Aktywne Wpisy
Van-der-Ledre +60
...................................................
169 cm, wzrostu
65 kg wagi
Przyrodzenie 15 cm
Psychika, która nie istnieje
Traumy
Nadgarstek 16cm
Wzrok -2.5
Brak emocji
Osobowość INTJ T
Prawie cała polska rodzina w piachu (matka rak, ojciec wypadek samochodowy, brat samobójstwo, babcia samobójstwo, dziadek zawał, kuzynka morderstwo, ciocia rak) (okres dekady)
Genetyczna, nieuleczalna choroba serca
Drodnokościstość
Samotność
Nigdy przyjaciół, nigdy za rękę, nigdy nic
Słaba odporność
Audi sedan 2001 rocznik
Komputer 2018 rok, windows 7
Mieszkanie
169 cm, wzrostu
65 kg wagi
Przyrodzenie 15 cm
Psychika, która nie istnieje
Traumy
Nadgarstek 16cm
Wzrok -2.5
Brak emocji
Osobowość INTJ T
Prawie cała polska rodzina w piachu (matka rak, ojciec wypadek samochodowy, brat samobójstwo, babcia samobójstwo, dziadek zawał, kuzynka morderstwo, ciocia rak) (okres dekady)
Genetyczna, nieuleczalna choroba serca
Drodnokościstość
Samotność
Nigdy przyjaciół, nigdy za rękę, nigdy nic
Słaba odporność
Audi sedan 2001 rocznik
Komputer 2018 rok, windows 7
Mieszkanie
stuparevic +748
I wrzucali swoje silniki, albo szukali ludzi do swojego projektu gry MMoRpg.
Jeszcze była ta druga strona http://www.gmclan.org/
I to chyba był jedyny taki bardziej znany silnik używany przez początkujących.
I możecie mówić co chcecie, ale ci wszyscy co 6-10 lat temu zaczynali obecnie pracują w branży. Tworzą większe produkcje, mniejsze. Kilku przy wiedźminie pracuje, kilku w Ameryce siedzi. Inni poszli w mobilki... ale wracając do tematu :D
Ciężko tworzyć gry nie umiejąc programować. Dlatego na początek polecam odpuścić Unity. Serio. Nauczycie się chociaż podstawowej Javy. Albo C++. Ogarnijcie chociaż zasady Obiektowego Programowania. Już tam mniejsza na początku wzorce projektowe, bo wam to nie będzie potrzebne jak zaczynacie, ale nauczycie się chociaż pętel, klas, metod, zmiennych, switchów i ogólnie podstaw podstaw. Stwórzcie chociaż tego Snake, czy Kółko i Krzyżyk zanim odpalicie Unity.
Unity na początku da wam plaskacza. Bo jednak interfejs jest ogromny. To trochę jak odpalenie na początku Photoshopa ;)
Ale z pomocą przychodzą tutoriale na YT.
Polecam https://www.youtube.com/user/Brackeys/videos
Jak nie wiesz od czego zacząć to polecam 2D: https://www.youtube.com/watch?v=UbPiCgCkHTE
A potem coś trudniejszego: https://www.youtube.com/watch?v=d3HEFiDFApI
W sumie to i to 2D, ale w drugim jest to samo, ale w 3D.
Pewnie dzisiaj są lepsze tutoriale, ale tak dawno nie oglądałem żadnych filmików dotyczących Unity, że nie wiem co tam za nowi ludzie na YT siedzą.
Jeżeli umiesz programować i czytać dokumentację, znasz interfejs Unity to czas zabrać się za dokumentację Unity.
https://docs.unity3d.com/Manual/index.html
Polecam chociaż przejrzeć i zobaczyć co właściwie jesteście w stanie zrobić z silnikiem Unity :)
Czegoś nie wiesz? Google it!
A jak nie ma w google (co jest mało prawdopodobne) to zadajesz pytanie na: http://answers.unity3d.com/
Chyba nie muszę mówić, że nie ma sensu zabierać się za gamedev bez znajomości języka angielskiego? ;)
Dobra. Umiesz coś tam programować. Postać się porusza, skacze, kolizja z obiektami i fizyka jest...
