Wpis z mikrobloga

Oto nowa „cyklostrada” we #wroclaw. Szeroko, wygodnie i zafundowane odśnieżanie w zimie!
I #rower owanie staje się coraz milsze! ( ͡° ͜ʖ ͡°) #chwalesie

Ok. 16 minut zajmuje przejazd nową trasą rowerową, która biegnie wzdłuż całej ulicy Grabiszyńskiej. Nowa droga rowerowa jest dwukierunkowa, oddzielona od jezdni, a jej szerokość umożliwia nie tylko minięcie się rowerzystów jadących w jednym kierunku, ale także komfortowe wyprzedzanie :D

elady1989 - Oto nowa „cyklostrada” we #wroclaw. Szeroko, wygodnie i zafundowane odśni...

źródło: comment_AZvXncODrOYASbXSDKiUGC6XLyx1U2ck.jpg

Pobierz
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 7
@elady1989 to wszystko na dostać wrocławskie władze, bo jeżeli idzie o samochody to już bez żadnego udawania celowo zmniejszają przepustowość newralgicznych ulic. Traktując kierowców jak wrogów. Cieszyć się można jak rozwój idzie na wszystkich frontach A nie tylko dla grupy wybrańców.
  • Odpowiedz
@sEB-q: aż do teraz wszystko było stawiane na rozwój ulic dla ruchu samochodowego. Dopiero ostatnie lata przynoszą zmianę. Policz jaki ułamek budżetu drogowego rocznie przeznaczony jest na ruch rowerowy?
Będzie chociaż procent?
  • Odpowiedz
@sEB-q: cóż. Pomimo tego że rowerzystów jest bardzo niewielu to infrastruktura rowerowa w utrzymaniu i budowie w przeliczeniu na jednego użytkownika jest znacznie tańsza niż drogowa.
Samochody to duże koszty które miastu nie przynoszą wcale zysku...
  • Odpowiedz
  • 1
@elady1989 w pewnym sensie bo
nie każdy może rowerem do pracy jechać z różnych względów i zdrowotnych i że względu miłość obowiązków po drodze, po wymaganą higienę w miejscu pracy itd itp ale lepiej tepic bo taka europejska moda.
  • Odpowiedz
  • 3
@sargento co było stawiane??? raptem parę lat pobudowano zaległe od 20 lat drogi bo miasto nie mogło już funkcjonować na infrastrukturze z lat 70 i tyle. Ale teraz zaczyna się istniejące już drogi zarząd, likwidować zamykać itp jak juznpidalem nie każdy wrocławianin jest 20 letnim studentem i ma do przejechania 5 KM w jedną stronę.
  • Odpowiedz
  • 0
@sargento niech będzie I 10 % nie jestem wrogiem cyklistów sam w lecie jeżdżę rowerem jak tylko mogę. Ale nie otwarcie rezygnując z usprawniania komunikacji samochodowej.
  • Odpowiedz
@sEB-q: @elady1989: Jakby jeszcze kompletnie wydzielili torowisko kiedy mogli oraz nie robili by dziwnych szykan na Grabiszyńskiej to bym powiedział, że super to zrobili. A tak jest tylko ok.
Inna sprawa ile im czasu zeszło, żeby to wszystko ogarnąć i w końcu zrobić?
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: myślę, że w 2 latach się zamknęli. Poza tym:

przy okazji budowy nowej ścieżki rowerowej wykonanych został szereg mniejszych inwestycji: powstały nowe chodniki, 9 wyniesionych przejść dla pieszych oraz dodatkowe przez ul. Grabiszyńską na wysokości nowego przystanku, 2 nowe przystanki tramwajowe w rejonie ul. Kolejowej.

– To szczególnie ważna inwestycja, która pokazuje, jak dużą wagę i skalę mają inwestycje rowerowe, ponieważ otwierają drogę do innych form transportu zrównoważonego. Załatwiamy
  • Odpowiedz
  • 8
@elady1989 następny mądrala , zapraszam rano na rogatkiWrocławia i proponuje trasę żeby zdążyć na 7 do roboty np Kiełczow - Długołęka dziecko do przedszkola - drugie do szkoły na Brucknera i teraz do roboty na Borowską .... rowerem albo pociagiem
.. powodzenia, dlaczego pouczaszsz innych nie znając realiów ich życia i patrząc tylko na swój czubek nosa??? Co poradzisz?? wstawać o 4 rano , rzucić pracę czy uciec w Bieszczady???
  • Odpowiedz
@elady1989: MPK by było fajne jakby było doinwestowane ale to już inna bajka.
2 lata na w sumie krótką nie taką długa ulicę no ale cóż. Ważne, że skończyli tylko mówię moim zdaniem dałoby radę to zrobić dużo lepiej:
- wydzielić Torowisko od Oporowskiej do Lidla
- zlikwidować tym samym szykanę przed Lidlem oraz dwie: 1. na przed skrzyżowaniem z Zaporoska od strony centrum oraz nowopowstała na Kolejowej.

Ta przystanek
  • Odpowiedz
@sEB-q: w takiej sytuacji, bracie rzeczywiście nie masz wyjścia - zostaje Ci tylko samochód :) i nie pouczałam tylko przedstawiałam inne rozwiązanie niż auto :)
  • Odpowiedz
@elady1989: Świetnie, żeby jeszcze rowerzyści jeździli po tych ścieżkach rowerowych zamiast wpier@%!(% się na ulicę mimo wszystko to będę usatysfakcjonowany.
  • Odpowiedz
@sEB-q pewnie nawet w tym roku budzet miasta na utrzymanie drog samochodowych bedzie wyraznie wyzszy od tego na transport rowerowy. No i ogolnie w sytuacji gdzie nie da sie do ludzi przemowic zeby nie korzystali z auta w miescie to trzeba słowo
  • Odpowiedz