Mireczki, nie znam się na programowaniu ale chce zacząć się znać. Jakie frazy wpisywać na stackoverflow jeśli chce zbudować stronkę która będzie zaczytywac pliki txt i jpg z serwera i tworzyć na ich podstawie posty/wpisy na stronce ? Czy jest to bezpieczne (nie zamierzam stawiać jakichś cms, bo jeszcze nie ten poziom) i czy robi się to ajaxem czy phpem (Ew. Czym lepiej ?)
chce mieć stronkę gdzie chcąc dodać nowy wpis, wrzucam txt i jpg o tej samej nazwie na ftpa do odpowiedniego katalogu i po odświeżeniu stronka wyświetla mi elegancko content ( ͡°͜ʖ͡°)
@uwielbiamnalesniki: zadajesz pytanie na które odpowiedź rozwiąże problem z którym aktualnie się zmagasz, czyli np. display text php, później open file php, później load file content to variable php, get files in directory php, php for loop itd ;)
@uwielbiamnalesniki: to zależy jak to zrobisz, ale zważywszy na nieznajomość programowania - najprawdopodobniej nie jest bezpieczne.
nie zamierzam stawiać jakichś cms, bo jeszcze nie ten poziom
postawienie jakiegoś wordpressa, drupala itp nie wymaga znajomości programowania a obsługa jest przewidziana dla nie-programistów. Natomiast pisanie wlasnego cmsa, zwłaszcza jeśli nie jesteś doświadczonym zespołem programistycznym, ma mniej więcej taki sam sens, jak napisanie do tego projektu wlasnego systemu operacyjnego
miną 2 tygodnie i będziesz miał upośledzonego cmsa wyglądającego bardzo źle, ale z plusów to nauczysz się sporo. więc jeśli nie planujesz rozwijać się w tym kierunku dalej to jednak polecam postawić cmsa
@ppawel: nie chodziło mi o dodawanie nowego wpisu na SO - źle sformułowałem pytanie, chodziło mi „pod jakimi frazami szukać wpisów z SO na google, żeby dokopać się do tego co chce” za resztę info dzięki. Na gicie już wrzucałem jakies p------y w html+css ale nigdy nie zaglebialem się w php, probowalem bawić się w pobieranie danych z beerapi ale nigdy z plików na serwerze i nie wiem czym to