Wpis z mikrobloga

Mirki co to za objaw w nawiewie (wewnętrznym) samochodowym... silnik wiatraka czasem się zaczyna kręcić potem zwalnia i zatrzymuje się, ale najczęściej się w ogóle nie uruchamia, a czasem chodzi ok i regulacja siły też działa Ok. Tyle ile dałem radę rozebrać to przeczyściłem i popryskałem preparatem na styki. Ale sam silnik jest raczej nierozbieralny... wymiana całości oczywiście była by najprostszym rozwiązaniem ale nie jest możliwa. Aha w dolnej osłonie silniczka która była wyłożona gąbką stałą woda?!( ͡° ʖ̯ ͡°)
No i co to mogą być za objawy i czy takie wydaje się że nierozbieralne silniczki jakoś da się naprawiać?
#motoryzacja #elektryka #elektrykasamochodowa #mechanik #pytaniedoeksperta #mechanikasamochodowa #mechanika #mechanik
  • 16
@drlect3r: No tak, dzięki ale już nie mogę edytować bo odpowiedziałeś na pytanie( ͡° ͜ʖ ͡°) I co to za dioda?
I czy ewentualnie do elektryka wystarczy zanieść sam silnik/wiatrak czy z całym samochodem się trzeba fatygować?
@Brunner: to wygląda trochę jak kończący się komutator i szczotki. Podłącz sam wentylator bezpośrednio do 12V żeby wykluczyć sterowanie (rezystor dmuchawy). Na pocieszenie, w zasadzie każdy silnik jest rozbieralny:) Tylko czasem nie jest to najłatwiejsza robota
@Brunner: mogą taki efekt dawać:) jak jesteś w stanie to spróbuj uderzyć lekko w silnik dmuchawy. Jeżeli po czymś takim na chwilę ożyje to prawie na pewno szczotki. Niestety, jeżeli szczotki skończyły się jakiś czas temu, to mogły już uszkodzić komutator.