Wpis z mikrobloga

Dostałem prośbę, żeby przygotować zadanie rekrutacyjne dla kandydatów na stanowiska analityka.

W sumie zadanie już przygotowane -- surowe dane, specyfikacja instalacji i kilka metryk, które trzeba z nich wyciągnąć w korelacji do wymogów technicznych instalacji -- mniej sprawdza znajomość Excela, bardziej umiejętność logicznego myślenia, opracowania podejścia oraz sprawdza, czy kandydat jak ma niejasne polecenie dopyta, o co dokładnie chodzi -- celowo jedno z poleceń jest napisane tak, że ciężko zrozumieć, co właściwie trzeba zrobić.

Zastanawiam się jeszcze, czy nie rozpuchnać pliku z danymi do 1,5 miliona wierszy i nie zapisać jako .csv -- i zobaczyć jak sobie z tym kandydaci poradzą -- czy podzielą na 2 pliki, użyją PQ czy może zapytają o jakieś inne narzędzie do analizy niż Excel.
Co o takim utrudnieniu myślicie?

#excel #analizadanych
  • 22
@Polinik: Nie znam się, ale myślę, że niepotrzebne "utrudnienie" sprawdza tylko jedną techniczną cechę którą mogą się dowiedzieć (jak nie wiedzą) szybko i zawsze będą już wiedzieć.

Sprawdzanie logiki jak najbardziej
O to czy ktoś dopyta, zajebiste w swojej wredności ;) (problem wielu ludzi, jest to, że nie pytają tylko milczą i ni chu chu, wolą nie zrobić niż zapytać
@dedronek:
Nie mamy Calca. ¯\_(ツ)_/¯
Podzielenie chyba od razu zasugeruje konieczność wczytania ich do jakiegoś modelu danych.
A jeden duży plik ponad limit wierszy -- może zrobić error "ale jak to???"? :D
@LowcaG:

O to czy ktoś dopyta, zajebiste w swojej wredności ;) (problem wielu ludzi, jest to, że nie pytają tylko milczą i ni chu chu, wolą nie zrobić niż zapytać

O to to -- od analityka oczekujemy, że naprawdę zrozumie zadanie, zanim weźmie się za robotę i poświęci parę godzin. Bo jak sobie coś na pałę założy -- to może jednak źle założyć i tylko zmarnuje czas.

Nie znam się, ale
PQ