2.0 tdi cr od 0 do 228 kkm - zacinajacy sie
1.9 jtd, 170k przebiegu (w tym moje 60k), jedyna usterka to rozszczelniony zawór EGR. Auto jeździło dalej, ale check engine się palił. Kupiłem używany za 30 zł i samodzielnie wymieniłem, bo jest łatwy dostęp. Poza tym git, chociaż za jakiś czas pewnie czeka mnie wymiana sprzęgła no i przed zimą wypadałoby zregenerować rozrusznik.
@snwptest: miałem volvo 1.9TD 90km, przez 6lat jedynym problemem było paliwo zamarzające w przewodach w zimie i raz świeca żarowa którą urwałem przy wymianie.
w rodzinie mamy Tranpostera T4 2.5TD 90km, jedyne co tam się działo to dwumas, ale ten samochód ma ogromny przebieg więc siłą rzeczy kiedyś musiał pójść.
Ford Mondeo moich starszych, 1.8 TDCI 125km, po zakupie była wymieniona uszczelka kolektora wydechowego później nie słyszałem o problemach.
Ford Focus
@snwptest:

Hyundai I30 1.6 CRDI 115 KM: 300kkm bez dotykania silnika. Po tym przebiegu sprzęgło do wymiany.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 140 KM: 280kkm silnik i DPF niedotykany, koło 200 kkm sprzęgło padło, dwumasa wymieniona profilaktycznie przy okazji

Co ważne, oba auta użytkowane od nowości. Przebieg pewny, serwisowane na bieżąco.
@snwptest: 307sw 1.6HDI 9HX: EGR - raz wymieniony szybko padł, aktualnie zaślepiony, podkładki pod wtryskiwaczami - trochę zaczęło się przelewać ale to była jakaś groszowa sprawa, którą mechanik ogarnął przy wymianie oleju, sprzęgło - tutaj bardziej z mojej winy je spaliłem, ale z wymianą jakieś 800zł. Jak na razie tyle przez 60kkm, jazda głównie w trasie.

207 1.6 HDI 9HV FAP: EGR, odma, czujnik ciśnienia turbo, strzelił pasek osprzętu i przy
@snwptest: Laguna 3 GT 2.0DCI. 136tyś przebiegu.
Należe do ludzi którzy dbaja o samochód,wiadomo-jak dbasz tak masz. 2 usterki do wady fabryczne na które były przeprowadzane akcje serwisowe,niestety moj samochod w Austri nie załapał się na ta akcje ;/ : 1.Pompa ABS która potrafi mieć awarie i podczas hamowania przy załączającym sie abs/esp leci usterka układu hamulcowego,kupiłem nową i wszystko gra,generalnie jechać można było ale cóż. 2.Łożyska skrzyni biegów 5-6 bieg,wyły
@MlodyWilczek: @konradus: @Philosohero: @blueray: @Vinczi: @Arxas: @Christoph777: @styroslaw: @Sm3rf1k: @fotograf_warszawiak: @Krolik_doswiadczalny: @AndrzejBreivik: @Pangia:

Łał, dzięki serdeczne za duży i owocny odzew.
Jestem w rozterce po awarii wtrysku na pierwszym cylindrze w seacie ibiza 2011 1.6 tdi kombi 90KM. 350km przejechał na kołach a pozostałe 350 km na lawecie. Teraz mam powrót do domu 684 km i wielki znam zapytania