Wpis z mikrobloga

@kamil062: Nie mówię, żeby od razu wałkować cały cpp. Uważam, że "nie jest zły" na start.
Brak typowania dynamicznego pozwala oswoić się ze zmiennymi i uczy nie popełniać pewnych błędów.
Na zachodzie faktycznie jest boom na pythona ostatnio, ale też nie wszędzie od niech zaczynają. Chociażby kursy CS50 Introduction to Computer Science, startują od czystego C (jeśli pominąć puzzle w scratchu).
Drugiego, trzeciego każdego kolejnego języka uczy się przez analogie, a
Według mnie startowanie od Javy nie ma sensu. Zostanie tylko bezmyślnym klepaczem kodu.


@rvva1: Ale wiesz, że czasem programowanie wrzucają ludziom w program studiów nie związanych z IT?

I teraz ktoś kto nie ma pojęcia o programowaniu i nigdy więcej nie będzie miał styczności ma programować. Zamiast skupiać się na np. algorytmie sortowania bąbelkowego i zagadnieniach z tym związanych będzie wkurzał się na irytujące IDE czy jeszcze gorszą i nieintuicyjną składnię.
@dupasmoka: ja to wiem, osoby, które miały styczność z cpp to wiedzą. ale dla kogoś, kto dopiero zaczyna system wyjątków jest o wiele bardziej przejrzysty niż wykrzaczenie się programu razem z kodem błędu rodem z windowsa95
@sotha @bzyku95 @MikelThief: ja chodzilem na kurs z Android Studio, ale co z tego jak prowadzacy zamiast razem z nami pisac od zera apke to wolal odpalic swoj ukonczony projekt, zeby sie pochwalic.

Co chwile gadal ,,wezcie ten fragment przepiszcie bo nie chce mi sie tego znow klepac" i tak kleilo sie nie wiadomo co. O niezgodnosciach w ustawieniach nie wspominam.

Ludzie zaczeli z dnia na dzien znikac mimo,
90% osób nie będzie się uczyć drugiego czy trzeciego języka bo nigdy im nie będzie potrzebny.


@kamil062: Uważam, że jesteś w błędzie.

ja chodzilem na kurs z Android Studio, ale co z tego jak prowadzacy zamiast razem z nami pisac od zera apke to wolal odpalic swoj ukonczony projekt, zeby sie pochwalic.


@Bananowy_Kochanek: Przykro słyszeć. Niestety nie każdy może być nauczycielem i są tacy co nie powinni, ale tego nie
@Sotha Nie jestem w błędzie. Może niektórzy się nauczą w szkole, na studiach ale co z tego jak wszędzie im dadzą C++ albo Pascala i nauczą się że programowanie jest skomplikowane więc nie będą mieli chęci nauki tylko będą się uczyć tyle żeby zaliczyć przedmiot. C++ jest językiem dla specjalistów, nie widzę żadnego sensownego powodu aby na codzien go uczyć kogokolwiek kto nie potrzebuje go do specjalistycznych zastosowań.
@kamil062: Przepraszam. Przeczytałem jeszcze raz co napisałeś wcześniej i uprzednio musiałem to opacznie zrozumieć.
Faktycznie większość nie nauczy się drugiego języka. Większość z tej większości nie nauczy się nawet pierwszego języka, niezależnie od tego, od którego zaczną. Programowanie nie jest niezbędne w codziennym życiu i co za tym idzie nie jest dla każdego, bo wymaga ciągłej pracy, rozumienia zagadnień technicznych, wyobraźni i pewnego rodzaju pasji. Jedni piszą kod, inni piszą wiersze.
@Sotha Programowanie może się ludziom przydać częściej niż się mogłoby wydawać. Tylko przykłady się pokazuje nieodpowiednie. Wyobraźmy sobie że dzieci grają w jakąś grę, albo muszą wykonać zadanie gdzie trzeba dużo klikać. Normalnie każdy by się bawił w szukanie programu, który automatycznie klika w ekran. A jak bardzo byłoby prościej gdyby ludzie wiedzieli że w pythonie można to zrobić w kilku linijkach (sam ostatnio grałem w jakiegoś clickera i napisałem kilkulinijkowy program,
@rvva1: Oj daj spokój, teraz jazda na C++ że się nie nadaje do nauki jest trendy i tyle ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kamil062: Nawet sobie nie zdajesz sprawy jak szybko przyda się drugi język. I trzeci. I czwarty.

Nauka C++ to przerost formy nad treścią.

Nie zgadzam się. To bardzo dobry język na początek. Masa programistów z nim zaczynała (ja też) i jakoś nie widać żeby
@kamil062: Sorry, taki mamy program ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wcisnęli na informatyce programowanie i tyle.
Tak samo można narzekać że na polskim trzeba robić analizę zdań, bo przecież wystarczy się przedstawić.
Na religii uczyć się przykazań, bo przecież wystarczy wiedzieć co z czym i dlaczego.
na w-f przewrotów w przód/tył, a przecież wystarczy być w stanie przejść po chodniku 500m.
@kamil062: Byłoby prościej, piękna idea. Ale programowanie jest jak wszystko inne. Trzeba mieć do niego dryg, mniejszy lub większy. Jak ktoś nie czuje rytmu i nie ma chociaż odrobinę słuchu muzycznego to skrzypka z niego nie zrobisz. Przynajmniej nie w żadnym sensownym czasie. Tak samo jest z programowaniem i ze wszystkim innym.
@mcsQ: A tu nie chodzi tylko o graficzną reprezentacje tego. Nie ruszałem C od jakichś 20 lat a i wtedy nie byłem za bardzo zaawansowany, ale tak patrząc na ten kod to zmieniłbym go tak:

int main() {
int a, b, suma;
cout << "Podaj dwie liczby \n";
cout << "a = ";
cin >> a;
cout << "b = ";
cin >> b;
suma = a + b;
cout <<
@Brodeon: Dla młodszych dzieciaków jest Scratch https://scratch.mit.edu/
Po ogarnięciu scratcha dzieci powinny znać takie pojęcia jak pętle, warunki i funkcje.

13 latek to już mocno ogarnięty człowiek - jasne, że np. JS byłoby dużo łatwiej zaprezentować, ale serio c++ to jest podstawa. Znając podstawową składnie c++ można sobie spokojnie działać w takich językach jak:
PHP, JS, Java itd.