Wpis z mikrobloga

Większość te pieniądze po prostu przeżera w portugalskiej Biedrze i niemieckim Lidlu, które tę kasę wyprowadzają z kraju. Kto pracuje w tych sklepach? Głównie Ukraińcy (tak oni też dużą cześć złotówek wyprowadzają z rynku)


@Ekspert_z_NASA: po co piszesz bzdury? biedra/lidl sprzedają większość polskich produktów wyprodukowanych w naszym kraju, a pracownicy to głównie Polacy, a zatrudnieni imigranci jakiś odsetek w skali całej sieci.
  • Odpowiedz
@Davidozz: @PanFizyk: Jak człowiek czasem wyjdzie ze swojej ,,bańki towarzyskiej'' i zorientuje się w sytuacji, to widzi, że pod 500+ to ludzie w tym kraju sobie życie układają. #!$%@? pod #!$%@? 500zł miesięcznie... Umysłowa Polska B i C to tylko ręce zaciera. #!$%@? o wzroście dzietności, jako nadrzędnej idei tego programu było tylko jakimś pustym uzasadnieniem, żeby nie mówić wprost, że to zapychanie mordy proletariatowi i kupowanie głosów.
  • Odpowiedz
  • 1
PKP Intercity przeżywa aktualnie okres największej inwestycji w historii, rozłożonej na wiele lat. Wymiana/modernizacja taboru, zwiększanie prędkości, remont infrastruktury.

Całość ma kosztować 7 miliardów PLN.

Te 7 miliardow to troche tez psu w dupe
  • Odpowiedz
  • 0
@Ekspert_z_NASA mysle, ze majac na uwadze 15 ogolnopolskich zwiazkow zawodowych i dziesiatki zwiazkow regionalnych, jak sie dowiedza ile jest do wydania, podniosa larum ze chca z tego tortu cos dla siebie
  • Odpowiedz
@Ekspert_z_NASA: Oczywiście. Te 40 mld złotych rocznie można było spalić, utopić, wystrzelić w kosmos i każda z tych opcji byłaby sensowniejsza dla gospodarki niż rozdanie tego. Gospodarka to nie perpetuum mobile, że raz wprawione w ruch będzie stale wytwarzało dobrobyt. Trzeba gospodarkę cały czas napędzać pracą. Załączone zdjęcie przedstawia gospodarkę napędzaną świadczeniami społecznymi w wyobrażeniu pisowców i inszych keynesistów.

@kajelu: Po inwestycjach na kolei przynajmniej zostanie infrastruktura na
P.....k - @EkspertzNASA: Oczywiście. Te 40 mld złotych rocznie można było spalić, uto...

źródło: comment_2448i99NSvzldSLVlIUzo1GQVjHMpJi9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@kajelu: A no... Tutaj już w chodzimy w inny temat. Oczywiście, że przy każdej inwestycji walizy kasy idą pod stołem, bo każda #!$%@? na stołku musi się obłowić. Ale samo inwestowanie w kolej jest konieczne.
  • Odpowiedz
@Karatte: 2026 to data zakończenia całej trasy.

w PL nie zostanie wybudowana żadna nowa linia


Tu się mylisz, odcinek Ełk-Trakiszki będzie w 80% całkowicie nową trasą. Obecnie są tam tylko tory dla pociągów towarowych, a ich położenie nie pozwala na osiągnięcie wymaganej prędkości, więc całość będą robić od nowa.
Pozostałe 20% to w praktyce tylko "powrót" do miejscowości gdzie są stacje, żeby nie robić nowych.
  • Odpowiedz
@MechanicznyTurek: znam koncepcje tej linii, zapoznałem się z wariantami ze studium wykonalności i dalej uważam że mam racje mówiac że do 2026 roku ta linia nie powstanie.
Czy faktycznie 80% będzie w nowym śladzie? Niekoniecznie, preferowany wariant zakłada wybudowanie tylko obwodnicy Olecka.
Miało być 230-250 km/h, a będzie prawdopodobnie 160 i nie wiadomo czy w ogóle z dwoma torami.
Później? Być może. Ale na pewno nie do tego roku.
  • Odpowiedz
@Karatte: W dalszym ciągu jeśli chodzi o ruch pasażerski będzie to "nowa" trasa, bo do Suwałk pociągiem nie da się dojechać inaczej niż przez Czarną Białostocką, z Ełku nie da rady (jechałem raz i musiałem nadkładać drogi jadąc najpierw do Białegostoku).

Poza tym już opuszczając temat Rail Baltica, przy okazji budowy przymierzają się do reaktywacji przedwojennych linii na tych terenach, mam nadzieję że im wyjdzie.
  • Odpowiedz