Wpis z mikrobloga

Może ma to sprawiać wrażenie, że samochód ma sportowy charakter, jest bardziej agresywny?

@Qwertylion:
To dużo mniej ważny aspekt niż kwestia wyważenia samochodu. Podnosząc przód w samochodzie, przenosimy środek ciężkości auta bardziej do tylu w celu korekty rozłożenia masy. W samochodach zwykłych nie jest to tak ważne jak w autach sportowych. Oczywiście sposobów na ową korekcję jest mnóstwo, ten jest natomiast bardzo prosty do wykonania.
@wykopowynoob: to jest M4, tutaj liczy się przyczepność do asfaltu i kontrolowanie auta w poślizgu :) felgi są duże, opony są sztywne i jest niewielki naciąg, balon by się nie spisał, może nawet byś ściągnął oponę z felgi :)

@kipowrot @kuraku ekspertem nie jestem, ale jak tak popatrzeć to w F1, LeMans, Nascarze czy rajdach wszędzie profil jest wyższy niż na zdjęciu.
@wykopowynoob moja teoria jest taka, że auta sportowe miały
@Wajcha44 niektóre samochody seryjnie maja więcej gumy z tylu niż z przodu np. Ferrari 812 ma mniejsza średnicę felgi z tyłu, przez co może mieć więcej gumy na kole. To jest zrozumiały zabieg w momencie gdy auto ma bardzo dużą moc i trzeba ją przenieść na asfalt. Opona jest mniej sztywna.

Ciekawsza rzeczą jest przykład BMW M4 GTS, która ma z przodu 19 cali, a z tyłu 20. Dlaczego? To chyba tylko