Wpis z mikrobloga

Od 1,5 roku pracuję jako manualny tester aplikacji, ale nie w potocznym tego stanowiska znaczeniu. Mam tu na myśli, że wszelkie aplikacje, które testuje są tworzone wewnątrz i dla firmy w której pracuję. Co za tym idzie nie znam uniwersalnych narzędzi, którymi warto pochwalić się w CV. Chciałbym się nieco rozwinąć i stąd moje pytanie - co warto poznać aby być konkurencyjnym na rynku pracy testerów manualnych? Czy da się tego nauczyć w domu, poza środowiskiem pracy gdzie używa się danych narzędzi na co dzień?

Na ten moment mam tak:

- Opanować i zdać ISTQB
- Bawię się od jakiegoś czasu w C# więc myślę też o nauce Selenium - by w przyszłości pójść w testy automatyczne
- Nieco używamy HP AML - warto to narzędzie poznać dogłębnie?

Dodatkowo jeśli są tu jacyś rekruterzy - o co najczęściej pytacie? Nie szukam gotowej listy do wykucia. Chcę się dobrze przygotować, zanim zacznę zawracać Wam głowę swoim CV

Z góry dziękuję za wszelkie rady.

#it #tester #rekrutacja może troszkę #programowanie
  • 6
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@OrzelKaskader: techniki wytwarzania oprogramowania, SQL, git, issue tracker jak jira np, korzystanie z dev toolsow w przypadku weba.
Generalnie tyle ode mnie, sam wczoraj chciałem zadać takie pytanie szczerze mówiąc. Mam podobna ilość doświadczenia tylko już automatyzuje, no i testuje apke w branży finansowej.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@OrzelKaskader: po co ci ten c#?

Selenium, Python (do testów i narzędzi), Postman, JMeter, SoapUI.

Do tego jeśli chcesz się specjalizować w jakimś języku, bo np. kiedyś chcesz zostać programistą, to wybrany język + framework do pisania testów jednostkowych w nim. Np. Java + Junit lub c# + odpowiednik Junita. Wtedy możesz trafić do konkretnego zespołu w danej technologii. Ale nie wszyscy testerzy chcą być tak wyspecjalizowani i mało uniwersalni.

Do
  • Odpowiedz