Wpis z mikrobloga

Mirki, zwracam się do właścicieli i kierowców DIESLI. Czy możecie napisać jakie poważniejsze awarie mieliście na przestrzeni lat użytkowania swojego klekota? Absolutnie bez żadnego hejtu, bez żadnego drugiego dna, po prostu zbieram fakty - jestem w trudnej sytuacji i trochę rozczarowany i zażenowany swoim 1.6TDI (ibiza 2011)

Chodzi mi szczególnie o sprzęgło i dwumas oraz turbinę (bo wtryski ostatnio poznałem na własnej skórze niestety).
Czy możecie napisać jaki rocznik, model i silnik (tdi, crdi, hdi, psa, cdti, d4d) oraz czy była to awaria która unieruchomiła samochód? Czy udało się usunąć i jakim kosztem?

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
snwptest - Mirki, zwracam się do właścicieli i kierowców DIESLI. Czy możecie napisać ...

źródło: comment_kfhUYciWTL4GzgsOKNvbbs22RhCABh20.jpg

Pobierz
  • 66
  • Odpowiedz
@snwptest: zawór EGR, nie unieruchomił auta ale wpadło w tryb awaryjny. pompowtryski raz padły ale samochód miał duży przebieg, padł mi też wysprzęglik ale to nie element silnika w sumie.
  • Odpowiedz
@snwptest:
2.0 HDI:
a) padł EGR; poza miauczeniem komputera nic się nie działo; wymieniłem go sobie (czyszczenie nic nie dało) i hula do dziś
b) podczas wymiany zestawu sprzęgła została wisząca wtyczka przy czujniku ciśnienia różnicowego - diagnozę utrudniało to, że większość czasu auto jechało normalnie, ale czasem odpalał się tryb awaryjny i ledwo dało się to rozhuśtać do 150, co i tak zajmowało wieczność; po wpięciu wtyczki problem zniknął
c)
  • Odpowiedz
@snwptest: masz typowy syndrom obrażenia na całą motoryzację ze względu na anegdotyczny przypał ze swoją Ibizą. 1.6 TDI to porządny silnik. Kto wie, może ktoś Cię oszukał? Może Twój mechanik to idiota?

Dobrze zadbany diesel z dwumasą, common rail i turbiną będzie mniej awaryjny niż zaniedbywany od nowości wolnossak 1.8 Hondy. Nie ma reguły - są konkretne przypadki i statystyka.
  • Odpowiedz
@snwptest: IMHO 308 drugiej generacji z 1.6 HDI spokojnie zmieści 4 osoby i realnie spali 5l/100 w mieście i 4l/100 w trasie, nie ma się co obrażać na diesle, tylko trzeba unikać nowych TDI ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@snwptest: u mnie żadna usterka nie powodowała że auto zostało unieruchomione. 1. W momencie awari pompy ABS dostawałem tylko na desce bład,gasiłem samochód,czekałem 5 min i bład znikał. 2.Łożyska na skrzyni delikatnie wyły,nie musiałem ich wymieniać "na już" ale z racji że dbam o samochód to zrobiłem to odrazu jak usłyszałem wycie. Wiem jedno,następne auto będzie benzyna z turbiną i automat-tego jestem pewien;)
  • Odpowiedz
@snwptest: Golf 6 2010 1.6 TDI 105 KM CAYC:
- 125 000 km - koło dwu-masowe
- 160 000 km - EGR, przycebuliłem i kupiłem tani zamiennik, padł po kilku miesiącach. Oryginał puki co chodzi dobrze.
- 175 000 km - DPF, auto wracało na lawecie
- pompa wody, wymieniona przy zmianie rozrządu
- wysprzęglik
  • Odpowiedz
@snwptest: renault laguna 1.9 dci - legendarny samochód z legendarnym silnikiem, królowa lawet - największy problem z silnikiem to jakiś zawór za 300 zł, który powodował lekkie falowanie obrotów na luzie a tak to nic się nie dzieje
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@snwptest: 1.9 cdti zapchany egr samochód unieruchomiony czyszczenie około 100zl, kilka razy tryb awaryjny z powodu przeładowania turbiny takto raczej bez problemów
  • Odpowiedz
Co kupić? Jak ten sprzedać? (na części? ()


@snwptest: wiesz co,jak bym miał budżet to brałbym z salonu z przedłużona gwarancja:) jeżeli chodzi o sprzedaż,jak nie chcesz już inwestować to sprzedaj normalnie z nizsza cena ale błagam zaznacz że auto posiada usterke ;) nie bądź januszem z komisu.
  • Odpowiedz
@snwptest: Bmw E46 318td aktualnie 390kk - 13 lat w posiadaniu , nigdy nie zawiodla :)

przy 300k - wymiana kola pasowego (sparciala guma, drgania walu przenosilo na karoserie), przy okazji profilaktycznie osprzet silnika wymieniono (pompa/rolki/napinacze/paski) + czyszczenie EGR

Polecam olej zmieniac co roku + filtry / ewentualnie co 10-15kk
  • Odpowiedz
@snwptest: Brat w BMW z silnikiem M47 2.0 na common railu (produkowany do 2005 roku) od przebiegu 200 tys do 380tys. ceny bez robocizny bo praktycznie wszystko robiliśmy sami:
przepustnica gasząca 900zł
zestaw rozrządu 700zł (pewnie robocizna byłaby drugie 700zł)
regeneracja wszystkich wtryskiwaczy common rail (ale możliwe że zalał kilka razy ON przywieziony od "ruskich", bo ten co regenerował mówił że nie widział od lat tak bardzo zniszczonych) 2200zł (robocizna byłaby
  • Odpowiedz
@snwptest: 3.0 TDi ASB w A6 C6 2007 - wymieniona turbina (2000zł), sprawdzone wszystkie wtryski (na szczęście okej - 600zł), wymieniony rozrząd (5400zł) no i olej w skrzyni (tiptronic, 1200zł), to chyba tyle w te 3 lata, od kiedy ją mam xd
  • Odpowiedz
@fotograf_warszawiak: to już jest wciskanie kitu ludziom, którzy się nie znają za bardzo. Tak samo płączą przy wtryskach, że jak zaczynają lać to szykuj 15 tysięcy, a realnie nawet w najgorszej sytuacji przy wymianie z listwą CR wychodzi około 7-8 tysięcy za całość na oryginalnych częściach
  • Odpowiedz
Gulf trójka 1.9tdi 90km od 15 lat w rodzinie kupiony jak miał 150k km teraz ma ponad 400kkm raz robione wtryski bo zaczal więcej palic i kopcic. Regeneracja 4 sztuk wyszla 350 zeta wymiana samodzielnie pod garażem w godzinke. Zawsze wracal o własnych siłach :D
  • Odpowiedz