Wpis z mikrobloga

Tak dziś sobie myślałem jaki silnik zastąpi V6T i myślę (zakładając że tendencja jest zniżkowa, więcej cylindrów już raczej nie będzie), że najlepszą dźwiękowo opcją będzie wysokoobrotowe rzędowe 5 cylindrów. Dużo wyższy ton niż V6, a jak by jeszcze zwiększyli limit obrotów do 16k, to byłoby pięknie.
Co myślicie?
#kubica #f1
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@steven_senegal: downsizing to nie ilość cylindrów. to mniejsza pojemność. R5 to problematyczna konstrukcja zwłaszcza jeśli chodzi o wyrównoważenie silnika. byłby bardziej skomplikowany niż V6T, zajmowałby więcej miejsca i tak dalej i tak dalej. R5 jest fajne, ale tylko w cywilnych samochodach.
  • Odpowiedz
@steven_senegal: Raczej nie będzie większych zmian w 2021, układ zostanie taki sam, zmienią się pewnie jakieś techniczne parametry wokół silnika, przepływ paliwa, systemy odzyskiwania energii, limity części itd.
  • Odpowiedz
@steven_senegal: pierwotnie V6T to miało być R4, bardzo za tym lobbowało renault i chyba Todt, ten miał nierealny pomysł uniwersalnego silnika R4 1.6 który miał pasować do różnych odmian motorsportu, do f1, wrc, lmp. Pomysł upadł min dlatego że rzędowe silniki są trudne do zamontowania w samonośnym nadwoziu takim jak f1, tak przynajmniej pisali fachowcy. Następna generacja silników raczej pójdzie głownie w więcej odzyskiwanej energii.
  • Odpowiedz