Wpis z mikrobloga

@Matis121: zapalił się błąd DPF, możliwe, że odpaliła się procedura dopalania. Radzę dobrze przepalić auto na trasie pod koniec obrotomierza i utrzymywać ponad 3000obr/min przez przynajmniej kilka minut na trasie. Jak jeździsz jak typowy kierowca diesla do 2000-2500obr/min i zmiana biegu to sam sobie jesteś winien źle eksploatując samochód bo to mu szkodzi. Auto szczególnie z DPF musi być raz na jakiś czas porządnie przegonione, inaczej DPF wygeneruje spore koszty naprawy.
pierwsze slysze zeby wypalic dpfa trza miec powyzej 3000 obrotow na blacie , serio

@Irekpodeszwa: ogólnie musi być temperatura we wydechu. Normalnie robi to komputer zalewając cylindry za dużą ilością paliwa i podwyższając sztucznie temperaturę na wydechu, co na dłuższą metę jak użytkownik mu nie pomoże i dalej będzie mulił auto to zaleje ropą silnik i dostanie ona się do oleju silnikowego. Najlepszą metodą jest nazwyczajniejsze regularne przeganianie takiego auta. Ja
Zatkanie DPF powodują krótkie trasy. Nic Ci nie da jak będziesz piłował go do 4000 obrotów, jak będziesz jeździł tylko do sklepu

@Matrus17: a co ja w swoich wypowiedziach w tym wątku napisałem?

Mi Skodą wystarczyło przejechanie ok 15 km z ok 2500 obrotów zeby zgasła kontrolka

to że kontrolka zgasła nie znaczy, że wydech się dobrze przeczyścił. Równie dobrze jemu przy tak niskich obrotach to nie pomóc. Na trasie 3000rpm