Wpis z mikrobloga

Po 3 latach od zrobienia kursów jestem w połowie drogi do #programista15k i... pierwszy raz mam poważny kryzys z tym związany. Wypłaczę się wam xD

Wszystko cały czas prze do przodu jak szalone. Część z rozwiązań, których uczyłem się niecały rok temu już teraz jest do kosza, bo przyszło nowe i tak w koło. Nauka szybszej nauki nie pomogła. Za dużo, za szybko. Perspektywa, że to się nie zmieni, a może być nawet gorzej jest przytłaczająca. Ilość technologii, podejść, implementacji, narzędzi jest przytłaczająca. Non-stop, tydzień po tygodniu nauka, aby nie wypaść z obiegu. Pieniądze są fajne, ale coś mnie zaczęło uwierać...

Te ciągłe dyskusje, spotkania, meeting i calle. Sprzeczki o każdy detal implementacji, o wyższości jednego języka/technologii nad drugą, bo moja jest najlepsza, a kto się ze mną nie zgadza jest debilem.

Poza tym to wszechobecne parcie na bycie #programista15k. Większość programistów w około w owczym pędzie prze do przodu poświęcając życie prywatne, aby osiągnąć mityczne 15k. W ogóle wszechobecne parcie żeby zostać programistą. Każdy chce teraz zostać programistą. Przynajmniej połowa mojego otoczenia próbuje się przekwalifikować. Koledzy, koleżanki, dżesiki, brajany, sabastiany, dziadki, ojcowie, matki xD

TAK, TY TEŻ MUSISZ BYĆ PROGRAMISTĄ ! KAŻDY MUSI!!!11

Kurła. To jest już niezdrowe i niestrawne.

Myślę sobie też, jak to będzie za 10, 15, 30 lat. Rynek pracy nie będzie już tak atrakcyjny. Będzie na nim znacznie więcej programistów niż obecnie. Automatyzacja postępuje. Będą braki w innych grupach zawodowych, co spowoduje dalszy wzrost cen różnych produktów i usług. Wynagrodzenie programisty przestanie być aż tak atrakcyjne. Czy development za 30 lat będzie wyglądał, jak obecnie? Wątpię. Czy moje zdrowie pozwoli mi w okolicach 60 lat w dalszym ciągu pracować jako programista? Co jeżeli nie? Czy wytrzymam tyle lat tego pędu? Czy moja specjalizacja jeszcze będzie potrzebna?

Także tego. Rak xD

Jakie są wasze odczucia Mireczki?