Aktywne Wpisy
pastarri +119
W tym tygodniu spłaciłem mój kredyt hipoteczny!
Ciekawostka: prawie 4 lata kredytu na 600 tys zł, łącznie (z ubezpieczeniami na życie i mieszkania) przez ten czas zapłaciłem 680 tys zł. Trochę byłem w szoku, niby wiedziałem jakie są stopu procentowe, widziałem jaką mam ratę, widziałem jak wysoką część tej raty stanowiły odsetki, a nadal jestem zdziwiony, że przez ten stosunkowo krótki czas do kredytu dopłaciłem aż 80 tys. Teraz jak sobie to
Ciekawostka: prawie 4 lata kredytu na 600 tys zł, łącznie (z ubezpieczeniami na życie i mieszkania) przez ten czas zapłaciłem 680 tys zł. Trochę byłem w szoku, niby wiedziałem jakie są stopu procentowe, widziałem jaką mam ratę, widziałem jak wysoką część tej raty stanowiły odsetki, a nadal jestem zdziwiony, że przez ten stosunkowo krótki czas do kredytu dopłaciłem aż 80 tys. Teraz jak sobie to
BarkaMleczna +726
Ręka do góry, kto lubi swoją pracę, ale dobija go fakt, że musi pracować i nie ma wyjścia (✌ ゚ ∀ ゚)☞
#problemypierwszegoswiata #pracbaza #pracait
#problemypierwszegoswiata #pracbaza #pracait
Polskiego Fiata 508 produkowano w latach 1932-1939, na mocy umowy podpisanej z firmą Fiat w 1931 roku. Polscy konstruktorzy stale ulepszali pojazd, mając na uwadze polskie realia. W 1935 roku zaprezentowano trzecią wersję samochodu, która w 1936 roku otrzymała handlową nazwę "Junak". Pod względem wyglądu pojazd był niemal identyczny z włoskim modelem 508 B. Wprowadzono jednak szereg rozwiązań i usprawnień dostosowujących podzespoły mechaniczne i konstrukcję samochodu do katastrofalnego stanu ówczesnych dróg w Polsce.
Przed wybuchem II wojny światowej był to jeden z najtańszych samochodów dostępnych na polskim rynku. Niestety niewielu obywateli mogło pozwolić sobie na jego zakup. Gdy w 1936 roku średnie zarobki nie przekraczały 200 złotych, cenę Polskiego Fiata 508 III "Junak" ustalono na 5400 złotych.
Vmax: 100 km/h
Silnik: czterosów, 1.0 l, 24 KM
Opis pochodzi z informatora muzeum Inżynierii Miejskiej w Czyżynach w Krakowie, które gorąco polecam.
#rzetelnafura #samochody #motoryzacja #fiat
Co daje 27 średnich pensji, by kupić samochód. Zatem "na dzisiejsze", biorąc pod uwagę średnią krajową na poziomie 5057,82 zł, dawałoby 136 561,14 zł - nie tak znowu strasznie.
Polskiego smaczku dodaje historia, gdzie na pottzeby pogotowia zakontrakyowane było kilkadziesiąt sztuk samochodu CWS T1. Samochody były już wyprodukowane, została nawet urządzona próba terenowa pomiedzy CWS a Fiatem. Żaden z Fiatów nie dojechał do mety, więc na nowe sanitarki zakonttaktowano Fiata,
@Papinian: Za najtańszy samochód na rynku? Dość strasznie.
Kolega jest w trakcie odbudowy, nie wiem ile dokładnie go to kosztuje ale wiem że sporo.
https://www.facebook.com/Polski-Fiat-508-189916851154987/
Nie dość że umowa na 10 lat blokowała możliwość produkowania w zakładach PZInż jakiegokolwiek innego samochodu osobowego niż Polski Fiat 508 przez co wymusiła przedwczesne zakończenie produkcji CWSa T1 (oraz zablokowanie możliwości wdrożenia do produkcji nowych modeli typu Lux-Sport) to jeszcze sama konstrukcja Fiata 508 była przestarzała już w momencie wdrożenia do produkcji - drewniany szkielet i słaby dolnozaworowy silnik w momencie w którym motoryzacja przerzucała się już
@DulGukat: CWS to największy przegrany II RP IMO, późniejszy Wars czy inny Popularny to pikuś