Wpis z mikrobloga

@kanarex: no to ci trzeba całe zaciski a nie jarzma. jarzmo to ta mała częśc zacisku.
Tak czy inaczej używka powinna kosztować nie więcej niż 100-150zł a działać tak samo dobrze jak nówka za 1800 xD tylko sprawdzić czy tłoczki nie są zapieczone.

Może i w Twoich wystarczy wyczyścić tłoczki i wymienić uszczelnienia?
@kanarex: weź zmień mechanika. Sprawdzałem ceny w aso 623.87€. No chyba nie masz zamiaru wydawać tylu pieniędzy na zaciski do 10 letniego auta. @hpiotrekh i @strusmig mają racje. Wystarczy dać zaciski do firmy specjalizującej się w regeneracji zacisków. Wymienią Ci uszczelki, gumki tłoczek mówią że oryginał jest najlepszy, więc tutaj koszta Ci odpadają. Ładnie oczyszczą i pomalują proszkowo pod kolor jaki tylko będziesz chciał. Hondy mają już to do siebie tak
@b0Ls: @MercedesBenizPolska: @strusmig:
Panowie dziękuję za porady ale to już mam zrobione. Może teraz geneza.
Przebieg i grubość tarcz wskazywał na wymianę, pojawiło się piszczenie które znikało po przechamowaniu.
Kupiłem tarcze i klocki, wymiana i dalej piszczy, koło staje po zakręceniu.
Mechanik mówi Regeneracja zacisków 240pln+zesta naprawczy 140pln + przewód hamulcowy 110, razem 490.
To zostało zrobione.
Teraz koła lekko się kręcą, ale popiskuje sporadycznie tylne prawe, tzn. słyszę
@kanarex: Przede wszystkim Tourer ma inny hamulec z tylu niz sedan. Tam jest tarczobęben i reczny w bebnie, nie jak w sedanie na tarczy, ze zintegrowanym recznym w zacisku.
Musisz szukac od tourera, 2.0 czy 2.4 i 2.2 maja takie same hamulce z tylu - bez problemu znajdziesz uzywke w racjonalnej cenie.