Wpis z mikrobloga

BioWare: ‘We needed Dragon Age: Inquisition to fail in order for people to realize that this isn’t the right way to make games.’
Rok 2014: Dragon Age: Inquisition ogłoszone grą roku na Game Awards, zbiera pozytywne recenzje

Według was porażka DA: I mogłaby mieć pozytywny wpływ na Andromede i Anthem?

#anthem #masseffect #dragonage #bioware #gamedev #gry #pcmasterrace #ps4 #xboxone
janushek - BioWare: ‘We needed Dragon Age: Inquisition to fail in order for people to...

źródło: comment_Tm0yLkKYhJM94KJReREhbqJJyKt6kUsn.jpg

Pobierz
  • 15
Według was porażka DA: I mogłaby mieć pozytywny wpływ na Andromede i Anthem?


@janushek: Nic by to nie zmieniło. Poza tym gier umieszczonych "mniej więcej" w klimacie typowego średniowiecznego fantasy mimo że ich jest dużo to nadal mają pozytywny odbiór wśród starszych graczy niż odgrzewany mass efect czy anthem.

Przykład gier FPS online bo prócz APEX nie znajdziesz gry która nie była w realiach II wojny/współczesności z najwyższymi wynikami sprzedaży/ludzi online.
@sad_pepe: Gdzies czytalem statsy, ze gracze preferuja realia fantasy/sredniowiecza, najniżej plasują sie futurystyczne wizje scifi. Ile przecież było ujadania by COD w końcu porzucił klimaty scifi. Z samym DAI to jest jeszce kwestia taka, że wyszedł w 2014 a więc roku bardzo ubogim growo, gdyby wyszedl rok później musiałby już się mierzyć z wiedźminem 3 i bloodbourne
Ile przecież było ujadania by COD w końcu porzucił klimaty scifi


@Eugeniusz_Zua: i co z tego wyszło? Kolejna słaba gra ale podczas WW2 XD
Rozumiem zmęczenie materiałem ale gdyby COD: IW był grą dobrą to komuś by się stała krzywda? Wątpię, bo nikt chyba nie narzekał na MW i odejście od drugiej wojny... ale MW był i dalej jest dobrym tytułem ¯\_(ツ)_/¯

Te gry zwyczajnie straciły na jakości po BO2 i
@albertbranka: Oczywiście, że wyjątkowo dobra gra nawet gdy bedzie osadzona w malo popularnych realiach to zarobi na siebie i mocno sie wybije. Przy cyzm pisałem o ogólnych trendach co preferuja gracze, cod we wspolecznosci >>>>> cod w przyszlosci
@janushek: nie chodzi o sama jakosc tych gier tylko proste pytanie, zapytaj graczy w jakich realiach preferują by rozgrywał się nowy cod większość wybierze ww2 albo współczesność zamiast strzelania laserkami w kosmosie
@janushek: nic sie nie zmieni teraz po porazce anthem, kazda branza kreatywna cierpi przez korporacjonizm ktory z zimna krwia morduje swoje dzieci
EA nie porzuci frostbite na rzecz licecjonowania jakiegos innego silnika ktory juz poraz 3 zawiodl
@janushek:
Imho nie miałaby wpływu na Andromedę, czy Anthem.

Dragon Age 2 zbierał dobre recenzje, chociaż ogólna opinia stwierdzała, że gra jest zbyt kameralna w stosunku do Origins. Pod pewnymi względami była jak taki krok wstecz. Wywołało to presję na BioWare, które za cel wyznaczyło sobie stworzyć największą grę w swoim dorobku.

Myślę, że ogólnym problemem są trendy. Co stało za popularnością Skyrima, czy GTA? Wielki, otwarty świat! No to zaczęto
@janushek: robiąc grę wybierasz silnik, a podstawowym kryterium jest jego użyteczność. Frostbite projektowano do FPS-ow. BioWare musiało samo tworzyć narzędzia by móc stworzyć grę, zamiast skorzystać z silnika, który ospowiednie narzędzia już ma.

TPP i kamera taktyczna? Trzeba napisać funkcje od zera, bo Frostbite ma tylko FPP. Możliwość zapisu gry w dowolnym momencie? Też programiści musieli rzeźbić od zera. Podobnie jak całe nieistniejące moduły np. interaktywne dialogi, ekran ekwipunku i możliwość
@Silvaren: Co do Andromedy nie miałem jakichś większych zastrzeżeń co do warstwy technicznej, gameplayowi brakowało trochę balansu i głębszego przemyślenia (już nie pamiętam dokładnie co i jak ale na przykład była tylko garstka użytecznych ulepszeń, reszta to śmieci) ale dało się przeżyć, najgorsze było to że gra nie miała tego co sprawiało że kilka razy przeszedłem całą trylogię: interesujących towarzyszy
@Dave987654321: Mi się Andromeda podobała. Nie wszystko trzymało poziom, ale jednak przeszedłem tę grę trzykrotnie w 2017 r., spędzając w sumie 285h, z czego w multi bardzo niewiele. I wciąż chętnie bym w nią pograł i na pewno jeszcze wrócę. Inkwizycję przeszedłem raz, ale też planuję prędzej czy później odświeżyć serię. Pewnie jestem dziwny, bo z DA to najbardziej podobała mi się dwójka xD
@LegionPL: A w jednym wywiadzie Aryyn Flynn twierdził, że nie narzucono im silnika i sami wybrali Frostbite do Andromedy. Przy Inkwizycji developerzy na pewno nie mieli wyboru. Zresztą, polecam "Krew, pot i piksele" Jasona Schreiera, on tam opisał proces produkcji DA:I. Podobnie jak w jednym artykule na Kotaku przedstawił prace nad Andromedą a ostatnio rewelacje na temat Anthem.