Wpis z mikrobloga

Potrzebna pomoc przy kupnie auta, a mianowicie 2 kwestie:

1. Jakie? - budżet na auto do 22-23k, raczej manual, bo automat to trochę ryzyko kosztownej awarii, rocznie robię jakieś 18-20k kilometrów, głównie trasa, odcinki po 35 kilometrów, zawsze miałem Pb+Lpg, ale w tych nowszych modelach ciężko znaleźć dobry silnik pod LPG, nie mówiąc już o takim, który już ma to lpg zamontowane, więc pomyślałem o dieslu, a dokładniej 3 modele - Mondeo MKIV 2.0 tdci 140km, Laguna III 2.0 dci 150KM i C5 III 2.0 hdi 136/140KM. Najbardziej podchodzi mi Mondeo, najlepiej cenowo (i o dziwo opinie też ma chyba najlepsze z tej trójki) wypada laguna iii, ale po zdjęciach ten środek wygląda trochę tandetnie (mam rację?), c5 też podobno dobre auto, ale elektronika ponoć najbardziej zawodna z tej trójki i cenowo też trzeba wyłożyć najwięcej. A może w ogóle diesel nie ma sensu?

2. Jak kupić? - możecie się śmiać, ale dotychczas kupowałem auta w przedziale 2-8 tysięcy złotych i zakup mieścił się w 2-3h max - znajdowałem ogłoszenie, dzwoniłem i się wypytywałem, szybkie oględziny, bo wiadomo, że do starego auta i tak będzie trzeba dokładać, zakup zazwyczaj pierwszego oglądanego egzemplarza i jakoś bezstresowo to przebiegało, potem też nie spotykały mnie jakieś poważne awarie, niemniej przy aucie 20+k to już chyba lepiej się jakoś przygotować lepiej czy nie? Muszę kupić ten miernik grubości lakieru? Sprawdzać po vinie na stronach typu autodna czy innych? Jak wy kupujecie auta za te pieniądze? Na samochodach trochę się znam, mechanikiem nie jestem, ale czy w ogóle da się ocenić czy za 3 miesiące padną wtryski, turbo, dpf czy egr czy jest to w większości (podobnie jak przy autach za 2-8k) kwestia szczęścia i nie ma sensu na oględziny tracić dużo czasu i pieniędzy?

#motoryzacja #jakieauto #ford #renault #citroen #samochody
  • 38
@lunar4 a nie lepiej Lagunę III z 2.0T i je zagazować ? ()
Wiesz zależy od kogo bo jak znajdziesz od soboty prywatnej imho najlepiej obejrzeć samemu i jak zdecydujesz okej chce to podjechać wspólnie do ASO żeby oni prześwietlili autko albo zabrać znajomego mechanika który zna te autka i wie gdzie szukać i czego szukać..
@lunar4: nie wiem jak mondeo, ale laguna i c5 mają benzyniaki pod gaz raczej. 2.0t z Laguny to mistrzostwo. Wnętrze według mnie jest naprawdę fajne, nie jest to poziom klasy premium, ale chyba żadne z tej trójki takie nie jest. Silniki 2.0 Dci są także bardzo chwalone, byle lać dobry olej i ogólnie nie olewać obsługi. 2.0 HDI citroena też zbiera dobre opinie, wygląda spoko, wnętrze dla mnie na poziomie Laguny
@lunar4: Samochód za 22-23k a chciałbyś ładny środek? Jak chcesz przyjemny środek to Alfa 159 - mam do sprzedania. Historia bogata ale mam od ok. 4 lat i w autoamcie - robiona generalka automatu rok temu. Kolizje udokumentowane zdjęciami i papierami, plus to jak wyglądał jak kupowałem. Diesel JTDm 1,9 ale to pod warunkiem że od czasu do czasu robisz więcej niż 6km za jednym razem - żeby wtrysków nie zawalić.
@Mr_Panda: Wiem, laguna III z 2.0T to by była super opcja, niestety na sam zakup 23k to większości przypadków za mała kwota, a gdzie jeszcze montaż LPG, musiałbym zwiększyć budżet o dobre 3k a to raczej będzie niemożliwe...