Czas na grafikę.
Darmowe assety od świetnego kolesia do dowolnego użytku:
http://kenney.nl/assets
Jak to za mało to polecam asset store:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/
A jak to jeszcze za mało to:
http://opengameart.org/
Chyba, że sam postanowisz sobie wszystko rysować :) Co jest... świetnym pomysłem. Bardzo czasochłonnym. Ale jednak na dłuższą metę bardziej opłacalne :D
Grafika jest... skąd brać inspiracje do tworzenia gier?
https://de.pinterest.com/
http://www.deviantart.com/browse/all/
https://forums.tigsource.com/
https://twitter.com/search?q=%23gamedev&src=typd
http://www.screenshotsaturday.com/
No spoko. Inspiracja jest, grafika jest, programować umiesz.
Ale jeszcze Muzyka!
To linki:
https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/3b2hym/16_great_websites_featuring_free_game_sounds_for/
https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/2ynqyo/10gb_of_highquality_game_audio_free_download/
Zawsze możesz spróbować sam nagrywać muzykę. Mikrofon w dłoń, Reaper, czy Fruity Loops i jedziesz :)
Jakaś tam podstawa jest. Ale zabrakło najważniejszego. I najtrudniejszego. Coś nad czym się głowią wszystkie firmy tworzące gry. Rzecz bez której sama nazwa "gra" nie miałaby znaczenia.
GAME DESIGN.
I na ten temat napisano naprawdę duże ilości tekstu. Gdybyście wy zobaczyli jak grube dokumentacje odnośnie historii, mechaniki, działania krok po kroku i wpływu na gracza posiadają firmy tworzące gry :D
Szczególnie te duże tytuły AAA.
I nie bez powodu czasem schodzi nad produkcją gry kilka lat ;)
A więc zaczynamy od YouTube:
https://www.youtube.com/user/McBacon1337/
https://www.youtube.com/user/ExtraCreditz
https://www.youtube.com/watch?v=c_0sjTBzCW0
https://www.youtube.com/watch?v=daW7-rhgSwg
I to by było tyle ciekawych treści... bo reszta jest w książkach.
http://www.gamedesigning.org/game-design-books/
I to jest naprawdę ciekawe. Bo większość myśląc "gry" myśli o produkcjach na telefony i komputery.
A dobry gamedesign leży w naszej naturze. W czasach starożytnych. Gra w szachy, warcaby, gra w kości.
Nawet chińczyk. To są gry z doskonałym designem. Łatwe zasady. I od groma radości z gry. Możliwość gry wieloosobowej. Polecam zobaczyć zasady gier w karty, Tryktraka zobaczyć na przykład. Zagrać w kilka gier planszowych. Monopoly, czy innego rodzaju produkcje planszowe.
Do poczytania każdego dnia:
http://www.gamasutra.com/
Inne rzeczy:
http://gameprogrammingpatterns.com/
http://www.gamesmakingnoob.com/
Szkoda, że tagi nie działają, bo już robiłem kiedyś podobne listy z linkami :)
http://www.wykop.pl/wpis/19022997/zbior-ciekawych-linkow-i-kanalow-dotyczacych-gamed/
Google tylko to znalazło... no nic. Może kiedyś znów wrzucę taką kompilację :D
Poza tym polecam siedzieć w społeczności twórców gier i mieć kontakt. To naprawdę się przydaje ;)
#gamedev #naukaprogramowania #gry #gamedesign
EDIT: A łyknięcie podstaw paru języków dla chcącego to w dzisiejszych czasach tydzień. Sam przygotowuję bratanka do szkoły średniej (chce iść na programistę, ale nigdy nie programował). Pokazanie mu czym jest programowanie i sprawienie,
Do tej pory wchodzę chociaż raz na parę tygodni, choć społeczność już mocno wygasła.