Wpis z mikrobloga

#programowanie #programista15k #webdev #pytanie

Mireczki, nie znam się na programowaniu ale chce zacząć się znać. Jakie frazy wpisywać na stackoverflow jeśli chce zbudować stronkę która będzie zaczytywac pliki txt i jpg z serwera i tworzyć na ich podstawie posty/wpisy na stronce ? Czy jest to bezpieczne (nie zamierzam stawiać jakichś cms, bo jeszcze nie ten poziom) i czy robi się to ajaxem czy phpem (Ew. Czym lepiej ?)

chce mieć stronkę gdzie chcąc dodać nowy wpis, wrzucam txt i jpg o tej samej nazwie na ftpa do odpowiedniego katalogu i po odświeżeniu stronka wyświetla mi elegancko content ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 16
Jakie frazy wpisywać na stackoverflow


@uwielbiamnalesniki: zmień dilera...

... informacji. SO to konkretnie wyspecyfikowane problemy, i nawet nie próbuj pytać tam "jak zacząć" jeśli nie chcesz żeby Twoje pytanie od razu tam "zakopano".

Raczej znajdź jakiś tutorial pewnie do PHP, bo hostingów będziesz miał z tym od wuja, i jakiś projekt gdzie pobiera się listę plików z katalogu i drukuje na stronie, jeśli nie masz IQ poniżej średniej to spokojnie ruszysz
Czy jest to bezpieczne


@uwielbiamnalesniki: to zależy jak to zrobisz, ale zważywszy na nieznajomość programowania - najprawdopodobniej nie jest bezpieczne.

nie zamierzam stawiać jakichś cms, bo jeszcze nie ten poziom

postawienie jakiegoś wordpressa, drupala itp nie wymaga znajomości programowania a obsługa jest przewidziana dla nie-programistów.
Natomiast pisanie wlasnego cmsa, zwłaszcza jeśli nie jesteś doświadczonym zespołem programistycznym, ma mniej więcej taki sam sens, jak napisanie do tego projektu wlasnego systemu operacyjnego i