@Matixrx: Z tego co wyczytałem to zwykłe 2.0 140KM to konstrukcja Nissana, nie ma nic wspólnego z 2.0 z laguny II i niestety nie ma zbyt pochlebnych opinii, Citroen z 2.0 jak
@Codziennie_cos_nowego: Pisząc o środku w lagunie mam na myśli to, że wygląda tak trochę archaicznie, fotele takie jak żywcem wyjęte z laguny II, w porównaniu z mondeo czy c5 widać różnicę, ale może to tylko na zdjęciach lub mam pecha i trafiam w ogłoszeniach na same biedne wersje laguny - muszę zobaczyć w rzeczywistości.

O Alfie 159 w sumie myślałem, ale nie wiem czemu połowa ogłoszeń jak nie więcej ma wnętrze
@lunar4: co do zakupu, to jak nabędziesz miernik lakieru to na internetach są dostępne fajne obrazki gdzie mierzyć. Warto też się dowiedzieć które części są plastikowe żeby nie było przypału xD
Dobrze jest też poprosić o dane i sprawdzić pojazd na https://historiapojazdu.gov.pl/ lub na zagranicznych jak auto świeżo sprowadzone. Przegląd na jakiejś stacji diagnostycznej czy w ASO też warto zrobić chociaż wiadomo, że to nigdy nie da 100% pewności.
Podczas oględzin
@zlotuwa: Myślałem swego czasu o tym aucie, po lifcie podobno ten silnik jest poprawiony i nie pije litrów oleju, teraz w sumie się zastanawiam, czy na moje potrzebne 1.8 wolnossące nie będzie trochę za słabe, niemniej dzięki za przypomnienie o tym modelu

@SpalonyHeretyk: Kupować będę na 100% od osoby prywatnej, komisy/handlarzy/auta świeżo sprowadzone omijam. Wiem, że ostatnio na skutek nawału filmików na yt w Polsce zrodziło się przekonanie, że warto
@lunar4: Z miernikiem chodziło mi właśnie o takie newralgiczne miejsca, lub czy nie jest nawalone szpachli na pół metra.

Ta stronka co podlinkowałem to nawet na miejscu sprawdzisz bo to jest z serwerów urzędu chyba. Zagraniczne to nie wiem, ostatnio kupowałem auta krajowe. Jeśli chodzi o SKP to posprawdzaj okoliczne stacje, jak mają opinie to warto sprawdzić. No i nie wiem czy warto jechać na tą którą poleca sprzedający xD Najlepiej
@Matixrx: Też z moich obliczeń wynika podobna kwota w relacji Pb/Pb+LPG, po 2 latach jest to już 5 tysięcy, więc całkiem sporo, ale z założeniem, że kupi się z już zamontowaną instalacją, a z relacji Pb/ON będzie to jakieś 1600zł rocznie, więc też sporo, tylko w dieslu jest to ryzyko kosztownych awarii, które pochłoną tę różnicę, z drugiej strony jazda dieslem w trasie jest 10 razy przyjemniejsza od jazdy wolnossącą benzyną,
@SpalonyHeretyk: historiapojazdu to wiadomo, wiem jak sprawdzić. Mam na myśli to, że takie Mondeo/Laguna/C5 pewnie w 80% będzie egzemplarzem pochodzącym z zagranicy i pasuje chyba w jakiejś bazie sprawdzić, czy czasem 3 lata temu w Niemczech na przeglądzie nie zanotowano przebiegu 350k, bo być może osoba prywatna, od której będę kupował nie będzie nawet świadoma, że kupiła auto z przekręconym licznikiem.

Też trochę jestem sceptyczny do tej jazdy z mechanikiem -
@lunar4: temat złożony. Trudno o jedną słuszną receptę.
Wypowiem się o sytuacji diesla 1.6 w rodzinie:

Seat Ibiza 1.6 TDI 2011 r. z Włoch (przywieziony do PL przez laweciarza)

- kupiony w sierpniu 2015 r. z przebiegiem 55 tys. km, rocznik 2011 r. za 22 tys zł od laweciarza,
- jeździ cały czas równe 100 km dziennie (50 km do pracy, 50 km z pracy), drogi międzymiastowe i wiejskie
od pon.