Wpis z mikrobloga

Witajcie
Mam problem z eksportem modelu z blendera do unity, w blenderze mam nałożoną teksturę na modelu i poprawnie wymodelowany helikopter jednak gdy eksportuję go do unity model się rozjeżdża i nie widać tekstury. Siedzę nad tym już sporo i nie wiem co jest źle. Dodam że jestem początkujący w modelowaniu. Czytałem coś o wyświetlaniu normalsów ale nie wiem czym to jest.
#blender
  • 29
No jest to konieczne, jeśli tekstura nie jest proceduralna (tzn. jest bitmapą) to soft 3d musi wiedzieć jak ją nałożyć na ten obiekt, które elementy tekstury mają być w których miejscach na modelu.
@bercik_symulat: Możesz na łatwizne pójść i tak jak na tym screenie po prawo w ustawieniach tekstury rozwiń zakładkę Mapping i ustaw Coordinates na Generated, Projection na Sphere i poniżej w size możesz skalą tekstury sie bawić. Będzie kijowo ale znacznie lepiej niż teraz (:
W międzyczasie, to że wyświetla się nieprawidłowo to dlatego że masz normalne odwrócone. W Blenderze w trybie edycji zaznacz te elementy które się źle w Unity wyświetlają i daj Mesh/Normals/Recalculate Outside.
Ok, wygląda na to, że musisz mieć UV w Unity. Mogę pomóc to maksymalnie ułatwić nie tłumacząc Ci nic o mapowaniu UV i zrobić proceduralną teksturę kamuflażu (nie będzie dokładnie taka jakiej chcesz użyć, ale podobna). W każdym razie jeśli chcesz się uczyć grafiki 3d to UV, malowanie tekstur itd Cię nie ominie.